Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Denny chce prodat většinový balík akcií autobazarů AAA Auto

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
Bývalý generální ředitel a zakladatel autobazarů AAA Auto Anthony Denny oznámil, že chce prodat většinový podíl akcií firmy. V současné době ve společnosti AAA Auto Group N.V. se sídlem v Nizozemsku vlastní přibližně 77 procent.

V podniku si chce ponechat pouze menšinu. ČTK o tom dnes informovala společnost. Denny před 20 lety firmu založil, v červenci předal její řízení Karolíně Topolové.

Denny již dříve oznámil, že se hodlá z podniku stáhnout. "Již nějakou dobu jsem zvažoval svůj 'podnikatelský důchod'. Budování společnosti jsem věnoval 20 let svého života. Celkem úspěšně jsem provedl AAA Auto ekonomickou krizí a dovedl společnost k velmi solidní ziskovosti," sdělil Denny. Firmu vedl od jejího založení v roce 1992.

Přesný objem akcií, určených k prodeji, ještě nebyl určen a bude výsledkem dalších jednání. "Celý proces by měl trvat přibližně jeden až dva roky," dodal Denny. Akcie skupiny autobazarů se obchodují na burzách v Praze a Budapešti. V 10:00 akcie v Praze ztrácely necelé procento a dostaly se pod hranici 19 korun.

"V krátkodobém horizontu je možné očekávat negativní reakci způsobenou čistě psychologií investorů. Přece jen Dennyho jméno bylo se společností donedávna velmi těsně spojeno," řekl ČTK analytik společnosti Cyrrus Jiří Šimara. Nicméně pravá reakce podle něj přijde až v okamžiku, kdy budou oznámeny detailní informace celé transakce, tedy zejména přesný objem obchodu a cena. Denny již několikrát v minulosti vyjádřil svou nespokojenost s cenou akcií na burze, a je tak jasné, že se bude snažit prodat za cenu vyšší. Toto by poté bylo i pro akcie obchodované na burze pozitivní, dodal.

Čechoaustralan Denny v AAA Auto drží 73,79 procenta akcií prostřednictvím lucemburské společnosti Automotive Industries S.à.r.l. a dalších 3,77 procenta vlastní osobně. Zbývajících 22,44 procenta akcií mají soukromí investoři, část z nich je také v držení zaměstnanců a manažerů společnosti. Jako poradci pro prodej byly vybrány společnosti PricewaterhouseCoopers a Patria Corporate Finance.

AAA Auto se stalo významným prodejcem ojetých automobilů ve střední a východní Evropě. Loni společnost prodala téměř 45.000 vozů a dosáhla obratu 276 milionů eur (6,9 miliardy Kč). Zisk činil rekordních 10,3 milionu eur (asi 257 milionů korun). Letos skupina plánuje prodat 50.000 ojetých aut a pětiprocentní nárůst zisku.

Největší domácí síť autobazarů vozy prodává v 17 pobočkách v České republice, v devíti na Slovensku a v jedné v Rusku. Na podzim plánuje otevřít jednu novou pobočku v Česku a na Slovensku. Společnost zaměstnává 1666 lidí.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
29. 8. 2012 12:33
Re: AAAkcie
AAA ale prave tyto inzeraty cte a vola majitelum s nahravkou aby auto privezl protoze nanej maji kupce >:D ja se na tuhle saskarnu kdysi take chytnul, prodaval jsem tenkrat Clio1 a trzni cena tenkrat byla cca 40-60 tisic, na inzerat v casaku jsem ho mel za 55tisic (bylo takhle asi 3 mesice a jasne neprodejne pri tehle cene, real tak 40)

Pan Cezar ktery volal z AAAAuto me s politovanim zdelil ze auto nemoho dovest do pobocky v Hradci protoze ma ten den zavreno, ale ze auto odeme koupi za 70 tisic (nojo byl jsem naivni >:D ), tedy ja nateseny sedl do auta a hura do Prahy, po ceste me pan Cezar jeste asi 10x volal kde jsem (no kde asi?) jako by snad on dokazal 150km zvladnout za 12-15 minut pac zhruba v takovem intervalu otravoval, ale co bylo nejlepsi, dojel jsem do AAA Auto Praha a po 20 minutach se konecne dostal na radu, za tu dobu pan Cezar volal jednou a kdys zjistil ze jsem na miste, tak me jen zdelil ze se me nekdo ujme, to byla ukrutne pravdiva informace a snad asi i jedina opravdu pravdiva >:-[] , nu tedy po dalsi hodine (ten cekajici zakaznik musel za ty asi 4 hodiny minimalne zapustit koreny) jsem se dostal na radu s prijimaci testovaci jizdou meho Clia, mladik ktery auto projel mel papiry pocitam tak tyden, nebo spise excelentne ukazoval ze umi radit tak aby to bylo extremne sliset a prevodovce dal zabrat vic, nez co zazila za celou dobu existence toho auta. jeste v aute me ujistil ze vic nez 15 tisic me za auto nedaj protoze je asi neco s prevodovkou a ze dalsi podminkou je abych si unich i koupil jinej vuz minimalne za 20 tisic. Mladika jsem z auta normalne vyhodil a bylo me naprosto jedno ze spatky asi 5km bude muset posvejch :-) . Na spatecni ceste domu jsem auto nechal v Pracharne (autobazar) v HK za 35 s moznou slevou za 30 tisic, no a druhej den me volali ze cca hodku potom co jsem odjel, tak se auto prodalo. Za utrzene penizky jsem v te dobe jis vlastnememu novemu Cliu MTV dopral nova kola :-)
29. 8. 2012 08:18
Re: není se čemu divit
V žádném bazaru nejsou jenom dobré nebo jenom špatné auto. A je logické, že ten největší autobazar je nejvíc na očích... stačí jít do kteréhokoliv bazaru a narazíte tam na šmejdy...
29. 8. 2012 08:17
Re: AAAkcie
Lonestarstate - tak pročs tam lezl, když jsi byl schopen to prodat sám? Já si dám nejdřív inzerát, než jdu do výkupu, protože tam mi dají nejnižší cenu na internetu mínus dalších 10-20%...
28. 8. 2012 22:57
Nedivím se, že chce prodat,
autobazary jako byznys už nemají kam růst když nový auta jsou za pakatel. Lidi už na to pomalu přichází a ti, pro který dřív nový auto vůbec nepřipadalo v úvahu (spíš psychologicky než finančně) už dneska nová auta začali hromadně kupovat. Je to dané hlavně špatnou pověstí ojetin a ještě horší pověstí českých servisů, které každá ojetina často potřebuje - cena vysoká, kvalita práce otřesná. Třeba v Brně je, co já vím, jen jeden slušnej servis, zbytek jsou totální prasata.
28. 8. 2012 21:13
Re: AAAkcie
Né, že bych hájil áčka, ale za kolik by to měl bazar koupit? Za tržní cenu? A prodávat za tu samou tržní cenu?