Daihatsu Charade: Šaráda s končícím Yarisem
Aby ne, japonskou automobilku vlastní Toyota, takže byla zvolena ta nejsnadnější cesta, jak vytvořit nový model. Znáček Daihatsu se tak objevuje na končící druhé generaci Toyoty Yaris. Její nástupce se představí v Ženevě coby hybridní studie, v Japonsku už se prodává coby Vitz.
Charade se bude nabízet od května pouze v pětidveřové verzi. Jediný zážehový motor 1,33 l s variabilním časováním ventilů Dual VVT-i poskytuje výkon 73 kW (99 k) a je spřažen se šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. K mání bude i samočinná Multi Mode, zákazníci si dále budou moci vybrat ze dvou úrovní výbavy.
Základní cena bude postavena níže než u dvojčete od Toyoty, v Německu stojí jeho srovnatelná verze 15.050 eur (zhruba 368.700 Kč). O tom, kde se Charade bude vyrábět, se automobilka nezmiňuje, evropské Yarisy vznikají ve francouzském Valenciennes.
Daihatsu oznámilo loni v prosinci, že se do 31. ledna 2013 stáhne z evropského trhu. Hlavními důvody jsou náklady na vývoj vzhledem k přísným emisním předpisům a drahý jen. Díky tomu prodej z Japonska dovážených automobilů nepřináší zisk. Charade je tak poslední vlaštovkou.
Za loňský rok na deseti trzích starého kontinentu, kde Daihatsu oficiálně působí, našlo nové majitele jen 19.300 vozů se stylizovaným D ve znaku. Toto číslo představuje pouhých 5,3 % celosvětových prodejů značky.