Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chystá se další fúze?

Michal Fokt
Diskuze (0)
Pneumatikářské giganty Continental a Yokohama podepsaly dohodu o spolupráci.

Pneumatikářské giganty Continental a Yokohama podepsaly dohodu o spolupráci.

Fakt, že je společnost Bridgestone-Firestone světovou jedničkou ve výrobě pneumatik, se zjevně nelíbí ostatním producentům plášťů. První velkou odpovědí na tuto skutečnost bylo spojení firem Goodyear a Dunlop a nyní se zdá, že je bude následovat také Continental a Yokohama Rubber.

Tyto dvě společnosti podepsaly dohodu o založení společného podniku Yokohama Continental Tire, který bude mít na starosti prozatím pouze obchod s pneumatikami, přičemž největší důraz bude kladen na oblast prvovýbavy osobních, ale i nákladních a průmyslových vozidel. Cílem společnosti bude stát se dodavatelem pneumatik Yokohama a Continental (ale i dalších významných značek německého koncernu) pro japonské automobilky, a to nejen pro domácí výrobní závody, ale i pro ty zahraniční. Zároveň se Yokohama stane výhradním importérem koncernových plášťů v Japonsku. Aktivity společného podniku by se měly ale týkat i korejských automobilek.

Tím ale koketování obou značek zdaleka nekončí. V současnosti totiž také došlo k podepsání dohody o výměně technologií, které by měly zefektivnit výše popsané aktivity. Z tohoto prohlášení však nevyplývá, o které by mělo konkrétně jít, zřejmě se však nebude zatím jednat o kooperaci v oblasti vývoje. Náznaky možnosti vytvoření aliance tu však přesto jsou. V jednání je totiž spojení obou značek při vývoji, výrobě a prodeji plášťů v Severní Americe, které bylo nastíněno již v předběžné dohodě z června loňského roku.

Nemůžeme se zabavit dojmu, že jsou tyto aktivity o poznání výhodnější pro koncern Continental, který výrazně posílí v Japonsku, kde dominuje Bridgestone a Dunlop. Zdá se tedy, že by Yokohama mohla mít jisté problémy, které by spojení s „Conti“ mohlo vyřešit. Ani jeden z výrobců navíc nemá moc silnou pozici v Americe, kde operuje Goodyear a Firestone, takže by navíc fůze prospěla oběma zainteresovaným stranám. Spolupráce německé firmy s Yokohamou však není její jedinou aktivitou. S Bridgestone totiž spojila síly při vývoji run-flat pneumatik, aby obě společnosti stáhly náskok, který si vytvořil Michelin a Pirelli.

Michal Fokt
Diskuze (0)