Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dakar 2021

Rallye Dakar 2021

Již 43. ročník Rallye Dakar byl naplánován na začátek roku 2021. Závod se konal od 3. ledna do 15. ledna. Stejně jako v předchozím roce se jelo výhradně v Saúdské Arábii, pandemie koronaviru organizátorům neumožnila expandovat trasu do okolních zemí. Novinkou byl však tzv. Dakar Classic pro historická vozidla.

Závod byl rozdělen do 12 etap. Opět se odstartovalo v Džiddě, kde tentokrát závod také skončil. Odpočinkový den byl naplánovaný na 9. ledna v Hailu. Trasa Dakaru 2021 na rozdíl od předchozího ročníku vynechala oblast Rub al-Chálí (Pusté končiny).

Rallye Dakar 2021 se opět účastnilo několik českých posádek. Martin Macík mladší z týmu Big Shock! Racing vyrazil opět se speciálem Iveco, tentokrát však vybaveným automatickou převodovkou. Ondřej Klymčiw se pak závodu účastnil se Škodou 130 LR v historické kategorii Dakar Classic. Nechyběli ani další tradiční čeští účastníci jako Aleš Loprais, Martin Prokop nebo tým Buggyra, vrátili se i Jaroslav Valtr nebo Tomáš Tomeček.

Úspěšný to byl závod hlavně pro Martina Macíka, který dojel čtvrtý mezi kamiony, se třemi etapovými vítězstvími. Martin Prokop dojel mezi automobily devátý. Historický výsledek českých závodníků pak vyrovnal celkově desátý Martin Michek.

Slavná Rallye Dakar se původně jezdila přes Saharu, zhoršující se bezpečnostní podmínky ale závod vyhnaly do Jižní Ameriky. Klesající zájem jihoamerických států nakonec v roce 2019 vedl k rozhodnutí, že od ročníku 2020 se pojede v Saúdské Arábii.

Zpět na článek

Rallye Dakar 2021: Startovní pole doplní i historické vozy!

3 komentáře

Avatar - wakantanka
wakantanka
to nie je zlý. Bude zaujímavé sledovať výkony oproti súčasnej technike. Zvlášť ten twin engine Daf by zrejme vedel zatopiť kde komu. Otázka ešte je, či ich budú po trati vodiť aj pôvodní piloti.
msifa
Nezatopil. Turbotwin byl pouze přemotorizovaný náklaďák, který kromě vysokého výkonu neměl nic vyjímečného. Dnešní kamiony na dakaru mají vyladěné podvozky umožnňující rychlou jízdu v členitém terénu.
A většina těch kamionů strčí ten turbotwin do kapsy i z hlediska výkonu. Dnešní motory dávají kolem 4 000 Nm. Ten měl do 3 000 Nm.
Avatar - wakantanka
wakantanka
No to je síce pravda, aj keď o tom sériovom podvozku trochu pochybujem. Ale je mi jasné že dnešné trucky sú nielen podvozkovo niekde inde. Ale dnes majú obmedzovače a on ho nemá. A čo si pamätám, tak De Roy s tým vedel pekne pelášiť. Vatanen by vedel pospominať. 🙂