Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën Revolte: Francouzská hybridní revolta

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Citroën, který letos slaví devadesáté výročí zahájení výroby automobilů, přivezl do Frankfurtu již ohlášenou studii malého hybridního vozu.

Ten jako by z oka vypadl legendárnímu 2CV. Ač se automobilka od jakékoli tvarové návaznosti soudobých modelů na proslulou kachnu vždy distancovala (stačí připomenout v současnosti dobíhající první generaci C3), u této studie je naprosto zřejmá. Při jejím postupném odhalování, kdy ještě nebylo známo jméno, také veškerá média hovořila o 2CV Concept. Citroën nakonec nezařadil Revolte ani do luxusní řady DS. Tiskové materiály navíc opustily původní francouzský přepis Révolte a tvrdošíjně trvají na REVOLTe, aby bylo zdůrazněno zaměření vozu, jedná se totiž o hybrid.

Design je opravdové retro, zejména boční linie připomínají prapůvodní vzor, jehož prototypy TPV jezdily již před sedmdesáti lety, ale podobné linky najdeme i na zádi a při troše představ i vpředu. Na přídi je navíc jakési vypouklé stínítko, které zvýrazňuje linie masky chladiče. Vnitřní část tohoto stínítka je průhledná a podsvícená. Tvary karoserie jsou zakulacené, blatníky výrazně vystupují. Při pohledu na shrnovací střechu pak je již zcela jasné, který vůz posloužil designérům za vzor.

Jinak je ale Revolte odrazem současné automobilové techniky, nejedná se o žádnou lidovku, ale koncept luxusního malého auta, které má být stylové a elegantní. To, že studie použitou technikou odpovídá dnešnímu technickému pokroku, dokazují i diodová světla vpředu. Boční dveře 3,68 m dlouhého, 1,73 m širokého a 1,35 m vysokého vozu se otevírají proti sobě, což si vynutilo výrazné zesílení C-sloupku. Toto řešení se v posledních letech vrací hojně do módy, usnadňuje totiž přístup cestujícím do interiéru.

Ten je rozdělen poněkud nezvykle. Je třímístný, vzadu je lavice pro dva pasažéry, která připomíná spíše domácí pohovku. Jeden z nich si tak může natáhnout nohy do míst, kde je běžně sedadlo spolujezdce. S ním vývojáři francouzské automobilky počítali jako s alternativou, ovšem pouze pro malé dítě. Prostor je totiž určen pro instalaci dětské sedačky, otočené proti směru jízdy. Materiály jsou špičkové – černá protkaná kůže, karmínově rudý velur a lesklý hliník. Na palubní desce je velkoplošný dotykový displej. Ten je pokryt červenými krystaly, které slouží také k recirkulaci vzduchu uvnitř vozu

Revolte je plug-in hybrid, baterie, které našly místo v zadních sedadlech, je tedy možné dobíjet z běžné elektrické zásuvky. Automobil je také schopen jízdy čistě na elektřinu. Na shrnovací střeše jsou umístěny solární panely, které se starají o napájení palubních systémů. Kapota je pak pokryta fotovoltarickými buňkami, ty mají stejnou funkci. Kromě elektromotorů je vůz vybaven i malým konvenčním spalovacím motorem. Podrobné technické údaje ovšem Citroën dosud nezveřejnil.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/IHjO7gUFHq0&hl=cs&fs=1&" style="auto"}

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
16. 9. 2009 10:13
wv by mělo radost
Dejte tam kulatý světla a je z toho další generace newBeatlu >:D