Čínská automobilka Geely začne budovat silnou firemní image
Zatímco Volvo už započalo svou pětiletou pouť, na jejímž konci má být prémiová značka s ještě silnější pozicí na trhu, jasně definovanou cílovou skupinou a odpovídající ziskovostí, mateřské Geely je stále jen jednou z mnoha anonymních čínských značek. To ale vlastník automobilového koncernu Zhejiang Geely, čínský miliardář Li Shufu, teď hodlá také změnit.
Automobilové uskupení, které nyní kromě Volva a Geely zahrnuje od roku 2009 ještě značky Emgrand, Gleagle a Englon s poněkud nepřehlednou hierarchií, čeká doslova revoluce. Zmíněná trojice Emgrand, Gleagle a Englon bude podle Bloombergu zrušena a všechny automobily budou vznikat v budoucnu výhradně pod značkou Geely.
Současně mají nové modely vsadit na výrazně modernější design i techniku, aby mohly úspěšněji konkurovat produktům evropských, amerických, korejských a japonských značek. Rozdíly mezi těmito produkty si začíná uvědomovat stále více zákazníků a čínské značky ztrácejí své pozice - kupříkladu v listopadu se prodeje Geely propadly meziročně o 22 %.
Analytici s tímto krokem souhlasí, podle nich likvidace tří značek přinese úspory v oblasti marketingu a současně umožní automobilce Geely vytvořit za pomoci špičkových světových designérů, jako je Peter Horbury, jednotný, silný a výrazný korporátní design. První vlaštovkou v tomto směru má být velký sedan Geely GC9.