Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Slavná karosárna představuje nejnovější dílo. Arese RH95 je netradiční supersport

David Bureš
Diskuze (41)

Touring Superlegegra se v novodobé éře zaměřuje na obdobné projekty jako kdysi. Staví auta na zakázku, přičemž aktuálně představuje nejnovější dílo nazvané Arese RH95.

Itálie dala světu množství karosáren, které stavěly krásná vozidla na zakázku. Vedle Pininfariny nebo Bertoneho existovala i firma Touring Superleggera, která mimo jiné spolupracovala s Ferrari nebo Lamborghini. V roce 2006 byla oživena a opět staví auta na zakázku. Nejnovějším dílem je Touring Superleggera Arese RH95.

Automobil vznikl na oslavu výročí 95 let od založení karosárny Touring Superleggera a možná i s ohledem na to se jedná pro firmu spíše netradiční projekt. V posledních letech se prezentovala hlavně různými gran turismy s motorem vpředu, tentokrát ale vsadila na supersport s motorem uprostřed.

Jako předchozí díla však novinka sází spíše na elegantní design než extravaganci, typickou pro supervozy. Příď je svébytná, odkazující na loňský model Aero 3, záď svými výfuky zase odkazuje na dřívější Disco Volante. Dveře se pak otevírají k nebi.

Jako karosárna Touring Superleggera samozřejmě nepoužívá vlastní techniku, ale základ od jiné firmy. Přestože to oficiálně nepřiznává, v útrobách Arese RH95 najdeme Ferrari 488 GTB. To prozrazuje nejen obdobná silueta karoserie, ale hlavně řešení interiéru, které svou koncepcí má právě 488 GTB hodně blízko.

Od Ferrari pochází také motor, v podobě vidlicového osmiválce vyladěného na 493 kW (670 koní) a 760 N.m. Spárován je se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohání logicky jen zadní kola. Tato síla přitom znamená, že podle odhadů firmy novinka zrychlí z 0-100 km/h za tři sekundy a jede nejvyšší rychlostí 330 km/h.

Jak už to tak u těchto projektů bývá, Arese RH95 bude speciální dílo, protože firma má v plánu postavit pouze 18 exemplářů tohoto automobilu. Poprvé jej veřejnost a potenciální klienti budou moci spatřit na letošním ročníku zářijové výstavy Salon Prive v Londýně.

Karosárna Touring Superleggera vznikla v roce 1925 v Miláně, když v nedalekém Arese firma sídlí i dnes. Založili ji Felice Bianchi Anderloni a Gaetano Ponzoni, kteří v počátcích spolupracovali hlavně s Alfou Romeo a značkou Isotta. Po válce vznikly projekty pro Ferrari, Aston Martin nebo Lamborghini. Právě v počátcích italského výrobce ze Sant‘ Agaty Touring Superleggera stavěla karoserie pro vozy této firmy. Nejvíce přitom proslula technikou odlehčené konstrukce, nazývané právě Superleggera – v překladu superlehký.

V roce 1966 však ukončila činnost, kvůli nedostatku zakázek. V roce 2006 však pořád slavnou firmu oživila skupina investorů, dnes tak Touring Superleggera opět funguje jako tvůrce aut na zakázku. Poslední automobily vznikly třeba na bázi Maserati GranCabrio (Sciàdipersia Cabriolet) nebo Ferrari F12 (Aero 3).

David Bureš
Diskuze (41)

Doporučujeme

7. 6. 2021 09:26
Re: Ocenění za roky mé tvrdé lži a pokrytectví
Pokud tebe (nebo někoho jiného) "nebavím číst", můžeš si mě dát na hate list. To nevíš? Aha, já jsem zapomněl, že to přesahuje tvou psí inteligenci! :-[]
6. 6. 2021 23:51
Re: Ocenění za roky mé tvrdé lži a pokrytectví
Z toho magora odkapává jen žluč a čirá závist, to je celé. Teď si dokonce evidentně založil několik dalších účtů, aby každý můj příspěvek mohl zasypávat palečky dolů! :-) :-) :-)
6. 6. 2021 23:45
Re: Ocenění za roky mé tvrdé práce...
|ekl bych, že je to právě naopak. Pokud by vyvíjeli a vyráběli obě verze, vyšlo by je to dráž.
6. 6. 2021 23:42
Re: Ocenění za roky mé tvrdé práce...
Ale vůbec ne. Kolik lidí si vůbec může koupit supersport s motorem uprostřed s výkonem 600-700 k? A kolik by vůbec bylo schopno s něčím takovým jezdit, aby se nezabili? A teď to třeba srovnej s takovým předokolkovým Golfem GTi s el. P brzdou, nebo třeba s Giulií bez nabídky manuálu! Už chápeš? :-)
6. 6. 2021 23:33
Re: Ocenění za roky mé tvrdé práce...
Dnes má prý jediný "smysl" snižování flotilových emisí CO2 v testech nařízených legislativou EU a dále snižování výrobních nákladů, aby automobilky mohly sypat další miliardy do EV, které bez mohutných státních dotací skoro nikdo nechce. Nějaké preference a skutečné potřeby zákazníků jsou dnes pro automobilky úplně na chvostu jejich uvažování a činnosti! :-( :no: