Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Carrozzeria Touring v Ženevě 2010

Aleš Dragoun
Milánská Carrozzeria Touring Superleggera se v Ženevě chlubí luxusním shooting brake Flying Star.

Bentley Continental Flying Star

Název shooting brake používají vesměs Britové pro luxusní třídveřová kombi na bázi patřičně drahých vozů, ať už se jedná o Aston Martin, nebo Jaguar. Takový automobil musel vždy poskytnout dostatek prostoru pro loveckou výbavu, či případnou kořist.

V drtivé většině se jednalo buď o na zakázku stavěné vozy, přestavby z kupé, či omezené série. Takovémuto pojetí karoserie se také v minulosti blížily například sériové BMW Z3 Coupe, Volvo P 1800 ES, nebo Lancia Beta HPE. Název si také vypůjčila německá firma Audi pro studii z roku 2005.

Se svou troškou do mlýna ovšem tentokrát přispěchala poměrně slavná milánská Carrozzeria Touring Superleggera, kterou založili Felice Bianchi Anderloni a Gaetano Ponzoni již v roce 1926. Její poslední kreace se jmenuje Flying Star a základem pro stavbu byl, jak jinak, britský vůz. V tomto případě aktuální Bentley Continental.

Flying Star vznikl přímo ve spolupráci s ostrovní automobilkou. Karoserie s rozměry 4815 x 1943 x 1395 mm je odvozena z kupé Continental GT, má prodlouženou střechu a je vyrobena z oceli a hliníku. Návrhářům velel Belgičan Louis de Fabribeckers. Od výchozího modelu se pochopitelně nejvíce liší zadní část, kde jsou například elipsovitá koncová světla.

Italská karosárna rovněž provedla úpravy interiéru se sklopnými zadními sedadly. V základním uspořádání se do zavazadelníku vejde 400 l nákladu, tedy alespoň čtyři golfové bagy, maximálně třikrát více: 1200 l. Víko je ovládáno elektricky. Modifikace se dotkly i zadní nápravy, kde se objevil nový stabilizátor.

Létající hvězda ovšem nezůstane osamocena, bude jich postaveno celkem dvacet.

Zákazník si bude moci vybrat ze dvou variant šestilitrového motoru W12. První poskytuje výkon 412 kW (560 k) a točivý moment 650 Nm od 1600 min-1. K dispozici bude ovšem i výkonnější verze Speed s 449 kW (610 k) v 6000 min-1 a 750 Nm mezi 1700 a 5600 min-1. Pohon všech kol a přenos mohutného točivého momentu přes šestistupňovou převodovku zůstal.

Navzdory základní ceně 590.000 eur se po dvacetikusové sérii kombi se zrychlením z 0 na 100 km/h za 4,8 s a maximální rychlostí 322 km/h (platí pro verzi Speed) určitě jen zapráší. Nehledě k tomu, že takový vůz má i sběratelskou hodnotu, která časem vzrůstá. A to ještě budou mít patřičně movití zájemci na výběr, například čalounění interiéru, nebo dvacetipalcová kola Borrani X-Ray. Jejich barva může být přizpůsobena laku karoserie.


Aleš Dragoun