Daihatsu Copen ZZ: Open ZZ-TOP
V roce 2004 Daihatsu prodalo 820 000 automobilů, z čehož 268 000 ks zakoupili japonští zákazníci, zbytek zákazníci čínští a indičtí, pouze malé procento ze všech prodaných vozů skončilo v Evropě. Jedna z nejstarších japonských automobilek chce, aby o ní bylo na starém kontinentu více slyšet, a proto rok co rok zvětšuje na evropských autosalonech svou expozici a snaží se ukazovat nejnovější kompaktní vozy. Letos Daihatsu ve Frankfurtu ukázalo tři zajímavé studie, které určitě vzbudily pozornost zhýčkaných Evropanů a nakonec možná pomůžou Daihatsu zvýšit prodeje z nynějších 32 000 vozů na plánovaných 80 000 v roce 2008.
Malý Copen ZZ, zatím na IAA představený pouze jako studie, dostal mnohem svalnatější tvary, díky nově tvarovaným dílům karosérie. Vnější rozměry miniroadsteru narostly o 110 mm do délky a o celých 125 mm do šířky. Šestnáctipalcová kola obouvají pneumatiky o rozměru 205/40, kuráž vozu dodávají také spojlery vpředu a vzadu.
Místo 50 kilowattového tříválce 0,659 l se v Copenu ZZ zabydlel čtyřválec, který je základním motorem nových modelů automobilky Daihatsu. Ze zdvihového objemu 1495 cm3, poskytuje motor výkon 77 kW při 6000 ot./min, resp. točivý moment 140 Nm při 4400 ot./min. Nejvyšší rychlost Copenu ZZ by se měla pohybovat kolem 180 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h trvá přibližně 9 sekund. Kombinovaná spotřeba činí 6,3 l/100 km.
Automobilka Daihatsu je jedinou významnou značkou ze země vycházejícího slunce, která již několik let nemá v České republice oficiální zastoupení.