Dakar 2022
Rallye Dakar 2022
Na rok 2022 je naplánovaný už 44. ročník slavné vytrvalostní soutěže Rallye Dakar. Opět se jede v tradičním lednovém termínu, konkrétně od 2. ledna do 14. ledna. Také v roce 2022 jsou součástí trasy výhradně etapy v Saúdské Arábii.
Pořadatelé soutěže se před ročníkem 2020 dohodli s vládou Saúdské Arábie, že se minimálně následujících pět ročníků pojede v této zemi. Dohoda počítá se startem a cílem v Saúdské Arábii, samotné etapy se však mohou konat i v okolních zemích. V minulosti pořadatelé jednali o možnosti závodit také v Egyptě, Jordánsku nebo Spojených arabských emirátech. Na takovou možnost ale v rámci Dakaru 2022 nedojde. I tak má být trasa rallye Dakar 2022 jiná než v minulých ročnících. Z 80 % má být zcela nová!
Stejně jako v roce 2021 závodní pole opět doplní také historické speciály, v rámci kategorie Rallye Dakar Classic, vypsané pro vozidla před rokem 2000. Tentokrát jí pojede na 150 jezdců, včetně Čechů.
Arabský poloostrov je pro Dakar už třetím místem konání. První ročník v roce 1979 se stejně jako ty následující konaly v Africe. Zhoršující se bezpečnostní situace na černém kontinentu a dokonce zrušení ročníku 2008 však přinutila organizátory přesunout soutěž od roku 2009 do Jižní Ameriky. Klesající se divácký zájem i zájem vlád o pořádání pak znamenal, že se Rallye Dakar od roku 2020 přesunula na Arabský poloostrov.
Motor 500 V8 M117 se v G modelu objevil v roce 1993 a to nikoliv v W460/461, jaký má Lounová, tedy pouze v modelu W463. Navíc v dlouhé LANG verzi který ona taky nemá a značilo se to 500GE.
Jí udávané G500 roku 1989 neexistuje ani formálně papírově ani jako speciál. Krátké G500 M113 (který tam dle všeho má) KURZ se objevil pak po roce 1998 a opět ve verzi W463, nikoliv W460/461, kde nebyl nikdy.
O Klymčivovi tu ten článek není, tím si tu pomáháš a zatahuješ ty. I když on má jako někteří další bastl, aspoň je ten bastl - včetně agregátu - názvem v té době papírově existujícího speciálu 130LR v nějaké jeho podivné offroad úpravě, protože mu to komisaři dovolili. Lounová má v roce 1989 neexistující verzi modelu G500 a všichni ostatní s Géčky ve startovním poli classic to vědí a proto tam taky mají svoje názvy + agregát správně dobově. .
Pokud je něco historického, tak to aspoň formálně mělo existovat ať jako serie nebo speciál. W460/1 s pětilitrem nikdy neexistoval. Furt to nechápeš a vymýšlíš si podle tradičních chyb a blábolů v katalogu dílů někde v Auto kelly. Verze G500 existovala od roku 1998 ve verzi W463, furt dokola. Pokud by přecejenom existoval v 89, bylo by to 500GE když už. Motor sice neuvádí, ale dle nejaké PR fotky teď koukám nejde o M113, jak se dle názvu tváří, ale aspoň o M117.
Klymčiw mě absolutně nezajímá, o něm článek není, tak s ním furt neotravuj, nezatahuj ho sem dokola, všechno jsem ti už napsal, nemůžu za to, že si stojíš na vedení, nevyznáš se v autech.