Cadillac v Ženevě: Evropská premiéra nového SRX a BLS4 s pohonem všech kol
Cadillac u SRX se velkým komerčním úspěchem na evropských trzích alespoň v tuto chvíli nejspíš nepočítá. V Ženevě se totiž představí s benzinovým šestiválcem o objemu 3 litry (193 kW). Motor sice dostal přímé vstřikování paliva a variabilní časování ventilů a proti předchozí generaci má o 25 % menší spotřebu paliva, úspěchu na „starém kontinentu“ by ale mnohem více pomohl turbodiesel.
Pohonné ústrojí standardně obsahuje šestistupňovou automatickou převodovku Hydra-Matic 6T70 a pohon všech kol s elektronicky řízeným zadním diferenciálem eLSD. Toto řešení umožňuje poslat až 100 % momentu na kolo s nejlepší trakcí.
Vnější rozměry znamenají ústup od robustnosti předchozí generace. SRX na délku měří 4833 mm (-117 mm), na šířku 1908 mm (+68 mm) a na výšku 1668 mm (-52 mm), což velikostí téměř přesně odpovídá aktuálnímu BMW X5. Rozvor se zkrátil o 153 mm na 2807 mm. Z luxusních prvků výbavy dostane SRX například ručně zhotovené čalounění nebo samočinnou regulaci světlé výšky.
BLS4 – nejmenší Cadillac také s Haldexem
Cadillac BLS je v podstatě Saabem 9-3 s jinou karoserií. Vyrábí se ve švédském Trollhättanu a ze Saabu přebírá také všechny své motory – 1,9D (110, nebo 132 kW), 2,0T (129, nebo 154 kW) a 2,8 V6 (188 kW). K této pětici přibude 2,8 V6 o výkonu 205 kW a pohon všech kol ve variantě BLS4 a BLS4 Wagon. Vedle silnějšího šestiválce bude možné pohon všech kol objednat také s motorem 2,0T (154 kW). Nejmenší Cadillac tak získá do své nabídky vlastní obdobu Saabu 9-3 XWD.