Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínská automobilka Geely začne budovat silnou firemní image

Michal Fokt
Diskuze (21)
Poté, co byl vytyčen jasný směr pro značku Volvo, je nyní na řadě automobilka Geely, která se chce vymanit z šedého čínského průměru.

Zatímco Volvo už započalo svou pětiletou pouť, na jejímž konci má být prémiová značka s ještě silnější pozicí na trhu, jasně definovanou cílovou skupinou a odpovídající ziskovostí, mateřské Geely je stále jen jednou z mnoha anonymních čínských značek. To ale vlastník automobilového koncernu Zhejiang Geely, čínský miliardář Li Shufu, teď hodlá také změnit.

Automobilové uskupení, které nyní kromě Volva a Geely zahrnuje od roku 2009 ještě značky Emgrand, Gleagle a Englon s poněkud nepřehlednou hierarchií, čeká doslova revoluce. Zmíněná trojice Emgrand, Gleagle a Englon bude podle Bloombergu zrušena a všechny automobily budou vznikat v budoucnu výhradně pod značkou Geely.

Současně mají nové modely vsadit na výrazně modernější design i techniku, aby mohly úspěšněji konkurovat produktům evropských, amerických, korejských a japonských značek. Rozdíly mezi těmito produkty si začíná uvědomovat stále více zákazníků a čínské značky ztrácejí své pozice - kupříkladu v listopadu se prodeje Geely propadly meziročně o 22 %.

Analytici s tímto krokem souhlasí, podle nich likvidace tří značek přinese úspory v oblasti marketingu a současně umožní automobilce Geely vytvořit za pomoci špičkových světových designérů, jako je Peter Horbury, jednotný, silný a výrazný korporátní design. První vlaštovkou v tomto směru má být velký sedan Geely GC9.

Michal Fokt
Diskuze (21)
Avatar - wakantanka
26. 12. 2014 10:51
Re: Design
To už je bohužiaľ taký miestny kolorit. Nahodiť tému bez nejakého vágneho argumentu a hneď po tom keď mu toto jeho presvedčenie niekto exaktným argumentom vyvráti, prehodí výhybku iným smerom, resp. skĺzne k osobným invektívam. Nemyslím tým priamo IbizuFR ale tak všeobecne niektoré známe nicky.
Avatar - wakantanka
26. 12. 2014 10:47
Re: Moudrý autor
Mno keď počujem Geely tak mi napadne vlastník Volva. Nič viac a nič menej. Nejaké konkrétne auto si nevybavím ani omylom. Takže ak to s pôsobením mimo Čínu myslia aj do budúcna vážne, najvyšší čas začať budovať značku spôsobom, aby si aj bežný človek vedel k danej značke priradiť aj nejaký výrobok bez internetu. >:D
25. 12. 2014 16:44
Cina
Cinani jsou tam, kde jsou zejmena diky kopirovani, vykoristovani a dalsim nekalym praktikam. Neni jediny duvod jejich vyrobky obdivovat, nebo dokonce kupovat.
25. 12. 2014 11:17
Re: No a treba to Evropanum konecne dojde...
A pod europskym si predstavujes aj BMW X3, X5, MB ML a MB GL ? A Toyota yaris je podla teba japonska alebo francuzska, co avensis, alebo Nissan qashqai, Bulharom uz dava pracu nejaky cinan.
Mam rad ludi, ktori hovoria o tom, ze treba podporovat europske vyrobky a potom sa chvalia Iphonom 6 a tablet jedine I pad...
Avatar - pumpkin
24. 12. 2014 23:43
Re: Moudrý autor
Ako rozumiem čo tým chcel básnik povedať, no šťastnejšia by bola formulácia nič nehovoriaca značka, neznáma, možno ešte no name/generická značka. Anonym je jednoducho anonym. To by muselo byť v tomto prípade auto bez akéhokoľvek označenia.