Přehled cen nových aut na českém trhu: Malé kabriolety (červenec 2009)
Vzhledem k relativně omezené nabídce auto pro jízdu s větrem ve vlasech vznikla cenově i velikostně poněkud nesourodá skupinka. Na jedné straně jsou malé kupé-kabriolety odvozené například od Peugeotu 207 nebo Mitsubishi Colt doplněné většími souputníky (Peugeot 308 CC, Volkswagen Eos nebo Opel Astra TwinTop), za podobné peníze lze ale pořídit i výrazně sportovněji orientovaná Mazda MX-5.
Nejlevnějším kabrioletem na českém trhu je Smart s cenovkou 340 tisíc Kč. Faktem ale je, že kdo chce širší okruh pro výběr malého kabrioletu, resp. kupé-kabrioletu, měl by počítat s cenou od půl milionu korun výš. Ceny aut nižší střední třídy bez střechy pak nezřídka překračují i hranici 800 tisíc Kč, a to se netýká jen Audi A3 a BMW 1.
Mimochodem, Citroën C3 Pluriel a Nissan Micra C+C v přehledu nenajdete – čeští dovozci tyto modely nemají v nabídce.
Audi |
Nabídka Audi A3 Cabriolet téměř věrně kopíruje hatchback – z široké palety motorů chybí jen šestiválec, přeplňovaný 1,4 TFSI a výkonnější verze 2,0 TDI. Výběr výbav je u kabrioletu také shodný, až na absenci paketu Ambiente.
Základní výbava Attraction obsahuje čtyři airbagy, ESP, elektronickou uzávěru diferenciálu EDS, klimatizaci, rádio, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické stahování oken, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, výškově nastavitelná přední sedadla a poloautomatický střešní mechanismus.
Ambiente přidává 17palcová litá kola, přední mlhovky, paket leštěných a hliníkových lišt, zadní deflektor, sportovní podvozek, sportovní sedadla a kůží potažený volant. Verze S line se pak liší sportovními a designovými doplňky S line a možnost řazení na volantu pro vozy s dvouspojkovou převodovkou S tronic.
Audi A3 Cabriolet - přehled cen na českém trhu (červenec 2009) | |||||
Motor | 1,6 | 1,8 TFSI | 2,0 TFSI | 1,9 TDI | 2,0 TDI |
Převodovka | 5M | 6M (7DS) | 6M (6DS) | 5M (6DS) | 6M (6DS) |
Zdvihový objem [cm3] | 1595 | 1798 | 1984 | 1896 | 1968 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/4 | 4/4 | 4/2 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 75/5600 | 118/5000-6200 | 147/5100-6000 | 77/4000 | 103/4200 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 148/3800 | 250/1500-4200 | 280/1700-5000 | 250/1900 | 320/1750-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 183 | 217 (220) | 231 (236) | 185 | 204 (205) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,5 | 8,3 (8,0) | 7,4 (7,4) | 12,3 | 9,7 (9,4) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,0 | 7,3 (7,6) | 7,6 (7,6) | 5,1 | 5,3 (5,6) |
Cena Attraction [Kč] | 743.100,- | 908.600,- | 973.500,- | 839.600,- | 895.800,- |
Cena Ambiente [Kč] | 792.700,- | 958.200,- | 1.023.100,- | 889.300,- | 945.400,- |
Cena S line [Kč] | 820.300,- | 985.900,- | 1.050.800,- | 916.900,- | 973.100,- |
I v nejvyšší výbavě je potřeba připlácet za tempomat (8 tisíc Kč), připojení USB a iPod (po 6 tisících Kč) nebo parkovací senzory (20 tisíc Kč). Dále lze přiobjednat mimo jiné adaptivní světla (10 tisíc Kč) a xenonové světlomety Plus s diodami pro denní svícení (26 tisíc Kč). Dvouspojková převodovka S tronic je pro všechny motory kromě základního 1,6 l za příplatek 62 tisíc Kč.
BMW |
BMW řada 1 ve verzi Cabrio s klasickou plátěnou střechou se nabízí za ceny od 828 tisíc Kč, a to s pěti čtyřválcovými dvoulitry a atmosférickým a přeplňovaným třílitrem. Nejslabší motory (118i a 118d) mají přitom výkon 105 kW. Základní výbava přitom plně odpovídá cenové hladině a sportovně-luxusnímu zaměření auta – standardem jsou čtyři airbagy, stabilizace DSC se sportovním režimem DTC, manuální klimatizace, volant nastavitelný ve dvou osách, vyhřívané čelní sklo, rádio, elektrické stahování bočních oken, elektricky nastavitelná zpětná zrcátka a palubní počítač.
BMW řada 1 Cabrio - ceny benzinových motorů na českém trhu (červenec 2009) | ||||
Model | 118i | 120i | 125i | 135i |
Převodovka | 6M (6A) | 6M (6A) | 6M (6A) | 6M (6A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1995 | 1995 | 2996 | 2979 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 105/6000 | 125/6700 | 160/6100 | 225/5800 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 190/4250 | 210/4250 | 270/2500-4250 | 400/1300-4000 |
Max. rychlost [km/h] | 210 (208) | 220 (218) | 238 (236) | 250 (250) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,3 (10,1) | 8,4 (9,0) | 6,8 (7,4) | 5,6 (5,7) |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 6,3 (6,6) | 6,6 (6,8) | 8,1 (8,1) | 9,4 (9,4) |
Cena [Kč] | 828.400,- | 919.688,- | 1.039.588,- | 1.242.600,- |
Obutí se liší podle motorizace – základní čtyřválce musí vystačit s 16palcovými ocelovými koly a pneumatikami 195/55 nebo 205/55, 123d, 125i a 135i mají 17palcová litá kola a pneu 205/50. Trojice jmenovaných modelů má dále sadu chromovaných lišt kolem oken, chromové prahové lišty a hodnotnější látkové čalounění.
Sportovní M paket s exteriérovými i interiérovými doplňky a sportovním M podvozkem vyjde na 92 tisíc Kč (u 125i a 123d 57 tisíc). Příplatek pro 135i je jen 13 tisíc Kč, přeplňovaný šestiválec totiž většinu obsažených prvků má již ve standardní výbavě, včetně aerodynamického paketu. Cenově zajímavou nabídkou je Comfort paket obsahující deflektor, multifunkční volant, zadní parkovací senzory, tempomat a dešťový a světelný senzor za 35 tisíc Kč (resp. za 57 tisíc Kč pro 118i, 120i, 118d a 120d – včetně 17palcových litých kol).
BMW řada 1 Cabrio - ceny dieselových motorů na českém trhu (červenec 2009) | |||
Model | 118d | 120d | 123d |
Převodovka | 6M (6A) | 6M (6A) | 6M (6A) |
3] ">Zdvihový objem [cm3] | 1995 | 1995 | 1995 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 105/4000 | 130/4000 | 150/4400 |
-1] ">Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 300/1750-2500 | 350/1750-3000 | 400/2000-2250 |
Max. rychlost [km/h] | 208 (208) | 222 (220) | 230 (230) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,5 (9,6) | 8,1 (8,2) | 7,5 (7,6) |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 4,9 (5,6) | 5,1 (5,6) | 5,4 (5,9) |
Cena [Kč] | 877.450,- | 964.450,- | 1.049.215,- |
Na výběr je mnoho dalších položek nadstandardní výbavy, řada barevných provedení laku karoserie a kombinací materiálů čalounění a obložení interiéru. BMW také nabízí tři různé barvy plátna střechy. Standardem všech modelů je služba BMW Service Inclusive – servis po dobu 5 let, nebo 100 tisíc km zdarma. Čtyřválcové motory jsou vybaveny systémem Auto Start Stop.
Ford |
Ford Focus Coupé-Cabriolet je zpestření řady Focus, která nepřímo navazuje na dvě generace Escortu Cabrio. První cena tohoto vozu, navrženého a vyráběného u Pininfariny, je ve verzi 1,6 Trend 686.990,- Kč. Příplatek proti stejně vybavenému hatchbacku je 225 tisíc Kč, realita současných akčních nabídek ale tento rozdíl zvětšuje na 337 tisíc Kč. V nabídce jsou dále motory 2,0 Duratec a 2,0 TDCi o výkonu 100 kW.
Základní výbava Trend obsahuje ESP, čtyři airbagy, manuální klimatizaci, 16palcová litá kola, elektrické stahování bočních oken, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka s integrovanými směrovkami, autorádio, přední mlhovky a vyhřívaná přední sedadla s výškovým nastavením.
Výbava Sport za příplatek 20 tisíc Kč přidává kůží potažený volant s hliníkovým dekorem, 17palcová kola a sportovní podvozek. Příplatek za Titanium je dalších 70 tisíc Kč, výbava je bohatší o dvouzónovou klimatizaci, tempomat, dešťový senzor, kožené čalounění (na přání je možná i kombinace kůže/látka) a audiosystém Sony. Chybí ale sportovní podvozek, za který je nutné připlatit 5 tisíc Kč.
Ford Focus Coupé-Cabriolet - ceny na českém trhu (červenec 2009) | ||||
Model | 1,6 Duratec | 2,0 Duratec | 2,0 Duratec | 2,0 TDCi |
Převodovka | 5M | 5M | 4A | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1596 | 1999 | 1999 | 1997 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 74/6000 | 107/6000 | 107/6000 | 100/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 150/4000 | 185/4500 | 185/4500 | 320/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 182 | 210 | 198 | 205 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,6 | 10,3 | 11,9 | 10,3 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 7,1 | 7,5 | 8,3 | 5,9 |
Cena Trend [Kč] | 686.990,- | 756.990,- | 791.990,- | 826.990,- |
Cena Sport [Kč] | 696.990,- | 766.990,- | 801.990,- | 836.990,- |
Cena Titanium [Kč] | - | 836.990,- | 871.990,- | 906.990,- |
Připlatit si je možné dále za reflektor za zadními sedadly (9.000,- Kč), adaptivní světlomety (12.900,- Kč), bi-xenonové světlomety (32.900,- Kč), Bluetooth hands-free a připojení USB (16.600,- Kč) nebo zadní parkovací senzory (16.900,- Kč).
Mazda |
Mazda MX-5 je v dnešní době v podstatě jediným čistokrevným roadsterem na trhu. Otevřený automobil klasické koncepce s lehkou karoserií a pohonem zadních kol se nabízí od 638.590,- Kč.
Základní výbava Emotion obsahuje šest airbagů, litá kola s pneumatikami 205/50 R16, manuální klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, rádio s CD/MP3 přehrávačem a 6 reproduktory, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče a digitální hodiny. Puristy může oslovit absence stabilizačního systému v kombinaci s pohonem zadních kol, na druhou stranu základní výbava je dostupná jen se slabším motorem a bez diferenciálu s omezenou svorností (a jen jako Roadster).
Prostřední verze Challenge je už v nabídce také s karoserií Roadster Coupé (příplatek 60 tisíc Kč). K Emotion přidává stabilizační systém DSC a kontrolu trakce, kožené čalounění, tempomat, palubní počítač, kůží obšitý volant s ovládáním rádia, automatickou klimatizaci a vyhřívání předních sedadel.
Vrcholné provedení Revolution už automaticky znamená dvoulitrový motor, šestistupňovou převodovku, diferenciál s omezenou svorností a sportovní podvozek Bilstein. Navíc má také xenonové světlomety, přední mlhovky, audiosystém Bose s CD měničem a sportovní sedadla Recaro.
Mazda MX-5 - ceny na českém trhu (červenec 2009) | ||||
Motor | 1,8 Roadster | 1,8 Roadster Coupé | 2,0 Roadster | 2,0 Roadster Coupé |
Zdvihový objem [cm3] | 1798 | 1798 | 1999 | 1999 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 93/6500 | 93/6500 | 118/7000 | 118/7000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 167/4500 | 167/4500 | 188/5000 | 188/5000 |
Max. rychlost [km/h] | 194 | 198 | 213 | 218 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,9 | 9,9 | 7,6 | 7,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,0 | 7,0 | 7,6 | 7,6 |
Cena Emotion [Kč] | 638.590,- | - | - | - |
Cena Challenge [Kč] | 702.590,- | 762.590,- | - | - |
Cena Revolution [Kč] | - | - | 808.590,- | 868.590,- |
Mini |
Mini s otevřenou karoserií se nabízí ve třech provedeních – Cooper s atmosférickou 1,6 l a Cooper S a John Cooper Works s přeplňovaným motorem stejného objemu. Příplatek za vlastnosti spojené se slovem Cabrio v názvu je 109 tisíc Kč.
Základní výbavu tvoří čtyři airbagy, stabilizační systém, plně elektrické ovládání střechy, zadní parkovací senzory, rádio s CD přehrávačem a volant nastavitelný ve dvou osách. Standardem jsou 15palcová kola, Cooper S má 16palcová a John Cooper Works 17palcová. Cooper S dále kromě vzhledových odlišností přidává sportovní sedadla a kůží potažený volant. Mini John Cooper Works má dále posílené brzdy, sportovní volant, dekor Piano Black a stabilizační systém DTC.
Mini Cabrio - ceny na českém trhu (červenec 2009) | |||||
Model | Cooper | Cooper | Cooper S | Cooper S | JCW |
Převodovka | 6M | 6A | 6M | 6A | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1598 | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 88/6000 | 88/6000 | 128/5500 | 128/5500 | 155/6000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 160/4250 | 160/4250 | 240/1600-5000 | 240/1600-5000 | 260/1850-5600 |
Max. rychlost [km/h] | 198 | 191 | 222 | 217 | 235 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,8 | 11,2 | 7,4 | 7,9 | 6,9 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 5,7 | 6,7 | 6,4 | 7,1 | 7,1 |
Cena [Kč] | 619.938,- | 661.903,- | 728.938,- | 770.903,- | 862.463,- |
Na seznamu příplatkových položek musíme u všech provedení hledat čalounění v kombinaci látka/kůže (18 tisíc Kč) nebo kožené čalounění (40 tisíc Kč), ale také sportovní podvozek (5.450,- Kč), přední mlhovky (4 tisíce Kč), rádio s podporou MP3 (6 tisíc Kč) nebo klimatizaci (26 tisíc Kč). Přiobjednat lze řadu dalších prvků výbavy, nejběžnější z nich jsou soustředěny do paketů Pepper a Chili.
Mitsubishi |
Výběr u Mitsubishi Colt CZC je jednoduchý – jediný motor a jeden stupeň výbavy nedávají prostor pro jakékoliv váhání. Na rozdíl od našich západních sousedů se u nás kupé-kabrio odvozené od Coltu prodává jen s motorem 1,5 MIVEC (80 kW) a tvoří tak výkonově mezistupeň mezi běžným Coltem (1,3 MIVEC 70 kW) a Coltem Ralliart (1,5 Turbo 110 kW).
Ve výbavě nechybí čtyři airbagy, ESP, klimatizace, centrální zamykání, elektrické stahování oken, výškově nastavitelná přední sedadla, rádio s CD přehrávačem, palubní počítač a 16palcová litá kola. Výbava se tak v zásadě shoduje s nejvyšších stupněm u hatchbacku Intense.
Mitsubishi Colt CZC - ceny na českém trhu (červenec 2009) | |
Motor | 1,5i MIVEC |
Převodovka | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1499 |
Válce/ventily | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 80/6000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 145/4000 |
Max. rychlost [km/h] | 185 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,5 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,6 |
Cena [Kč] | 539.900,- |
Opel |
Opel je společně s Peugeotem jedinou automobilkou, která v Evropě nabízí hned dva malé kupé-kabriolety. Menší Tigra TwinTop odvozená od Corsy je samostatně stojícím modelem. S první cenou 503.900,- Kč je také nejlevnějším autem svého druhu na trhu. Nabízí se s motory 1,4 (66 kW) a 1,8 (92 kW) a ve dvou stupních výbavy.
Základní provedení Enjoy má elektrické ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, informační displej, přípravu pro rádio, výškově stavitelná sedadla a čtyři airbagy. Verze Sport za příplatek 43 tisíc Kč přidává 16palcová litá kola, přední mlhovky, sportovní hliníkové pedály a ovládání rádia na volantu. Za samotné rádio je ovšem potřeba připlatit 15 tisíc Kč.
Za deflektor za předními sedadly se připlácí 6.200,- Kč, dále je možné objednat například klimatizaci (35.200,- Kč), ESP (19.800,- Kč), tempomat (12.000,- Kč) nebo vyhřívání předních sedadel (10.000,- Kč). Designován sada OPC Line vyjde na 48 tisíc Kč.
Opel Tigra TwinTop - ceny na českém trhu (červenec 2009) | |||
Motor | 1,4 Ecotec | 1,4 Ecotec | 1,8 Ecotec |
Převodovka | 5M | 5MA | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1364 | 1364 | 1796 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 66/5600 | 66/5600 | 92/6000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 125/4000 | 125/4000 | 165/4600 |
Max. rychlost [km/h] | 180 | 178 | 204 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,4 | 13,4 | 9,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,1 | 6,0 | 7,7 |
Cena Enjoy [Kč] | 503.900,- | 528.900,- | 543.900,- |
Cena Sport [Kč] | 546.900,- | 571.900,- | 586.900,- |
Základní provedení větší Astry TwinTop je o 122 tisíc Kč levnější – s motorem 1,6 (85 kW) stojí 625.900,- Kč. V nabídce je dále 1,8 (103 kW), 1,6 Turbo (132 kW) a 2,0 Turbo (147 kW). Cenový odstup mezi atmosférickou osmnáctistovkou a 1,6 Turbo je 105 tisíc Kč, za silnější 2,0 Turbo je v případě vyšší výbavy Cosmo ale potřeba připlatit už jen 16 tisíc Kč. Do Astry TwinTop je stejně jako u konkurenčních modelů možné objednat i turbodiesel.
Astra TwinTop je sice dražší než Tigra, základní výbava Enjoy je v jejím případě ovšem výrazně bohatší. Nechybí v ní klimatizace, kůží potažený volant, rádio s CD/MP3 a ovládáním na volantu, palubní počítač, vyhřívaná a elektricky ovládaná zpětná zrcátka přední mlhovky, sportovní podvozek a 16palcová litá kola.
Cosmo přidává dálkové ovládání střešního mechanismu, automatickou klimatizaci, sportovní volant a 17palcová kola. Tempomat, ESP, asistent rozjezdu do kopce a parkovací senzory je možné přiobjednat v balíčku za 52.500,- Kč. V nabídce je také designový paket OPC Line, ve dvou úrovních za 37 nebo 96 tisíc Kč, nebo kožené čalounění (32 tisíc Kč).
Opel Astra TwinTop - ceny na českém trhu (červenec 2009) | |||||
Motor | 1,6 Ecotec | 1,8 Ecotec | 1,6 Turbo | 2,0 Turbo | 1,9 CDTI |
Převodovka | 5M | 5M (4A) | 6M | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1796 | 1598 | 1998 | 1910 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 85/6000 | 103/6300 | 132/5500 | 147/5400 | 110/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 155/4000 | 175/3800 | 230/1980 | 262/4200 | 320/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 192 | 209 (189) | 228 | 237 | 213 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,3 | 11,4 (12,7) | 9,2 | 8,9 | 10,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,8 | 7,4 (8,0) | 7,9 | 9,5 | 6,0 |
Cena Enjoy [Kč] | 625.900,- | 660.900,- (705.900,-) |
765.900,- | - | 741.900,- |
Cena Cosmo [Kč] | 660.900,- | 695.900,- (740.900,-) |
800.900,- | 816.900,- | 776.900,- |
Peugeot |
Peugeot 207 CC je od července českém trhu nabízen po faceliftu, a to s jedním ze dvou zážehových motorů o objemu 1,6 litru. První z nich je atmosférický s výkonem 88 kW (120 k) a druhý má díky přeplňování výkon 110 kW (150 k). Zákazníci mohou volit jeden ze dvou stupňů výbavy s označeními Sport a Sport Pack, přičemž první je k dispozici jen s atmosférickým motorem, zatímco druhý naopak jen s přeplňovanou pohonnou jednotkou. První cena s motorem 1,6 VTi je 509.900,- Kč, tedy o 155 tisíc Kč více, než třídveřový hatchback 207 se stejným motorem a srovnatelnou výbavou.
Kupé-kabriolet s výbavou Sport je standardně vybaven čelními i bočními airbagy, denními světly, mlhovými světlomety, elektrickými a vyhřívanými vnějšími zpětnými zrcátky, centrálním dálkovým zamykáním a automatickým zamykáním dveří při jízdě. Komfort na palubě zajistí sekvenční manuální klimatizace, palubní počítač, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, rádio s CD a MP3 přehrávačem, ovládáním pod volantem a šesticí reproduktorů.
Výbava Sport Pack přidává systém kontroly stability ESP, tempomat a omezovač rychlosti, osvětlení do zatáčky, zatmavené zadní sklo, elektricky sklopná vnější zrcátka, zadní parkovací asistent a 17palcová litá kola namísto 16palcových ocelových. Standardem pro Sport Pack je Pack Komfort, obsahující automatickou dvouzónovou klimatizaci, chlazenou schránku u spolujezdce, Pack Viditelnost (automatické stěrače, samočinné podsvícení přístrojové desky), elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko a osvětlená zrcátka předních slunečních clon.
Peugeot 207 CC s výbavou Sport Pack je identifikovatelný i díky paketu, v němž je zahrnut přední nárazník s chromovanou mřížkou vstupu vzduchu, která nese název „FERRARI“. Součástí tohoto paketu je sportovní kožený volant, manžeta řadící páky v kůži a boční lišty v barvě karoserie s chromovaným zdobením.
Peugeot 207 CC - ceny na českém trhu (červenec 2009) | ||
Motor | 1,6 VTi | 1,6 THP |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 88/6000 | 110/5800 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 160/4250 | 240/1400 |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 210 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,7 | 8,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,5 | 7,2 |
Cena Sport [Kč] | 509.900,- | - |
Cena Sport Pack [Kč] | - | 584.900,- |
Větší 308 CC stojí se stejným základním motorem 1,6 VTi a ve výbavě Sport 590.900,- Kč, je tedy o 81 tisíc Kč dražší než 207 CC, zároveň ale o 181 tisíc Kč dražší než stejný motor v hatchbacku 308. Nabídka různých verzí je u 308 CC pestřejší, než tomu je v případě 207 CC, pro 1,6 THP lze zvolit i automatickou převodovku a milovníci naftových motorů mají na výběr hned dva – 1,6 HDI a 2,0 HDI.
Základní výbava je podobná jako u 207 CC: obsahuje čtyři airbagy, přední mlhovky, světla pro denní svícení, klimatizaci, centrální zamykání, elektrické ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek, rádio s CD/MP3, kůží potažený volant, 16palcová litá kola a sportovní designový paket, kterým se odlišuje od běžných 308. Na výběr s touto výbavou je motor 1,6 VTi a 1,6 HDI.
Sport Pack (v kombinaci s 1,6 THP a 2,0 HDI) přidává ESP, 17palcová kola, tempomat a omezovač rychlosti, dvouzónovou klimatizaci, sportovní volant a hliníkové pedály. Verze GT (zde již jen s motorem 1,6 THP) má navíc především komfortní prvky výbavy jako kožené čalounění, vyhřívaná sedadla, zadní parkovací senzory, deflektor, ale také 18palcová kola.
Peugeot 308 CC - ceny na českém trhu (červenec 2009) | |||||
Motor | 1,6 VTi | 1,6 THP | 1,6 THP | 1,6 HDI | 2,0 HDI |
Převodovka | 5M | 6M | 4A | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1598 | 1560 | 1997 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 88/6000 | 110/5800 | 103/6000 | 82/3600 | 103/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 160/4250 | 240/1400 | 240/1400 | 270/1750 | 320/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 197 | 215 | 205 | 192 | 208 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,5 | 9,8 | 11,6 | 12,2 | 10,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,1 | 7,5 | 8,1 | 5,3 | 5,9 |
Cena Sport [Kč] | 590.900,- | - | - | 659.900,- | - |
Cena Sport Pack [Kč] | - | 675.900,- | 710.900,- | - | 756.900,- |
Cena GT [Kč] | - | 740.900,- | - | - | - |
Smart |
Jak už je v úvodu zmíněno, Smart ForTwo Cabrio je nejlevnějším a s celkovou délkou jen 2,7 metru také nejmenším automobilem s otevřenou karoserií na trhu. Základní cena s litrovým tříválcem je 339.500,- Kč, v nabídce je dále tříválcový turbodiesel a přeplňovaný litrový agregát ve standardním naladění a výkonnější verzi Brabus.
Základní provedení Pure je vstupní výbavou obvyklou u aut této cenové kategorie. Zapomenout tak musíme na většinou komfortních prvků, kterými se pyšní ostatní auta v přehledu, ale mimo jiné i díky tomu je Smart nejdostupnějším kabriem na trhu. Výbava tak obsahuje 15palcová ocelová kola, ESP, dva airbagy a centrální zamykání s dálkovým ovladačem.
Pulse přidává 15palcová litá kola, kůží potažený volant, látkou čalouněné části palubní desky, otáčkoměr, elektrické ovládání oken a přední mlhovky. Zájemci o Passion se sice musí obejít bez předních mlhovek (nebo připlatit 5 tisíc Kč), dostanou ovšem charakteristický stříbrný ochranný rám místo černého, automatickou klimatizaci, kryt zavazadlového prostoru a automatizovanou převodovku Softouch.
Provedení Brabus znamená automaticky přeplňovaný motor a Brabus sportpaket – rozšířené blatníky s 16placovými koly vpředu a 17palcovými vzadu, sportovní podvozek, sportovní výfuk a upravený zadní nárazník. Dále má Smart Brabus hliníkové pedály a hliníkovou hlavici řadicí páky a další doplňky s logem Brabus. Nejvyšší výbava Brabus Xclusive má dále sportovní přední nárazník a nástavce prahů, kouřové světlomety, hliníkové doplňky, kožené čalounění, vyhřívání předních sedadel a boční airbagy (jinak za příplatek 8 tisíc Kč).
Smart ForTwo Cabrio - ceny na českém trhu (červenec 2009) | ||||
Motor | 1,0 mhd | 1,0 turbo | 0,8 cdi | 1,0 brabus |
Zdvihový objem [cm3] | 999 | 999 | 799 | 999 |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 3/4 | 3/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 52/5800 | 62/5250 | 33/3800 | 72/5500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 92/4500 | 120/3250 | 110/2000-2500 | 140/3500 |
Max. rychlost [km/h] | 145 | 145 | 135 | 155 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,3 | 10,9 | 19,8 | 9,9 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,4 | 4,9 | 3,3 | 5,2 |
Cena Pure [Kč] | 339.500,- | - | 360.500,- | - |
Cena Pulse [Kč] | 377.780,- | 391.000,- | 398.780,- | - |
Cena Passion [Kč] | 394.940,- | 408.160,- | 415.940,- | - |
Cena Brabus [Kč] | - | - | - | 522.000,- |
Cena Brabus Xclusive [Kč] | - | - | - | 601.200,- |
Volkswagen |
Volkswagen Eos je otevřenou verzí modelu Golf se svébytným designem a některými komponenty převzatými z Passatu. Nabídka motorů zahrnuje téměř výhradně přeplňované agregáty – jediný atmosférický je šestiválec 3,6 l.
Standardní výbava cenově zvýhodněného 1,4 TSI o výkonu 90 kW zahrnuje šest airbagů, ESP, rádio s CD/MP3 přehrávačem, centrální zamykání s dálkovým ovladačem víka zavazadlového prostoru, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, výškově i podélně nastavitelný volant a výškově nastavitelné přední sedadla. Nechybí ani klimatizace Climatic, zadní diodová světla a 16palcová litá kola.
Výbava všech ostatních čtyřválců dále obsahuje sportovní sedadla s bederní opěrou, kůží potažený volant s hliníkovým dekorem a hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy potažené kůží. Motor 3,6 V6 má dále standardně snížený podvozek + adaptivní tlumiče DCC (pro ostatní verze za 24.600,- Kč) a 17palcová kola. Dále lze přiobjednat například tempomat (12.500,- Kč), palubní počítač (7.200,- Kč), dvouzónovou klimatizaci (11.600,- Kč) nebo parkovací asistent Parkpilot (16.300,- Kč).
Volkswagen Eos - ceny na českém trhu (červenec 2009) | |||||
Motor | 1,4 TSI | 1,4 TSI | 2,0 TSI | 3,6 V6 | 2,0 TDI |
Převodovka | 6M | 6M | 6M (6DSG) | 6DSG | 6M (6DSG) |
Zdvihový objem [cm3] | 1390 | 1390 | 1984 | 3597 | 1968 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/-1] | 90/5000 | 118/5800 | 147/5100 | 191/6000 | 103/4200 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1] | 200/1500 | 240/1500 | 280/1700 | 350/2400 | 320/1800 |
Max. rychlost [km/h] | 196 | 215 | 232 (229) | 250 | 206 (203) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,9 | 8,8 | 7,8 (7,8) | 6,9 | 10,3 (10,3) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,6 | 6,8 | 7,7 (7,7) | 9,2 | 5,6 (6,1) |
Cena [Kč] | 699.900,- | 761.500,- | 867.600,- | - | 782.800,- |
Cena DSG [Kč] | - | - | 921.200,- | 1.040.600,- | 836.300,- |
Volvo |
Volvo C70 se nabízí s pěti motory a ve třech stupních výbavy. Nejlevnější je benzinový pětiválec 2,4 l, který stojí od 879 tisíc Kč. Základní výbava Kinetic obsahuje šest airbagů, stabilizační systém, systémy SIPS a WHIPS, automatickou klimatizaci, 16palcová litá kola, palubní počítač, tempomat, autorádio, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky a přední mlhovky.
Momentum přidává zadní parkovací senzory, hliníkový dekor, čalounění v kombinaci kůže/látka, dešťový senzor a 17palcová kola. Summum má dále elektricky ovládané sedadlo řidiče, kožené čalounění, bi-xenonové světlomety a elektricky sklopná zpětná zrcátka.
Volvo C70 - ceny na českém trhu (červenec 2009) | |||||
Motor | 2,4 | 2,4i | T5 | 2,0D | D5 |
Převodovka | 5M (5A) | 5M (5A) | 6M (5A) | 6M (6DS) | 6M (5A) |
Zdvihový objem [cm3] | 2435 | 2435 | 2521 | 1997 | 2400 |
Válce/ventily | 5/4 | 5/4 | 5/4 | 4/4 | 5/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 103/5000 | 125/6000 | 169/5000 | 100/4000 | 132/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 220/4000 | 230/4400 | 320/1500 | 320/2000 | 350/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 205 (200) | 220 (215) | 240 (235) | 205 (205) | 225 (220) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,0 (11,8) | 9,1 (10,0) | 7,6 (8,0) | 11,0 (11,1) | 9,0 (9,5) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 8,9 (9,6) | 9,0 (9,6) | 8,9 (9,4) | 6,0 (6,3) | 6,6 (7,4) |
Cena Kinetic [Kč] | 879.000,- | 929.000,- | - | 959.000,- | 1.039.000,- |
Cena Momentum [Kč] | 935.000,- | 985.000,- | 1.149.000,- | 1.015.000,- | 1.095.000,- |
Cena Summum [Kč] | 953.000,- | 1.053.000,- | 1.223.000,- | 1.033.000,- | 1.133.000,- |