Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Další ostré Peugeoty PSE nebudou. Elektrický hypersport má ovšem teoretickou šanci

Ondřej Šámal
Diskuze (10)

Francouzská automobilka nerozšíří řady sportovně laděných modelů s přídomkem PSE. Šéfka Peugeotu se naopak nebrání silniční verzi hypersportu 9X8 z Le Mans.

Peugeot ještě donedávna nabízel hned dva sportovní hatchbacky s přídomkem GTi (na rozdíl od Volkswagenu Francouzi používali malé „i“). Jenže s odchodem minulých generací modelů 208 a 308 skončila i tahle slavná zkratka. Peugeot místo toho přišel s písmeny PSE, které přisoudil plug-in hybridnímu liftbacku a kombi 508, které se mohou pochlubit systémovým výkonem až 360 koní.

Minimálně v Česku ovšem modelovou řadu 508 už oficiálně v nabídce nenajdete. Tenhle vůz za letošních prvních pět měsíců zaznamenal pouze osm registrací, jeho osud na našem trhu je tudíž zřejmě zpečetěn. A rozhodnuto je evidentně také o samotném pokračování zkratky PSE.

Podle Lindy Jacksonové, šéfky Peugeotu, se s dalšími výkonnými vozy s tímhle pojmenováním nepočítá. Francouzi se totiž chtějí soustředit na plnou elektrifikaci svého portfolia, což však spolu s pomalým nástupem elektromobility může znamenat problém. Zvlášť když francouzsko-německé větvi koncernu Stellantis chybějí spalovací motory.

Video se připravuje ...

V nabídce totiž aktuálně najdeme pouze tříválec 1.2 PureTech (klasický i s mild-hybridem), vznětový čtyřválec 1.5 BlueHDi a benzin 1.6 PureTech, který je ovšem vyhrazen plug-in hybridním verzím. V segmentu aut s užitkovým původem je k dispozici ještě obligátní dvoulitrový diesel.

Linda Jacksonová je naproti tomu nakloněna silniční verzi vytrvalostního hypervozu Peugeot 9X8, který se účastní například 24hodinovky v Le Mans. V takovém případě by ovšem do projektu musel vstoupit další partner, který by vývoj a výrobu limitované série pomohl financovat. Nikdo takový se ovšem zatím neobjevil.

Další možnost skrývá samotný elektrický pohon. Ten totiž za relativně nízké náklady dovoluje vysoký výkon. V budoucnu by se tudíž mohly objevit silné peugeoty s výhradně lokálně bezemisním pohonem, jež by konkurovaly například Hyundaii Ioniq 5 N či Kie EV6 GT.

Ondřej Šámal
Diskuze (10)

Doporučujeme

Avatar - del42sa
8. 6. 2024 14:14
Re: PSE
Lenička už je po tranzici, stejně jako ten Peugeot, tak podle hesla vrána k vráně ..... :-!
8. 6. 2024 07:12
Re: PSE
Jo, a v čem prosím tě? :-[]
7. 6. 2024 14:22
Re: Čekal snad někdo něco jiného?
To je proto, že té slepici historie značky, hlavně modelů GTI, nic neříká :no:
7. 6. 2024 13:39
Re: Peugeot
To docela sedí. To, co ta ženská předvádí s Pugem je zoufalost. Kdysi má oblíbená značka je pro mě dnes nekoupitelná - nemá motory, interiér samý cingrlátko a displej kam se podíváš, nesmyslný elektro, spousta kompromisů a poměr cena/výkon je mizerný… :no:
Avatar - Pepa_007
7. 6. 2024 13:06
Jednoduché
Ten totiž za relativně nízké náklady dovoluje vysoký výkon......

Paráda, můžeme se těšit na výkonná, lehká auta s maximalkou kolem 230-250. Řezat Alpské zatáčky, naprosto ideální.