Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Abarth
Posuvná příčná přepážka dovoluje měnit proporce multiteplotních nástaveb
Pevná příčka uprostřed bočních dveří dovoluje z pravé strany nakládat do obou multiteplotních prostor, z nichž přední je mrazicí
Nástavba Frigo se výborně hodí pro vozy s celkovou hmotností do 3,5 tuny
9 Fotogalerie

Chladírenské a mrazírenské nástavby Montex: Jedna či více teplot

Nástavby firmy Montex byly uvedeny na trh již v roce 1990 a do současné doby společnost dodala klientům více než 10.000 nástaveb.

Hlavní výrobní program společnosti Montex tvoří valníkové nástavby, skříňové nástavby, chladírenské a mrazírenské nástavby a různé modifikace těchto nástaveb, jako jsou pekařské nástavby, přepravníky nápojů, soupravy a přívěsy. Pro komunální, stavební a údržbový sektor se dodávají hákové kontejnerové nosiče společnosti Hyva, CTS, sklápěcí a různé speciální nástavby, servisní a dílenské vozy.

Řízená teplota

Chladírenské a mrazírenské nástavby dodávané na míru představují významnou část produkce firmy Montex. Navrhnout vhodnou nástavbu tak, aby vyhovovala požadavkům konkrétního provozu, vyžaduje kalkulaci s řadou proměnných. Rozměry, resp. objem či předpokládaná kapacita, požadovaná teplota, frekvence zastavování a otevírání, požadavek na teplotní rozdělení zboží a další. Z těchto důvodů klade společnost velký důraz na odbornost

při návrhu chladírenské a mrazírenské přepravy.

PSMT Frigo

Pro přepravu potravinářského zboží jsou dodávány panelové kompozitní nástavby, určené pro místní, mezinárodní nebo distribuční přepravu v tvrdých provozních podmínkách. Nástavby se skládají z celoplošných panelů s polyesterovým vnitřním a vnějším povrchem. Izolaci tvoří polyuretanová pěna s výztuhami v oblasti rámů z tvrzeného polyuretanu. Zadní rámy, přechodové prahy, kování i uzávěry používají nerezové provedení. Celá konstrukce nástavby splňuje teplotní i hygienické předpisy.

Se správně navrženou chladírenskou jednotkou je nástavba určena pro přepravu zboží v kategorii FNA nebo FRC. Nástavby mají hygienické osvědčení, certifikát FNA nebo FRC, jejich výroba probíhá v souladu s certifikací ISO 9001 a jsou připraveny pro zařazení do systému HACCP.

Dle dalších požadavků přepravy se nástavby dodávají převoz masa ve visu, přeprava květin, multiteplotní/vícekomorové nástavby a duplexní (systém druhých podlah). Montex během výroby nástaveb PSMT Frigo klade důraz na velkou životnost a odolnost proti poškození, což je jeden z hlavních požadavků při profesionálním rozvozu a distribuci.

Na řidičské oprávnění B

Velký úspěch provází řadu nástaveb s označením Frigo City, která je určena pro malé podvozky do 3,5t celkové hmotnosti. Hlavní výhodu tvoří nižší hmotnost nástavby a zajímavější cena. Tato nástavba je dodávána jako sériové provedení chladírenských nástaveb i prostřednictvím sítě společností Renault, Fiat, Peugeot, Iveco a dalších.

Lamberet

Společnost Montex je prodejním zastoupením a největší montážní a servisní středisko chladírenských a mrazírenských nástaveb Lamberet v ČR. Více než dvacetiletá tradice spolupráce s touto firmou je znát na pečlivém provedení jednotlivých detailů nástaveb, které patří mezi vedoucí na evropském trhu. Se správně navrženou chladírenskou jednotkou jsou nástavby Lamberet určeny pro přepravu zboží za řízené teploty v kategorii FNA nebo FRC.

Nástavby získaly oblibu pro vysokou odolnost proti poškození při velice tvrdých provozních podmínkách. V případě opotřebení podvozku umožní dlouhá životnost nástavby opětovné použití na dalším novém podvozku. Výhodou je i veliká variabilita provedení nástaveb pro jedno- a víceteplotní systémy, duplexní a další kombinované systémy přepravy.

Více teplot

V souvislosti s řešením problému rozdílných teplot nebo hygienického oddělení nákladu se stále častěji dodávají multiteplotní neboli vícekomorové nástavby. Tento typ nástavby se dodává ve dvou verzích.

Podélné pevné komory vytváří podélná příčka, oddělující prostor standardně na dvě části v poměru 1:2, případně i na více částí. Oba sektory jsou paletovatelné (1x 800 mm a 2x 800 mm). Podélné řešení nástavby umožňuje samostatnou paletovanou nakládku obou prostorů nezávisle na sobě. Toto provedení je z hlediska přepravních podmínek ideální pro rozvážku víceteplotního druhu zboží.

Posuvná či pevná příčka kolmo ke směru jízdy může být posuvná a sklopná či pevná. Pro zajištění dostupnosti předního prostoru je možné příčku přiklápět ke stropu nebo využít bočních dveří. Nejčastější verze má posuvnou přepážku a boční dveře. Pro zajištění teplotní stability je vhodné nástavbu vybavit plastovými žaluziemi u zadních dveří. Toto provedení je vhodnější pro nepaletovou rozvážku s ohledem na nutnost vynechání průchozího prostoru do přední části nebo nutnost použití vykládky přední části pouze bočními dveřmi.

Maso ve visu

Upravená nástavba se zesílenou konstrukcí a stropem, která je určena pro přepravu masa ve visu. Na stropu nástavby jsou připevněny dráhy pro převoz masa ve visu pomocí zavěšovacích háků. Standardně je dodáván přepravní systém Euro háků s trubkovou vodící dráhou, pro lehčí vozidla se dodává nejčastěji lehký systém s hliníkovou C vodící dráhou a vysunovacími háky. Systém Euro je možné provést s přímým napojením na přepravní systém skladu pro zajištění rychlé a lehké manipulace se zavěšeným nákladem. Nástavbu lze používat i na běžnou přepravu potravinářského zboží, systém ve visu je plně integrován v bocích a stropu nástavby.

Transport květin

Speciální verze chladírenské nástavby s vnitřní šířkou 2500 mm slouží pro přepravu květin. Zde se používá systém kotvení přepravních boxů podlaha - strop, kotvící lišty jsou zapuštěny v podlaze pro dosažení hladkého přejezdů vozíků. Řízení teploty při přepravě květin mají na starosti jednotky s omezením výstupní teploty vzduchu, aby se zabránilo teplotnímu šoku přepravovaných květin. V případě menších nástaveb nebo požadavku na větší přepravní teploty nástavby dostávají zabudovaný samostatný topným systémem s rozvodem do nástavby.

Dva podvozky

Při navrhování mrazírenské nástavby je dobré brát v zřetel zamýšlený provoz a uvažovat v rámci celé její životnosti. Pokud se počítá s šetrnějším zacházením a dobrou údržbou, je možné po cca pěti/šesti letech provést pouze výměnu podvozku, životnost nástavby může být až dvojnásobná. Investice u větších vozových jednotek (18-26 tun) tvoří v hrubých odhadech přibližně z 50 % podvozek, 25 % nástavba a 25 % mrazírenská jednotka. Pokud se udržuje pravidelným servisem jednotka a nástavba v dobré kondici, je dopravce schopen u dalšího nákupu vozidla ušetřit polovinu investice.