Chevrolet Corvette ZR1: Král se vrací s největší porcí výkonu v historii
Chevrolet v příštím roce oslaví 65 let od zahájení výroby první generace modelu Corvette a zároveň zahájí výrobu zcela nové ZR1. Ta se stane více než důstojnou oslavou významného výročí v historii své modelové řady.
Novinka jde ve stopách ZR1 představené koncem roku 2007 v rámci šesté generace Corvette a podobně jako ona je nyní samotnou automobilkou oficiálně uváděna jako nejrychlejší a nejvýkonnější sériové provedení v celé historii modelové řady.
Chevrolet Corvette ZR1 pro modelový rok 2019 vychází z aktuální sedmé generace své modelové řady a ve své přídi má uložen kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec LT5 o objemu 6,2 litru, disponující nejvyšším výkonem 563 kW (765 k) při 6300 min-1 a točivým momentem 969 N.m při 4400 min-1.
Nová pohonná jednotka má vycházet z osmiválce LT4 a poprvé u ní Chevrolet využívá přímé i nepřímé vstřikování paliva najednou. Motor s dvojicí ventilů na válec pak vyniká i svým kompresorem Eaton, jenž má o 52 % větší objem než kompresor použitý u aktuální Corvette Z06.
Důkladným vývojem prošel s ohledem na výkony motoru i chladicí systém. Výsledkem je totiž soustava celkem třinácti chladičů.
Chevrolet svým zákazníkům okamžitě od zahájení prodeje nabídne u nové Corvette ZR1 možnost volby mezi sedmistupňovou manuální a osmistupňovou automatickou převodovkou, u níž budou samozřejmostí pádla řazení pod volantem.
Chevrolet Corvette ZR1 s rozvorem náprav 2710 mm, celkovou délkou 4493 mm, šířkou 1965 mm, výškou 1234 mm, rozchodem kol 1615 mm vpředu a 1588 mm vzadu se od ostatních zástupců své modelové řady vedle pohonného ústrojí odlišuje i řadou zásadních úprav aerodynamiky své karoserie.
Zákaznicí budou mít podobně jako v případě převodovky možnost volby jednoho ze dvou provedení. Prvním z nich je Low Wing, které je zaměřeno na dosažení co nejvyšší maximální rychlosti a generuje o 70 % vyšší aerodynamický přítlak než současné provedení Z06.
Druhým provedením aerodynamiky karoserie je High Wing, u nějž Chevrolet uvádí, že je navrženo pro dosažení co nejlepších časů na závodních okruzích a generuje o 60 % vyšší aerodynamický přítlak než Z06. Druhé provedení karoserie je navíc zahrnuto do paketu ZTK Performance, jehož součástí jsou i pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 a specifické naladění tlumičů Magnetic Ride Control.
Pozornost k nové Corvette ZR1 má vedle její techniky a designu přitahovat i paket Sebring Orange Design, zahrnující vedle specifického barevného provedení s pojmenováním Sebring Orange Tintcoat i řadu prvků zvyšujících komfort na palubě.
Chevrolet Corvette ZR1 s pohotovostní hmotností 1598 kg má být především neuvěřitelně rychlý a oficiální materiály automobilky uvádí, že jeho maximální rychlost je přes 210 mil v hodině, což je více než 338 km/h.
Prodej nejextrémnějšího provedení modelu Corvette současnosti se má rozběhnout na jaře příštího roku, kdy bude zveřejněna i jeho cena.