Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Co bude se Smartem? Budoucnost značky je nejistá, rozhodne se do konce roku

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 26. 3. 2019 • 04:47
19
Zobrazit náhledy (19)
Smart Smart Forease+ Concept Smart Forease+ Concept Smart Forease+ Concept Smart Forease+ Concept Smart Forease+ Concept Smart Forease+ Concept Smart Forease+ Concept Smart Forease+ Concept Smart Forease+ Concept Smart Forease+ Concept Smart Forease+ Concept Abarth Abarth

Značce Smart se v posledních letech příliš nedaří a vlastníci řeší, co s ní. V krajním případě hrozí její definitivní konec.

Automobilka Smart byla založena v roce 1994 a o čtyři roky později vyjela s prvním modelem. Od počátku se soustředila na malé městské vozy, o které ale v posledních letech není takový zájem. Nejlepší léta zažila společnost v Evropě v roce 2004, kdy prodala 134.814 vozů. Od té doby jdou prodeje rok co rok dolů.

Ještě větší úpadek zaznamenává značka v zámoří. Zatímco v roce 2008 prodala ve Spojených státech 24.622 vozů, o deset let později už to bylo pouze 1276 kusů. Daimler AG, vlastník značky, teď přemýšlí, co s výrobcem malých aut dál. A stále častěji se začíná hovořit o jejím definitivním konci.

V květnu letošního roku nastoupí na post šéfa Daimleru AG Ola Kallenius, jenž vystřídá Dietera Zetscheho. A právě v tento okamžik se bude lámat chleba. Podle budoucího lídra totiž nemá podnik vyrábějící 128.802 automobilů ročně v automobilovém průmyslu místo, natož v rámci tak velké skupiny. Smart se sice před časem spojil s Renaultem, aby snížil výrobní náklady, stále jsou však příliš vysoké na to, aby společnost generovala zisk.

Snižování nákladů má zajistit i konec spalovacích motorů a přechod na čistě elektrické verze. Ani to se ale nezdá být spásné. Aktuální elektromobily Smartu ujedou něco kolem 150 kilometrů na jedno nabití, což je ve srovnání s konkurencí žalostně málo.

Téměř rok je novou ředitelkou společnosti Katrin Adt, ale příliš mnoho věcí se od té doby nezměnilo. Její hlavní myšlenkou je přesun výroby z Francie do Číny, zejména pokud by se povedlo uzavřít spolupráci s tamním gigantem Geely. Otázkou však zůstává, jestli už není příliš pozdě.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku