Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dakar 2022

Rallye Dakar 2022

Na rok 2022 je naplánovaný už 44. ročník slavné vytrvalostní soutěže Rallye Dakar. Opět se jede v tradičním lednovém termínu, konkrétně od 2. ledna do 14. ledna. Také v roce 2022 jsou součástí trasy výhradně etapy v Saúdské Arábii.

Pořadatelé soutěže se před ročníkem 2020 dohodli s vládou Saúdské Arábie, že se minimálně následujících pět ročníků pojede v této zemi. Dohoda počítá se startem a cílem v Saúdské Arábii, samotné etapy se však mohou konat i v okolních zemích. V minulosti pořadatelé jednali o možnosti závodit také v Egyptě, Jordánsku nebo Spojených arabských emirátech. Na takovou možnost ale v rámci Dakaru 2022 nedojde. I tak má být trasa rallye Dakar 2022 jiná než v minulých ročnících. Z 80 % má být zcela nová!

Stejně jako v roce 2021 závodní pole opět doplní také historické speciály, v rámci kategorie Rallye Dakar Classic, vypsané pro vozidla před rokem 2000. Tentokrát jí pojede na 150 jezdců, včetně Čechů

Arabský poloostrov je pro Dakar už třetím místem konání. První ročník v roce 1979 se stejně jako ty následující konaly v Africe. Zhoršující se bezpečnostní situace na černém kontinentu a dokonce zrušení ročníku 2008 však přinutila organizátory přesunout soutěž od roku 2009 do Jižní Ameriky. Klesající se divácký zájem i zájem vlád o pořádání pak znamenal, že se Rallye Dakar od roku 2020 přesunula na Arabský poloostrov.

Zpět na článek

Lopraisova Tatra 815 Puma zpět na scéně. Podívejte na první fotky speciálu pro Dakar 2022

8 komentářů

Avatar - wakantanka
wakantanka
čo s tým zajazdí. Vyzerá to zaujímavo, len oproti pôvodnej Pume je minimálne o meter na rázvore kratšia. Držím palce všetkým CS jazdcom na Dakare.
msifa
Původní měla rozvor 4 300 mm, tato má 4 090 mm. Další problém je, že originál měl níže uloženou kabinu a nižší nástavbu. Takže tato replika vypadá prostě, že je hodně krátká.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ehm, údaje o tomto aute som popravde ani nehľadal, len mi to na pohľad pripadá o dosť kratšie. Lepšie by bolo priame porovnanie s originálnou a tam by sa tá výška viac ukázala.
Xonik
Replika to moc není, mj. protože původní Puma měla motor Deutz a ne tatrováckej…
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
a neměla torzky vpředu i vzadu?
Xonik
Puma byla defacto první závodní stroj (do té doby se jezdilo jen více či méně upravenou produkční tatrou, puma byla od základu jiná a stavěná jako závodní náčiní), takže těch úprav tam je mnoho, z těch foto v článku nejde poznat moc, jen je jisté že replika to není, jen si někdo postavil něco v duchu pumy…

Aby to nebylo jako hate - může to být zajímavá stavba a určitě je třeba jim popřát úspěch, jen je zavádějící říkat tomu replika pumy když to evidentně s pumou nemá moc společného.
msifa
A to ještě původně měla mít puma výkonnější motor (600 kw) a automatickou převodovku Twindisc. Ale obojí skončilo na financích....
msifa
Ano, původní měla motor Deutz (objem 15,9 litru) s výkonem cca 450 kw (první závod) až 510 kw (poslední závod).