Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínská automobilka Geely začne budovat silnou firemní image

Geely
Geely
Geely
Geely
10 Fotogalerie
Diskuze (21)
Poté, co byl vytyčen jasný směr pro značku Volvo, je nyní na řadě automobilka Geely, která se chce vymanit z šedého čínského průměru.

Zatímco Volvo už započalo svou pětiletou pouť, na jejímž konci má být prémiová značka s ještě silnější pozicí na trhu, jasně definovanou cílovou skupinou a odpovídající ziskovostí, mateřské Geely je stále jen jednou z mnoha anonymních čínských značek. To ale vlastník automobilového koncernu Zhejiang Geely, čínský miliardář Li Shufu, teď hodlá také změnit.

Automobilové uskupení, které nyní kromě Volva a Geely zahrnuje od roku 2009 ještě značky Emgrand, Gleagle a Englon s poněkud nepřehlednou hierarchií, čeká doslova revoluce. Zmíněná trojice Emgrand, Gleagle a Englon bude podle Bloombergu zrušena a všechny automobily budou vznikat v budoucnu výhradně pod značkou Geely.

Současně mají nové modely vsadit na výrazně modernější design i techniku, aby mohly úspěšněji konkurovat produktům evropských, amerických, korejských a japonských značek. Rozdíly mezi těmito produkty si začíná uvědomovat stále více zákazníků a čínské značky ztrácejí své pozice - kupříkladu v listopadu se prodeje Geely propadly meziročně o 22 %.

Analytici s tímto krokem souhlasí, podle nich likvidace tří značek přinese úspory v oblasti marketingu a současně umožní automobilce Geely vytvořit za pomoci špičkových světových designérů, jako je Peter Horbury, jednotný, silný a výrazný korporátní design. První vlaštovkou v tomto směru má být velký sedan Geely GC9.

Vstoupit do diskuze (21)