Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante: Z nehybného modelu produkční sportovec

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 6. 3. 2013 • 02:02
22
2
Zobrazit náhledy (22)
Carrozzeria Touring Carrozzeria Touring Carrozzeria Touring Carrozzeria Touring Carrozzeria Touring Carrozzeria Touring Carrozzeria Touring Carrozzeria Touring Carrozzeria Touring Carrozzeria Touring Carrozzeria Touring Carrozzeria Touring Carrozzeria Touring Carrozzeria Touring Carrozzeria Touring Carrozzeria Touring Carrozzeria Touring
Na loňském autosalonu v Ženevě představila milánská karosárna statickou studii kupé Disco Volante. Letos na stejném místě vystavuje funkční exemplář s technikou a interiérem Alfy Romeo 8C Competizione.

Carrozzeria Touring Superleggera představila kupé Disco Volante jako poctu trojici roadsterů a čtveřici kupé Alfa Romeo 1900 C52 Disco Volante z roku 1952. Tyto vzácné sportovní vozy se mohly již na počátku padesátých let, díky tvarům svých karoserií, pyšnit součinitelem aerodynamického odporu 0,25.

Stejnou hodnotou má vynikat i karoserie nového Disco Volante, která má svým designem přímo odkazovat na C52 Disco Volante z padesátých let a rozvíjí jeho tvary do moderní formy.

Dárcem mechanických skupin pro nové Disco Volante je Alfa Romeo 8C Competizione. V přídi je tak uložen vidlicový osmiválec o objemu 4,7 litru s výkonem 331 kW (450 k) při 7000 min-1 a točivým momentem 480 Nm při 4750 min-1, který prostřednictvím šestistupňové převodovky pohání kola zadní nápravy.

Kromě motoru, převodovky a náprav je Alfa Romeo dárcem i skeletu. Ten je pouze upraven v oblasti přídě, dveří, střechy a C-sloupku, aby na něj bylo možné namontovat nové povrchové panely karoserie. Ty jsou vyrobeny z hliníků a lehkých kompozitních materiálů CFRP, tedy plastů vyztužených uhlíkovými vlákny.

Z Alfy Romeo pochází i kompletní palubní deska, středový tunel, volant, sedadla a některé další části interiéru dvoumístného kupé.

Letošní funkční Disco Volante má oproti loňské studii lehce odlišné rozměry. Karoserie se prodloužila z původních 4613 mm na 4620 mm, rozšířila z 2020 mm na 2032 mm a naopak lehce snížila z 1335 mm na 1309 mm. K lehkému zkrácení došlo u rozvoru náprav a to z 2696 mm na 2640 mm. Beze změn je pouze rozchod kol, který je 1591 mm vpředu a 1589 mm vzadu. Rozložení hmotnosti mezi nápravy je 49 % vpředu a 51 % vzadu.

Kupé s palivovou nádrží o objemu 88 litru a miniaturním 142 l zavazadelníkem stojí na kolech kovaných z hliníkové slitiny a obutých do pneumatik Pirelli P Zero Rosso o rozměrech 245/35 ZR20 vpředu a 285/35 ZR20 vzadu.

Disco Volante má dosahovat maximální rychlosti okolo 292 km/h a z 0 na 100 km/h akcelerovat za 4,2 s. Letos milánská karosárna doplnila i údaje o spotřebě paliva. V městském provozu má kupé spálit 23,6 l benzinu na 100 km, v mimoměstském provozu si řekne o 11,4 l benzinu na 100 km a v kombinovaném provozu má mít spotřebu 15,8 l benzinu na 100 km.

Milánské kupé s technikou Alfy Romeo nemusí nutně zůstat v jediném funkčním exempláři, protože Carrozzeria Touring Superleggera je připravena vyrobit další vozy. Zájemci ovšem musí počítat s tím, že výroba kupé trvá více než 4000 pracovních hodin a jejich vůz jim bude dodán za šest měsíců.

Související články

Témata
Avatar - Pekelná Micinka
6. 3. 2013 14:37
La Gondola
Oni se už asi opravdu smířili s tím, že Benátky skončí pod vodou. 8-s >:D
PS. ale tapety dostala nádherný, kdo neviděl.
Články odjinud