Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Crossfire
Voyager Stow’n Go
Voyager Stow’n Go
Crossfire
32
Fotogalerie

Chrysler v Paříži 2004

Chrysler na českém trhu zůstává kuriozitou a mnoho na tom nezmění ani nová řada 300 C. Ta se brzy začne prodávat ve verzi kombi i u nás.

Letitý Voyager dostává nové uspořádání sedadel Stow’n Go, které amerického zakladatele třídy MPV udržují konkurenceschopného s ostatními velkými vany. Crossfire Coupé a Roadster se představily v nových nejlevnějších provedeních, ale i ty mají pod kapotou vidlicový šestiválec 3,2 l (160 kW) od Mercedesu.

Chrysler Voyager Stow’n Go

Variabilita, flexilbilita a prostornost zůstávají doménami rozměrného velkoprostorového Chrysleru Voyageru. I když v Euro NCAP tento automobil právě neexceluje, jeho severoamerické rozměry mu zajišťují i v Evropě klientelu. Menší konkurence (např. Opel Zafira) již dříve začala řešit problém jak efektivně naložit s přebytečnými sedadly a proměnit prostor pro cestující v prostor pro zavazadla.

Chrysler zvyšuje atraktivitu svého Voyageru novým systémem sklápění sedadel a variabilního uspořadání interiéru, které dostalo název Stow’n Go. Interiér může být proměněn sklápěním sedadel ze sedmimístného na dvoumístný během 30 sekund, sedadla se složí do podlahy, která je zcela rovná a vznikne 4550 litrů zavazadlového prostoru. Cestujete-li v sedmi, je k dispozici 340 litrů pro zavazadla. Chrysler uvádí, že je možno docílit 250 různých kombinací uspořádání sedadel.

Aby u Chrysleru nový systém do vozu vůbec dostali, bylo třeba nejen vytvořit nová sedadla, ale i přepracovat podlahu, vyrobit novou palivovou nádrž, výfukový systém a upravit zadní nápravu. o Evropy se Stow’n Go dostane na konci roku.

Chrysler 300 C Touring

Téměř pětimetrová limuzína 300 C dostala již dříve také verzi kombi, označovanou podobně jako u konkurenčního BMW Touring. Vysoko umístěná spodní hrana bočních oken, která jsou naopak poměrně nízká, vytváří image pravého „muscle-car“, ale bude omezovat výhled ven. Celková výška kombi činí pouze 1481 mm (resp. 1507 mm u verze AWD). Také rozvor má úctyhodnou míru: 3048 mm! Zadní nebo všechna kola pohání některý ze tří motorů. Základ tvoří šestiválec 2,7 l (142 kW), větší motor má objem 3,5 l a výkon 186 kW. Vrcholem nabídky je znovuobjevený osmiválcový obr - motor 5,7 l V8 HEMI Magnum. Novinkou u Chrysleru je systém MDS (Multi Displacement System), který vypíná přívod do čtyř z osmi válců kdykoli není jejich výkon potřeba, a tak klesá spotřeba. Kombinovaná hodnota (u verze s pohonem pouze zadní nápravy) je velmi slušných 12,5 l/100 km, slabší verze pak 11.3 l/100 km (3,5 l) a 11,2 l 100 km. Výkon šestnáctiventilového motoru V8 (tj. jen 2 ventily na válec) o zdvihovém objemu 5654 cm3 činí 250 kW při 5000 ot/min, maximum točivého momentu 525 Nm je k dispozici při 4000 ot/min. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, slabší kolegové jedou nejvíce 219 km/h (3,5 l) resp. 209 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 6,4 s (5,7 l Hemi), 9,2 s (3,5 l), resp. 11,1 s (2,7 l).

Zavazadlový prostor má objem 630 litrů, po sklopení zadních sedadel pak 1602 l.

Chrysler Crossfire Coupé a Roadster

V nabídce řady Crossfire je nyní již šest modelů: tři Coupé a tři Roadstery v různých výbavách. Dva nové základní modely vyprovokovaly malou rošádu v názvosloví jednotlivých modelů, protože dosavadní základ je dražší a lépe vybavený. Od nynějška proto přebírá označení Limited, nad ním je v Ženevě představený STR-6.

Nové „levné“ Crossfiry budou mít stejný motor V6 3,2 l (160 kW) a šestistupňovou manuální převodovku jako ve výbavě Limited.