Daihatsu v Ženevě 2005
Žádný div, vždyť Daihatsu vyrábí automobily od roku 1907 a od roku 1998 pod záštitou Toyoty. V minulém roce Daihatsu prodalo 917 000 vozidel, z čehož 578 000 automobilů zůstalo v Japonsku a 339 000 zamířilo do celého světa. Daihatsu se v posledních letech zaměřilo na ekologii a pravidelně představuje novou studii ekologického vozu nebo „alespoň“ nějakou novinku ve výzkumu. Japonci ovšem nehodili flintu do žita a v Ženevě představili evropskou verzi vozítka Sirion.
Sirion
Výrobní program Daihatsu složený z malých a malinkých vozů (Copen, Cuore, YRV, Terios) rozšířila novinka jménem Sirion. Opět se jedná o malý, kompaktní automobil, který prokličkuje ucpaným městem a snadno zaparkuje na parkovišti před supermarketem. Přes kompaktní rozměry 3600 x 1665 x 1550 mm nabízí Sirion poměrně velký rozvor 2430 mm a slušný vnitřní prostor s celkovou délkou 1830 mm a šířkou 1400 mm.
Nastupování do relativně prostorného interiéru usnadňují rozměrné boční dveře otevírající se v úhlu 80° . Základní objem zavazadlového prostoru činí 225 litrů, sklopením zadních sedadel lze získat až 630 l. Palubní deska se nesnaží ohromit extravagantními křivkami, ale jednoduchostí a praktičností s mnoha odkládacími plochami. I přes příznivou pořizovací cenu nepochází plasty z krajiny nejlevnějších, ale docela hodnotných a dobře zpracovaných.
Sirion pohání nový zážehový celohliníkový tříválec 1.0 l se čtyřventilovým rozvodem s varibilním časováním ventilů, který poskytuje nejvyšší výkon 51 kW při 6000 ot./min a nejvyšší točivý moment 94 Nm při 3600 ot./min. Předností tohoto motoru bude nízká spotřeba. V normalizovaném kombinovaném evropském jízdním cyklu si vystačí s 5 litry benzínu na 100 km. Nejvyšší rychlost přitom činí 160 km/h a Sirion 1.0 zrychluje z 0 na 100 km/h za 13,9 s.
Druhým motorem v nabídce je čtyřválec 1.3 DVVT o výkonu 64 kW při 6000 ot./min a nejvyšším točivém momentu 120 Nm při 3200 ot./min. S ním umí 940 kg těžký Sirion zajet 100 km za 5,8 l (kombinovaná spotřeba), nejvyšší rychlost činí 170 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 11,9 s. O bezpečnost se stará už v základní výbavě dvojice čelních a bočních airbagů, za příplatek se dodávají i airbagy hlavové, nechybí ABS s EBD či úchyty ISO-FIX.
Technickou zajímavostí je tzv. inteligentní katalyzátor, který Daihatsu vyvinulo a poprvé nasazuje do produkčního automobilu. Jeho smyslem je zachování funkčnosti katalyzátoru a tím i čistoty výfukových plynů po celou dobu životnosti zavedením regeneračních cyklů. V takovém katalyzátoru bude nakonec o 70 % méně aktivních vzácných kovů (např. Palladium) než v běžném katalyzátoru.