Citroën C4 2011: První oficiální informace a technické údaje
Do boje s konkurencí v nižší střední třídě se Citroën na podzim pustí s novou generací modelu C4. Novinka bude mít méně futuristický, zato více dynamický vzhled. Design karoserie kombinuje prvky modelů C3 a C5, C4 tedy mezi ně nezapadá jen označením a velikostí, ale také stylisticky.
Příď je odvozená od studie DS High Rider, která se představila letos v březnu v Ženevě. Mimochodem, podle dřívějších informací z DS High Rider příští rok vznikne nový model DS4, který nahradí třídveřovou C4 Coupé.
Také interiér neskýtá v porovnání s DS High Rider zásadní překvapení. Citroën se vrací ke konvenčnímu a více sportovnímu pojetí. Zmizel pevný střed volantu i digitální přístrojový štít, který nahradila obvyklá trojice tubusů, zde zkombinovaná s LCD panely. Střední svilý díl palubní desky je orientován více na řidiče.
Vnější rozměry nové C4 jsou 4329 mm na délku (+55 mm), 1789 mm na šířku (+17 mm) a 1491 mm na výšku (+32 mm). Rozvor náprav je 2608 mm. Základní objem zavazadlového prostoru bude 408 litrů, o 82 více než u předchůdce.
Citroën v průběhu dopoledne také uveřejnil kompletní přehled pohonných jednotek. Při premiéře nabídne tři zážehové a tři dieselové motory.
Zážehovým základem bude VTi 95, tedy čtrnáctistovka o výkonu 72 kW, spojená s pětistupňovou manuální převodovkou. Stěžejní zážehovou motorizací se stane VTi 120, nabízená hned ve třech verzích. Základní provedení kombinuje motor 1,6 o výkonu 88 kW s pětistupňovou manuální převodovkou, v nabídce ale bude i čtyřstupňový automat a nově také verze LPG.
Pro zájemce o rychlejší svezení má Citroën v záloze THP 155. Turbodmychadlem přeplňovaná šestnáctistovka dosahuje výkonu 115 kW, C4 s ní zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,7 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 214 km/h. Jako jediný zážehový motor má šestistupňovou převodovku. Kombinovaná spotřeba je 6,3 l/100 km.
Nejslabší dieselovou motorizací bude nová generace HDi 90. Nejslabší verze 16ventilového 1,6 HDi dosahuje výkonu 68 kW a kombinovaná spotřeba je 4,2 l/100 km. Později bude uvedena úspornější verze e-HDi, která dostane navíc šestistupňovou převodovku, systém Start&Stop a pneumatiky Michelin Energy Saver. Kombinovaná spotřeba této verze klesne na 3,8 l/100 km, což znamená emise CO2 99 g/km.
Dalšími dieselovými motory v nabídce budou HDi 110 o výkonu 82 kW se šestistupňovou manuální nebo robotizovanou převodovkou (kombinovaná spotřeba 4,2 až 4,6 l/100 km) a dvoulitrové HDi 150 o výkonu 110 kW se spotřebou 4,9 l/100 km. Všechny dieselové motory budou standardně vybaveny filtrem pevných částic.
Výroba nového Citroënu C4 bude probíhat ve francouzské továrně PSA Peugeot Citroën v Mulhouse.