Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Duster Ice: Třílitrový šestiválec, pohon a řízení všech kol

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Renault se opět chystá zaútočit na prvenství v ledové sérii Andros Trophy. Pomoci mu k tomu mají inovovaný speciál Dacia Duster a Alain Prost.

Ledová série Andros Trophy (nebo chcete-li v originále Trophée Andros) se pořádá již rod roku 1990. Renault loni vytáhl do boje se speciálem Duster, který nesl logo Dacie. V této věci hrál pochopitelně jednu z hlavních rolí marketing: sériové SUV Duster se chystalo na evropské trhy. Za volant usedl čtyřnásobný mistr světa F1 a dvojnásobný vítěz této série Alain Prost. Výsledkem bylo druhé místo celkově, překonal jej pouze Jean-Philippe Dayraut se Škodou Fabia.

Závodní speciál třídy Silhouette je poháněn uprostřed umístěným motorem VQ 30. Jedná se o vidlicový šestiválec se čtyřventilovou technikou z vývoje Renault Sport Technologies. Díky vrtání a zdvihu 93 x 73,3 mm disponuje zdvihovým objemem 2987 cm3, ze kterého vyvine až 257 kW (350 k) při 7500 min-1. Maximální točivý moment 360 Nm při 5500 min-1 je přenášen pomocí šestistupňové sekvenční převodovky Sadev na všechna kola. Pro nadcházející sezónu byla jeho křivka upravena, v 3000 otáčkách za minutu je k dispozici o 20 Nm více než loni.

Základ podvozku s rozvorem 2500 mm tvoří trubkový rám, na obou nápravách najdeme dvojité lichoběžníkové závěsy, tlumiče vycházejí z těch pro civilní vozy Renault s přídomkem Sport a pro letošní ročník jsou zcela nové. Závodní Duster nemá jen stálý pohon 4x4, ale rovněž mechanické řízení všech kol. Posilovač je elektrohydraulický.

Optimální trakci zajišťují diferenciály s omezenou svorností, deceleraci má na starost čtveřice ocelových brzdových kotoučů. Ty přední s průměrem 260 mm disponují vnitřním chlazením, vzadu jsou větší 265-milimetrové.

Kola mají rozchod 1690 mm, hořčíkové šestnáctipalcové ráfky jsou obuty do pneumatik Continental Ice Racing Contact 3. Duster Ice překonává na délku o milimetr čtyřmetrovou hranici, je 1900 mm široký a váží 950 kg. Do jeho palivové nádrže se vejde pouhých 25 l benzinu, což ale závodní siluetě na krátké jízdy stačí.

První podnik letošního šampionátu se uskuteční ve dnech 4.-5. prosince 2010 ve známém zimním středisku Val Thorens. Cílem účasti Alaina Prosta není nic jiného než titul.

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Avatar - gld
26. 11. 2010 11:07
Re: Bizardní závody s ještě bizardnějšími auty
to mala byť reakcia na RS, j?
26. 11. 2010 09:37
Re: Bizardní závody s ještě bizardnějšími auty
Trophée Andros se pořádá, jak jsem psal, už dvacet let. Nevím, co je na autech bizarního (bez d, slovo bizardní je blbost - podívej se na stránky Ústavu pro jazyk český). Bizarní byl možná Citroën 2CV s nějakým velkým motorem (mám pocit, že měl dokonce V6 před zadní nápravou), který tam v začátcích závodil. Série je velmi prestižní, vždyť se tam angažují automobilky skrze místní dovozce.
Avatar - LEGOPARK
25. 11. 2010 19:36
Re: v oktobri sa na slovensku predalo 48 dusterov
Ano, predalo sa len 48, pretoze viac k nam neprislo. Dalsia varka myslim bude az v januari. Caka na Duster par sto zakaznikov!
Avatar - karasjan14
25. 11. 2010 16:56
Super závody s ještě lepšími auty
>:D >:D :yes:
Avatar - gld
25. 11. 2010 16:20
Re: Bizardní závody s ještě bizardnějšími auty
čo je na tom divné, nechápem? Divácky atraktívne to je, a musí sa uznať, že jazdci skutočne vedia