Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Carlos Ghosn: Evropa bude mít problémy ještě dva roky

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
Carlos Ghosn odhaduje situaci evropského trhu s novými auty na další dva roky. Jeho předpovědi nejsou moc příznivé.

V rozhovoru pro agenturu Bloomberg současný šéf aliance Renault-Nissan řekl, že evropský trh bude čelit recesi ještě po dvě další léta, než se začne vzmáhat. Hlavním problémem je podle něj rostoucí nezaměstnanost. Pochopitelně nejen v automobilovém průmyslu, ale globální. Lidé nemají práci a přednost dostaly mnohem důležitější věci než je výměna starého vozu za nový. Na západě a jihu starého kontinentu je o pracovní místa nouze, vždyť například mladí Italové se stěhují k nám... A to je v recesi i automobilový trh český.

„Myslím, že roky 2014 a 2015 budou stabilnější. Pokud bychom chtěli být realističtější, můžeme očekávat další pokles., byť ne tak hluboký jako v předchozích dvou letech. Ohledně situace v Evropě nejsem osobně příliš optimistický, řekl Ghosn. Obnova trhu tedy začne podle jeho vizí až v roce 2016.

„Nevíme, co nový růst spustí. Renault-Nissan se snaží být kreativní v tom, jak změní svou obchodní činnost. Nikdy jsem nenabyl dojmu, že restrukturalizace v Evropě proběhne rychle. To se rozhodně nestane. Musíme použít jiné způsoby, jak maximálně využít kapacit a zdrojů všech našich společností, abychom se mohli přizpůsobit aktuálním podmínkám a realitě trhu,“ dodal ještě.

Pan Ghosn nebyl konkrétní, ale jeden krok už známe. Příští generace Nissanu Micra bude od roku 2016 vznikat ve Francii. Využije tak nadbytečnou kapacitu továrny ve Flinsu u Paříže. Současná Micra se pro starý kontinent vyrábí v indickém Čennaj. Malý Nissan se do Evropy vrátí, třetí řada K12 vyjížděla z britského Sunderlandu. Comeback, byť do jiné továrny pochopitelně pomůže zdejší zaměstnanosti. Renault se navíc snaží o zvýšení konkurenceschopnosti domácích závodů.

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
10. 7. 2013 11:48
Re: EVROPA přežije protože mají čínu
V EU sa riesia veci za pochodu, ale aspon ze sa riesia.
10. 7. 2013 10:51
Re: EVROPA přežije protože mají čínu
emisne normy: emisné normy,podle čeho se vypočítává,atd,jsou uplně mimo.Vědí to všude.Automobilky i EU.Je ale nemožné to změnit v krátkém časovém horizontu,a ani se neví jestli oto EU má zájem.Jsou to prehnané čisla,nepresně spočítané,navíc nelogicky vymyslené to jak se to spočitává(při jakém vykonu,otáček,atd),navíc firmy jako VW kteří vyrábí dost malých aut mají vyhodu,naobak třeba BMW by už dávno mohla zavřít továrně,protože prostě nevejde do limitu.Do průměru.A tak koupí Mini...
10. 7. 2013 09:57
Re: EVROPA přežije protože mají čínu
Rastom za kazdu cenu si znicili prostredie a teraz sa karta obratila. V mestach sa neda dychat pre smog. Od posledneho zjazdu KS uz rast nie je priorita a do 5rocnice sa prvykrat dostalo zivotne prostriedie. Emisne normy maju min Euro4.
Avatar - Hittman
10. 7. 2013 09:04
Re: EVROPA přežije protože mají čínu
Jó, čína není EU. V EU díky stupidním zákonům, daním, emisím a podobným kravinám jsou auta drahá, se stupidními DPF a močovinami, nehledě na ceny benzínu a nafty a v neposlední řadě lidé nemají práci, protože opět díky eu se výroba a s ní i přidaná hodnota přesouvá do příznivějších podmínek na východě, jihu ameriky, atd. >:-[]
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 7. 2013 09:01
Re: EVROPA přežije protože mají čínu
aby to nebylo do času...