Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Česko nebude žalovat Německo kvůli mýtu. Ťok nechce pokazit dobré vztahy

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 22. 5. 2017
12
Kritikům vadí německé mýtné proto, že dálniční poplatky budou de facto hradit jen zahraniční řidiči. Česká republika se k žalobě nepřipojí.

Tématem žaloby se může vláda opět zabývat, pokud se nějaký stát pro žalobu rozhodne. Na twitteru to dnes oznámil mluvčí úřadu vlády Martin Ayrer. Podobu německého mýta kontrolovala Evropská komise, podle níž je v pořádku. S ohledem na rozhodnutí komise pak ministr dopravy Dan Ťok doporučil kabinetu, aby Česko žalobu kvůli německému mýtu nepodávalo.

Řada zemí v čele s Rakouskem zavedení mýta v Německu kritizuje a tvrdí, že poškodí zahraniční motoristy. Řízení s Německem kvůli mýtu EK ukončila minulou středu. „Já nedoporučuji, aby Česká republika iniciovala žalobu proti Německu, už komise vyjádřila svůj názor, že ten koncept není diskriminační," řekl novinářům během jednání vlády Ťok.

Dalším důvodem pro nepodání žaloby je podle Ťoka fakt, že Německo je pro Česko důležitým trhem. „A je potřeba mít rozumné vztahy, ne si je zhoršovat na věci, která podle mého názoru není až tak důležitá," řekl. Šance žaloby na úspěch považuje za mizivé.

O diskriminačních rysech mluvil i premiér Bohuslav Sobotka. „U nás máme systém zavedený tak, že naši lidé, když platí dálniční známky, si je z žádné daně odečíst nemohou. V Německu ale bude možnost si to z jedné německé daně odečíst. To z pohledu mého není úplně fér a není to úplně v pořádku," uvedl nedávno.

Výše mýtného se bude lišit v závislosti na objemu motoru a množství produkovaných emisí. Desetidenní poplatek se bude pohybovat v rozmezí od 2,5 eura do 25 eur (zhruba 68 až 676 korun), dvouměsíční od 7 do 50 eur (189 až 1351 korun). Nejdražší roční mýtné přijde na 130 eur (3513 korun).

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Přestože nemám Němce vůbec rád,
_MT_
| 23. 5. 2017
I v ČR je silniční daň, jako v Německu. Jen ji na rozdíl od Německa nemusíš platit za soukromá auta. Samozřejmě, ČR má navíc ještě dálniční známku. Jen se nedělají nějaké šachy s odpočtem, musí si ji koupit za plnou cenu i plátci daně. A Německo má pak regulérní mýtné pro nákladní auta nad 7,5 tuny. Takže jim i dnes přispívají cizinci.
mýtné
ikoptak
| 23. 5. 2017
Souhlas, navíc zas tak hrozny to není. I pred začátkem rekonstrukce az na asi desetikilometrovy usek byla D1 velké v pohodě, i když rekonstrukci uz vyzadovala. Tankodromem bych ji nenazval, znám horsi i na zapad od nas.
A pokud jde o myto v D, cenové nic prehnaneho, nema s tim problem.
Přestože nemám Němce vůbec rád,
Niemand
| 23. 5. 2017
Alebo ešte lepšie nech u vás platia len domáci ako teraz v Nemecku.
Přestože nemám Němce vůbec rád,
bibipome
| 22. 5. 2017
Máte přesně pravdu,
proč to ku-va neudělat taky tak u nás!!! Ať si platí taky jen cizáci.

Avatar - GM.rja
Přestože nemám Němce vůbec rád,
GM.rja
| 22. 5. 2017
řekl bych, že toto je jejich výsostné právo a žádný stát okolo jim nemá do toho co kecat. Jsou to jejich silnice, oni si je zaplatili, tak si můžou rozhodovat o jejich zpoplatnění. A jestli si spočítali, že na jejich stavbu a údržbu již platili jejich občané a firmy z odevzdaných daní, tak cizinci ať si to hezky zaplatí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku