Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C3: První informace a fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (331)
Novodobá kachna se konečně dočkala nástupce. Bud více chic, bude mít největší přední sklo a nejmenší střechu ve třídě. Na méně než 4 metrech délky najdou cestující více místa a 300 l pro zavazadla.

Citroën C3 byl představen už v roce 2001, takže vydrží na trhu určitě déle než 8 let. Premiéra nové generace se odehraje na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, ale na prvních trzích se automobil objeví až v listopadu 2009. Stylisticky jde o přímého pokračovatele stávající C3. Hierarchicky ale má být nový model výše. Už to nebude jednoduše zařízený vůz, který má nabízet především nízkou cenu.

Místo toho se chce chlubit na první pohled zřejmou odlišností od všeho ostatního, co je ve třídě malých vozů k dostání. Obrovské čelní sklo Zenith připomíná nejvíce vozy s karoserií MPV, kterých Citroën také pěknou řádku vyrábí. Díky novému čelnímu sklu má být jízda s novým malým Citroënem mimořádným zážitkem kvůli světlem zalitému interiéru a výbornému výhledu z vozu. Praktické otázky spojené s velkou prosklenou plochou řeší unikátní konstrukce skla, které z čirého plynule přechází ve vyšších partiích do silně zabarveného, aby tak propouštělo jen minimum tepelného a světelného slunečního záření.

Velmi nóbl je nejen výhled, ale vlastně celý interiér. Jemně elegantní atmosféra vozu na prvních fotografiích připomíná spíše dříve slíbený luxusněji pojatý model DS3. Přístrojový štít sériové C3 se vrací ke klasickým kruhovým ciferníkům pro rychloměr a otáčkoměr, digitalizace postihla jen třetinu plochy štítu, kde je sdruženo zobrazování stavu paliva, počítadlo kilometrů, palubní počítač a informace o aktuálně zařazené rychlosti. A-sloupky jsou podobně jako u C3 Picassa nebo C4 Picassa velmi tenké, nosnou roli od nich přebraly až B-sloupky.

Nový model má větší rozměry než předchůdce, ale narostl jen v mezích současné třídy malých vozů. Vyčnívá snad jen výškou 1,51 m, která se nemění a která umožňuje na malém půdorysu pohodlněji usadit cestující v objemném interiéru. Délka 3,94 m narostla z původních 3,86 m a šířka 1,71 m z původních 1,67 m. Rozvor náprav bude napříště měřit 2,54 m místo stávajících 2,46 m.

Motorová paleta bude zpočátku tvořena známými jednotkami. Zážehové portfolio začíná na objemu 1,4 l (55 a 70 kW) a pokračuje větším motorem 1,6 l (88 kW). Turbodiesely jsou reprezentovány jednotkou 1,6 HDi (66 kW a 80 kW). V příštím roce má dojít na nové motory s nižší spotřebou, mj. zážehový tříválec, jednotky s druhou generací systému start-stop a turbodiesely s automatizovanými převodovkami.

Ondřej Láník
Diskuze (331)
Avatar - centr19
17. 7. 2009 13:43
střecha
to prodloužený čelní sklo mi přijde dost neprakticky. zajimalo by mě jak bych na to dal zahrádku
1. 7. 2009 16:13
Inovace
Jedno se nedá Citroenu upřít a to je inovativní přístup .... to sklo je parádní věc, ale jak už tu někdo psal, jak dostatečná bude asi ochrana před sluncem?
Avatar - Pierro
1. 7. 2009 08:52
Re: ...
a koukej napsat nějakej ten supersport z kastrólu... ;-) :-)
Avatar - Pierro
1. 7. 2009 08:17
Re: ...
Já mam jinej problém. Jdu do ne uplně levný hospody a smrdí tam kuchyň, takže když vylezu smrdim jak Cibul Česnekovič de-Omastek Přepálovič. Takže zoufalče, rozdejchej svojí roli a buď v klidu... >:-[] seš dnes online??
Avatar - Pierro
1. 7. 2009 08:11
Re: MIlý Johnny P(od Švihakovců)!
asi sa pojdem vykakať. Ale ak máš záujem môžem ti ponúknuť malú lekcičku pražštiny... >:-[]