Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Duster No Limit 3,8 V6: Rumunské SUV s 850 koňmi míří do oblak

David Bureš
Diskuze (7)
Rumunský speciál upravený v RenaultSport pro Pikes Peak bude pohánět upravený vidlicový šestiválec z Nissanu GT-R.

Dacia zveřejnila podrobnosti o Dusteru No Limit, což je oficiální název dříve potvrzeného závodního speciálu pro letošní ročník závodu do vrchu Pikes Peak. Za volant rumunského speciálu se posadí francouzský závodník Jean-Philippe Dayraut, který stál u zrodu tohoto projektu.

V motorovém prostoru Dusteru No Limit pracuje vidlicový šestiválec o objemu 3,8litru, původem z Nissanu GT-R. Potvrdily se tak předchozí domněnky, že se tato jednotka v závodním Dusteru objeví. V Dusteru No Limit byl motor upraven francouzskou společností Sodemo a je naladěn na výkon 634 kW (850 k).

Extrémně vysoký výkon je nutností, start leží 2.860 m nad mořem, cíl ve výšce 4.300 metrů. Kvůli menší koncentraci kyslíku ve vysokohorských podmínkách proto skutečný výkon motoru během závodu klesá.

Vyladěná V6 bude kombinována se sekvenční šestistupňovou převodovkou od firmy Sadev. Ta je dostatečně pevná, aby zvládla pracovat s takto silným motorem.

Karoserie závodního Dusteru je vyrobena z laminátu a je doplněna aerodynamickým paketem. Jeho autorem je společnost Tork Engineering, která stavěla Duster Ice pro ledovou sérii Trophée Andros. Novinkou je obří dvoudílný spoiler na zádi a velký splitter pod předním nárazníkem. Tvary těchto prvků byly tvořeny ve větrném tunelu.

Rumunský speciál bude v závodu do vrchu v Pikes Peak startovat v kategorii Unlimited, která dává tvůrcům auta maximální volnost v jeho úpravě. Tato třída nijak neomezuje výběr pneumatik, ani nestanovuje nejvyšší výkon motoru, použité aerodynamické prvky či minimální hmotnost.

Rekord pro kategorii Unlimited s hodnotou 10:01,408 drží od roku 2007 Nobuhiro Tajima, který tehdy jel se Suzuki XL7 Hill Climb Special. Cílem Dacie je pokořit symbolickou hranici 10 minut, což je už několik let obvyklý cíl mnoha pilotů.

Za volant Dusteru No Limit se posadí Francouz Jean-Philippe Dayraut, který přesvědčil Dacii a RenaultSport, aby se tohoto projektu zúčastnily. Dayraut je dvojnásobný vítěz Trophée Andros, loňský ročník vyhrál za volantem Škody Fabie, letos jel s BMW a v obou případech tak paradoxně odsunul Duster Ice s Alainem Prostem za volantem na druhou příčku.

Dacia Duster se prodává od loňského roku, od té doby vzniklo už téměř 127.000 jejích exemplářů. Vedle ledového šampionátu Trophée Andros se rumunské SUV letos zúčastnilo marocké pouštní Rallye Aïcha des Gazelles, kde obsadilo druhé a třetí místo.

David Bureš
Diskuze (7)
Avatar - Mikesus
29. 5. 2011 22:57
Re: paráda
Až na můj vkus příliš šeredná Dacia Duster se naštěstí na auto, na ketré se dá, narozdíl od Dusteru, na ulici koukat, nijak nedotahuje. Ba naopak, začíná čím dál více ztrácet.
A jediné na tom autě perfektního je cenovka. Zbytek je jen parodie.
Viz. prodeje duben 2011, Yeti 412, Duster 179.

Ale jinak jsem zvědav jak dopadnou, třeba se jim konečně povede dostat po 10 min. S Dacií to má opravdu stejné jen logo.
Avatar - chetoos
28. 5. 2011 13:29
paráda
Je to perfektní auto.samotný Duster se prodavá velice dobře.Na českém trhu už šlape na paty až na můj vkus šeredné Škodě yeti.doufám že se jí to povede.
27. 5. 2011 21:42
dacia unlimited ...
Nechápen tie komenty, že to má s Dáciou spoločný len znak (prípadne svetlá) ... Vážení, takmer žiadne auto kategórie Unlimited nemá spoločné s pôvodnou značkou takmer nič ...
Avatar - DawQa
27. 5. 2011 15:03
co prodává líp?
nálepka socialního auta neni lákadlo prokaždýho, ale účast ve sportu a ještě k tomu úspěchy, no to je jiná káva >:D ale i tak to moc nechápu proč raději nenasadí Renaulty, vždyť tohle má do Dáčie tak daleko jako já k novýmu Mercedesu >:-[]
27. 5. 2011 14:31
Dacia:)
Vždyť z ní zůstal ona autě snad jen to jméno:)