Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v prvním čtvrtletí 2017: Škoda klesá, rostou prodeje Volkswagenu

David Bureš
Diskuze (34)
V úspěšném tažení na českém trhu letos pokračuje Mercedes-Benz, hodně se daří také Toyotě. Prodeje naopak zatím klesají Škodě, Audi či Mazdě.

Ani jsme se nenadáli a rok 2017 má za sebou první čtvrtletí. Pro automobilky působící na českém trhu bylo vesměs úspěšné, prodeje za první tři měsíce rostou o slušných 14,2 %. Výsledkem je tak 68.059 registrovaných vozů za období leden až březen 2017. Informoval o tom Svaz dovozců automobilů.

Pořadí značek se na nejvyšších postech nemění. Nejvíce aut od ledna do března prodala domácí Škoda, která ale kvůli náběhu nových modelů zaznamenala pokles o jedno procento na 20.200 vozů. Druhý následuje Volkswagen s růstem o 47,5 % na výsledných 8123 vozů a třetí je značka Hyundai, která prodala 4997 aut, o bezmála 17 % více než loni.

Ze značek zastoupených v nejlepší desítce je dále nutné zmínit pokračující úspěchy Mercedesu. Letos zatím jeho prodeje rostou o 45,7 %, což je nejvíce z německé prémiové trojky. Daří se také Renaultu, skončil celkově šestý a zaznamenal nárůst prodejů o 38,8 %.

Až na Škodu žádná jiná značka z top 10 pokles registrovaných aut nezaznamenala. Prodeje každopádně klesly třeba také Audi, které skončilo patnácté s propadem o 11 %. Podobně je na tom i Mazda, jejíž registrace letos zatím klesají o 9,7 %.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 1-3/2017 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda20200-1,229,7
2.Volkswagen8123+47,511,94
3.Hyundai4997+16,87,34
4.Ford4160+19,56,11
5.Dacia3490+21,95,13
6.Renault2702+38,83,97
7.Peugeot2319+13,43,41
8.Kia2179+5,43,2
9.Opel2162+12,13,18
10.Mercedes-Benz2127+45,73,13
11.Seat2083+9,83,06
12.Toyota1951+87,42,87
13.BMW1718+10,92,52
14.Nissan1529+29,62,25
15.Audi1320-11,01,94
16.Citroën1287+3,01,89
17.Fiat866+24,41,27
18.Suzuki836+26,51,23
19.Mazda733-9,71,08
20.Volvo558+17,20,82
-CELKEM68059+14,2-

Většina aut i nadále míří k firmám, které nakoupily celkem 77 % registrovaných vozů. Zbývajících 23 % evidovaných vozů připadá na soukromé osoby.

Statistiky prodejů aut soukromníkům přitom dokazují, že takoví zákazníci hledají ve zcela jiných showroomech. Nejprodávanější je sice i z tohoto pohledu domácí Škoda s 2.811 vozy, jenže nedaleko za ní je Hyundai s 2.470 auty. Nejlepší trojku potom uzavírá Dacia s 1.326 prodanými auty.

Prodeje soukromým provozovatelům tvoří většinu zákazníků jen u minima značek. Patří ně mezi ně hlavně ty japonské, jmenovitě Mitsubishi, Honda a Suzuki. Naopak u luxusních výrobců hrají tyto prodeje marginální roli.

Český trh – registrace nových aut soukromníkům podle značek
Poř.ZnačkaProdeje soukromníkům v 1-3/2017 [ks]Podíl na celkových prodejích [%]
1.Škoda281113,9
2.Hyundai247049,4
3.Dacia132638,0
4.Kia98845,3
5.Toyota85643,9
6.Peugeot85036,7
7.Opel83338,5
8.Renault80329,7
9.Volkswagen7739,52
10.Suzuki58169,5
11.Citroën54242,1
12.Ford47511,4
13.Mazda36649,9
14.Mitsubishi31661,7
15.Nissan31120,3
16.Seat29214,0
17.Honda27753,9
18.Fiat17320,0
19.Mercedes-Benz1698,0
20.BMW1227,1

Nejprodávanější kategorií byly v prvním čtvrtletí roku vozy SUV s podílem 23 %, následuje nižší střední třída a malé vozy. Z hlediska karoserie stále vedou kombi vozy s podílem 27 %, před terénními s 23 %.

Dovoz osobních ojetých aut vzrostl o čtyři procenta na 38.252 vozů. Podíl aut starších deseti let se zvýšil o čtyři procentní body na 53,4 %.

Prodeje v březnu

A jak se jednotlivým značkám dařilo minulý měsíc? Březen byl na českém trhu rekordní, prodalo se u nás 26.786 aut, o 17,5 % více než před rokem.

Pořadí na prvních pěti nejvyšších postech se nemění, za Škodou následují Volkswagen, Hyundai, Ford a Dacia. Šestý tentokrát skončil Opel s 1.059 registrovanými vozy, což bylo o 33,2 % více než před rokem. Na dvanáctou příčku se pak vyšvihl Nissan.

Z menších značek pak zmiňme 18 registrovaných exemplářů Alfy Romeo, 14 vozů Lada nebo 10 elektromobilů Tesla. Maserati pak hlásí 16 aut, zatímco Ferrari šest, jen o jedno méně než značka DS.

Český trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 3/2017 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Škoda7766+1,729
2.Volkswagen2842+41,310,61
3.Hyundai2052+27,47,66
4.Ford1718+36,46,41
5.Dacia1348+24,65,03
6.Opel1059+33,23,95
7.Renault1009+29,93,77
8.Peugeot950+29,43,55
9.Kia903+7,13,37
10.Seat865+11,63,23
11.Mercedes-Benz806+44,43,01
12.Nissan778+20,32,9
13.Toyota663+54,22,48
14.BMW658-0,92,46
15.Citroën559+23,12,09
16.Audi450-20,91,68
17.Suzuki331+40,91,24
18.Mazda303-3,21,13
19.Fiat301+9,51,12
20.Mitsubishi256+26,70,96
-CELKEM26786+17,5-

David Bureš
Diskuze (34)
Avatar - Barrichello
7. 4. 2017 08:46
Re: Mustang v březnu opět neprodávanějším sportákem
Dneska sem viděl další, stříbrný ;-)
Avatar - Beefcake
6. 4. 2017 21:09
Re: SUV nejvic???
Od Yetiho ???? Ved tam uz seriozne pocitaju 2008, Mini Countryman , KIA Niro, Suzuki Ignis (aj ked to ma aspon 4x4), a podobne nezmysly.
No a ked uz spominam to radenie do kategorii. Posledny Autobild zaradil Skodiak v ramci porovnavania do kategorie "Velke SUV" spolu s Forde Edge, JeepGC, XC90, Q7 a Maserati Levante ! Totalne nechutna manipulacia. Samozrejme plusy boli kufor a cena....
Tomu, ze ani jediny zastupca Subaru sa nevosiel ani do jednej zo siestich kategorii (po 5 aut) a nebol ani len spomenuty na 13 strankach clanku sa ani neecudujem. Zadavaju tam malo reklamy.
A este odkaz pre Skodu - klesaju predaje ? Pridajte este viac reklamu ...
Avatar - Beefcake
6. 4. 2017 20:57
Re: Mustang v březnu opět neprodávanějším sportákem
Kto by u nas kupoval tieto auta a platil vypalne statu ?
Bohvie, kolko z tych Mustangov sa z CZ zase vyvezie.
Avatar - Beefcake
6. 4. 2017 20:55
Re: Mustang v březnu opět neprodávanějším sportákem
Asi to nemusim studovat, aby som zistil, ze ide o manipulaciu, ze ? :-)
EDIT: nemusel som, kedze na tu temu tu mame novy clanok ...
Avatar - Barry Lyndon
6. 4. 2017 17:18
Re: Skodovka
Při ceně toho dieselu musí mít návratnost za hranicí životnosti auta :-)

VW měl nějak lépe zpropagovat, že řemínkové TSI už jsou dobré. To by ovšem napřed musel přiznat, že ty řetízkové byly špatné...

Jinak aktuální tříválcová obsese (po té, co konečně vychytali 1.2TSI jako ideální fabiatický motor) prodejům taky nepřidá...