Rallye Dakar 2022: Lounová auto klidně dotlačí
Populární česká zpěvačka Olga Lounová si premiéru na Rallye Dakar doposud příliš neužívala. „Náš první Dakar začal smolně, trápily nás technické problémy,“ uvedla navigátorka Martina Čábely, s nímž zápolí v kategorii Classic pro veteránské vozy.
„Za čtyři dny se na autě vystřídalo několik mechaniků, pracovali na něm prakticky bez přestávky. Záhadu kluci nakonec vyřešili. Problémy způsoboval kousek laminátového střepu v mechanickém vstřikování. Užili jsme si své, ale Dakar dokončíme, i kdybychom to měli do cíle dotlačit,“ řekla Lounová závodící v barvách týmu Moto Racing Group.
V Česku auto jezdilo, ale…
Mercedes-Benz G 500 vyrobený v roce 1989 českou posádku pořádně zlobil. Vůz byl přitom důkladně otestovaný a připravený do akce. „V Čechách jezdilo perfektně, ale tady v Saúdské Arábii to začalo zlobit hned na privátním testu. Mechanici na autě pracovali celou noc, vyměnili převodovku a zdálo se to být dobré. Jenže při přejezdu do Hailu se po 650 kilometrech ozvala rána a přišli jsme o kardan. Do bivaku nás museli odtáhnout mechanici,“ přiblížila Lounová. „Měli jsme docela naspěch, protože druhý den nás čekala slavnostní rampa. Mechanici na autě znovu dělali až do odjezdu, nespali ani minutu. Deset kilometrů se to zdálo v pořádku, ale pak zase rána a vůz přestal jet. Naštěstí nám pomohli čeští závodníci Rudolf Lhotský a Zdeněk Ondráček, kteří nás přes slavnostní rampu přetáhli,“ pokračovala ve vyprávění nečekaných trampot.
To ale nebylo zdaleka vše a nebýt pomoci jednoho z německých týmů, Lounová s Čábelou by do Dakaru ani neodstartovali. „Těm Němcům jsme předtím pomohli s jednou věcí my a oni byli tak hodní, že nás protáhli startem prologu a oficiálně jsme tak mohli vstoupit do dakarského závodu. Erzetu jsme ale nedojeli, zůstali jsme stát padesát metrů za startem. Naštěstí se pro nás německý tým zase vrátil a dostal nás do servisu. Kluci byli opravdu úžasní,“ popsala Lounová.
Trable dělal laminátový střep
V servisu mechanici zjistili, že nový kardan nevydržel. Česká posádka tak vyrazila do města, kde se jí podařilo sehnat pár náhradních dílů. „Naši kluci pak na autě zase celou noc makali. Komplikace se ale dostavily opět brzy po startu první etapy, kterou jsme byli nuceni ukončit a dostali kompletní penalizaci. Druhá stage byla naštěstí pro nás zrušena, takže jsme měli více času auto opravit. Zase to vypadalo dobře, ale během třetí etapy se objevil znovu stejný problém, jako při privátním testu. Byla to záhada. Až včera se zjistilo, že trable dělal laminátový střep,“ prozradila ze Saúdské Arábie Lounová.
Její slova potvrdil i parťák Čábela. „Technické problémy byly opravdu nepříjemné. Nevěděli jsme, jak to řešit. Auto se zdálo prokleté. Palivo nám buď pěnilo nebo se vypařovalo, bylo to divné a pocuchalo nám to dost nervy. Laminátový střep se do mechanického vstřikování nejspíš dostal při stavbě auta původním majitelem. Bohužel pro nás se taková závada velice těžko objevuje,“ dodal zkušený pilot Martin Čábela.
Classic po 5. etapě
Pořadí: 1. Fuster Pliego, Carlos Ramirez Moure (Šp./Mercedes G-320) 102 bodů; 2. Mogno, Drulhon (Fr./Land Cruiser HDJ80) 106; 3. Arnaud a Adeline Euvardovi (Fr./Mercedes ML) 192; … 9. Klymčiw, Böhm (ČR/Škoda 130 LR) 280 bodů; 23. Ondráček, Lhotský (ČR/Toyota Land Cruiser) 810; 100. František a Dušan Randýskové (ČR/Land Rover) 6054; 117. Petr a Tomáš Fialové (ČR/Land Rover) 12 924; 121. Roučková, Konobloch (ČR/Suzuki Samuraj) 16 541; 122. Kazarka, Kalina, Kasak (Slov., ČR, Slov./Tatra 815) 17 631; 133. Čábela, Lounová (ČR/Mercedes G500) 43 771; 135. Albert a Štěpán Panceovi (ČR/Land Rover) 48 916 bodů.