Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac v Ženevě: Evropská premiéra nového SRX a BLS4 s pohonem všech kol

18. 2. 2009 • 21:50
11
8
Zobrazit náhledy (11)
Cadillac SRX Cadillac SRX Cadillac SRX Cadillac SRX Cadillac SRX Cadillac SRX
Na autosalon v Ženevě Cadillac přiveze dvě novinky – novou generaci crossoveru SRX, která měla světovou premiéru na detroitském autosalonu a BLS4, což je model BLS obohacený o pohon všech kol ze Saabu 9-3 XWD.

Cadillac u SRX se velkým komerčním úspěchem na evropských trzích alespoň v tuto chvíli nejspíš nepočítá. V Ženevě se totiž představí s benzinovým šestiválcem o objemu 3 litry (193 kW). Motor sice dostal přímé vstřikování paliva a variabilní časování ventilů a proti předchozí generaci má o 25 % menší spotřebu paliva, úspěchu na „starém kontinentu“ by ale mnohem více pomohl turbodiesel.

Pohonné ústrojí standardně obsahuje šestistupňovou automatickou převodovku Hydra-Matic 6T70 a pohon všech kol s elektronicky řízeným zadním diferenciálem eLSD. Toto řešení umožňuje poslat až 100 % momentu na kolo s nejlepší trakcí.

Vnější rozměry znamenají ústup od robustnosti předchozí generace. SRX na délku měří 4833 mm (-117 mm), na šířku 1908 mm (+68 mm) a na výšku 1668 mm (-52 mm), což velikostí téměř přesně odpovídá aktuálnímu BMW X5. Rozvor se zkrátil o 153 mm na 2807 mm. Z luxusních prvků výbavy dostane SRX například ručně zhotovené čalounění nebo samočinnou regulaci světlé výšky.

BLS4 – nejmenší Cadillac také s Haldexem

Cadillac BLS je v podstatě Saabem 9-3 s jinou karoserií. Vyrábí se ve švédském Trollhättanu a ze Saabu přebírá také všechny své motory – 1,9D (110, nebo 132 kW), 2,0T (129, nebo 154 kW) a 2,8 V6 (188 kW). K této pětici přibude 2,8 V6 o výkonu 205 kW a pohon všech kol ve variantě BLS4 a BLS4 Wagon. Vedle silnějšího šestiválce bude možné pohon všech kol objednat také s motorem 2,0T (154 kW). Nejmenší Cadillac tak získá do své nabídky vlastní obdobu Saabu 9-3 XWD.

Témata
Avatar - Plautus
18. 2. 2009 18:09
Re: Amici ... kedy to pochopia ?
isto, na tom, čo si napísal je veľa pravdy, neprotirečím, ale tak, či onak, uvažujem zatiaľ skôr o objeme do 2,5 ;-)
18. 2. 2009 17:58
Re: Amici ... kedy to pochopia ?
otazkou je cemu ti ten maloobsah v takovem aute pomuze, pro stejnou dynamiku ten malej motor pak zere vic, ony ty velkoobsahy nijak uzrane nejsou, sak se koukni na spotreby zde v testech nekterych 6 a 8 valcu, oproti motorum s polovicnim obsahem, 4 valcum s turbem je ta spotreba casto ani ne o 5-10% jina, cos je zanedbatelne s ohledem nato ze ten 6-8 valec casto vydrzi mnohem vic

treba ume, A6 2.7T 184kW (2 turba) a vaha 1.7t v zakladu a vprumeru jezdim s docela tezkou nohou za 11-13 litru plynu (na benal moc nejezdim, ale je to +- stejne, zde na AUto.cz s tim jezdili v sedanu za 11 a pul litru benzinu), zde testovana A4 1.8T 140kW a vaha zhruba 1.5t ma v testu prumernou spotrebu 9 a pul litru benzinu (pocitam N98) , tak me rekni jesi tech par deci zato stoji ? i s tim 6 valcem jezdim vpodstate levnejc, na delsich trasach bych rekl mnohem levneji, kdy pri 140 na tempomat si motor jen tak brumla
Avatar - Plautus
18. 2. 2009 16:27
Re: Amici ... kedy to pochopia ?
ak by sa jednalo o nejakú "oturbenú" 1.8-ku s výkonom nad 150 koní, čo už dávno nie je problém z toho bez problémov vytiahnuť, tak to zas tak málo nie je, nebude to závodník, ale v tejto kategórii predsa o to ani nejde...inak v ničom Ti neprotirečím a tie fakty sú mi známe, Cadillac je USA prémia a preto som aj v mojom prvom príspevku v tejto diskusii napísal, že je to o ignorácii a nadradenosti, Cadillac si ju jednoducho môže dovoliť a bolo by pre nich až ostudou nemať v ponuke takýto alebo ešte väčší motor, to všetko mi je jasné...ibaže mňa cháp tak, že prezentujem vlastné postoje a mne by v pohode stačil slušný dvojliter, resp. do dvaapollitra motorek ;-) a mýliš sa, že o takýchto autách neuvažujem, práveže uvažujem, vo výhľade je práve XC60 alebo Q5 a tam sa pohybujem práve v rozmedzí kubatúr, o ktorých som písal, Amerika nie je nič pre mňa a ich donedávna až "grobiánsky" prístup k malorážkam, rozumej maloobjemovým motorom mi tiež príliš nevonia...zase samozrejme, že nemusíme načínať tému jednadvojok >:D ;-) toť vsio a nechápem, čo Ti na tom nehrá, prezentujem vlastné cítenie a potreby, tak ako som napísal, ak niekto chce, nech si to kľudne kúpi s trojlitrom, pre mňa je to zbytočné...ak budem chcieť výkonný motor, tak skutočne až potom, ak budem uvažovať minimálne o vyššej strednej triede, resp. i o SUV patriacich do tejto triedy alebo o nejakom športovom náradí...ale v tomto prípade, ako som napísal, mi plne postačí výkon v rozmedzí od 150 do 200 koní :-)
18. 2. 2009 15:37
Re: Amici ... kedy to pochopia ?
SRX je nekde na pomezi mezi Q5 a Q7, do takoveho auta je proste 1.8ka malo, to auto neni delane na mesto, na dalnici nebo do nejakeho kopecka bys malej motor v takovem aute utahal ;-) navic Cadillac je premiova znacka, v USA je to neco jako v Evrope Mercedes, dat do toho auta nejakej malej 4 valec je jako dat do Mercedesu M obdobnej moturek >:D

ty zrejme patris k lidem co o takovejch autech neuvazujou, takze je pak jazny ze chces male moturky, ty patrej do aut nizsi stredni a stredni tridy, ale ne do Crosoveru tehle velikosti
Avatar - Plautus
18. 2. 2009 15:24
Re: Amici ... kedy to pochopia ?
priznám sa, že som očakával takúto reakciu...napíšem svoj názor, do áut, ktoré si uviedol ako prvé mne osobne postačuje kubatúra od 1800 do 2500 ccm, takže práve tie ďalšie Tebou menované motory by to u mňa nabetón vyhrali...kto chce nech si kúpi aj šesťliter, píšem za seba ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku