Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: DPF v octavii 4x4

neregistrovaný "michal11"
13. 2. 2007 13:36
DPF v octavii 4x4
Nazdárek, jsem tu poprvé a tak se předem omlouvám za případné nedostatky. Mám v plánu pořídit octavii 4x4. Ročně najedu 20-25 tkm, tak v naftě. Chtěl jsem spíš 2.0 TDi DPF, ale trochu se bojím toho filtru. Z 90% jezdím krátké trasy okreskami 3-20 km, pak hodina přestávka a pak zase jedu. Zbytek polní cesty, louky, dálnice. Má někdo zkušenosti s tímto motorem s DPF na tyto jízdy? Nemíním kvůli vypálení filtru jezdit nějaké zbytečné kilometry navíc. Navíc čekám na ceník a vybavení skouta, tam už nafta bez filtru asi ani nebude. Díky za vaše postřehy 8-s

Prosím zdržte se komentářů typu "kup si Forestera ty vole, pokud chceš pořádné auto!"
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "rex1"
13. 2. 2007 20:04
Re: DPF v octavii 4x4
na takový malý proběh km se spíše vyplatí benzín, fsi bez turba sice lépe než tdi nejede ale zase žádné starosti s turbem, filtrem, váhou atp. a hlavně, žádné vybrace a dunění. nejsem proti dieslu, ale TDI v octavii je dost mizerně odhlučněná.
neregistrovaný "Petr T."
13. 2. 2007 20:18
Re: DPF v octavii 4x4
DPF nebrat, při Tvém stylu jízdy to znamená problémy.

8 ventily jsou vybaveny DPF (produkují víc odpadního teply což je pro DPF dobré), 16 ventily ne, jinak shodné parametry (mluvím o 2,0TDi)

Skaut asi bude mít možnost výběru, toho bych se nebál.

Navíc DPF mírně zvyšuje spotřebu (opravdu jen mírně).
neregistrovaný "Petr T."
13. 2. 2007 20:19
Re: DPF v octavii 4x4
Forester dostane také brzy diesel >:D :shock: :D
neregistrovaný "Pucmeloud1"
14. 2. 2007 00:01
Re: DPF v octavii 4x4
michale, pridavam se s dotazem proc volis turbodehet pri tak malem roznim najezdu a relativne kratkych pojizdkach?
14. 2. 2007 00:11
Re: DPF v octavii 4x4
kup si Fore...ne, jen žertuji (ale myslím to vážně >:D )

Pokud najezdíš ročně 25tkm tak je to na hraně výhodnosti dieselu - na scautíka si určitě počkej, vypadá to na dobré auto (jen jak znám cenovou pilitiku škody bude dobré si ho dovézt odjinud než z čech, kde jsou škody s cenou hodně vysoko).

Filtru se neboj...zatím si nikdo koho znám na filtr nebo problémy s ním nestěžoval (jen na turba a další bolístky TDI)
neregistrovaný "michal11"
14. 2. 2007 14:32
Bez nadpisu
Připadá mi příjemnější jezdit za 6,5l nafty než za 9,5l benzinu, ale jestli si myslíte něco jiného, jen do mě bušte chlapi, nejsem ještě rozhodnutý. Za půl roku může stát benzin i nafta 35,- a pak už se to myslím projeví. Při následném prodeji očekávám větší zájem o TDi, ale to se můžu mýlit. Myslím ale, že mi auto tak 5-6 let bude říkat pane
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "Stavros1"
14. 2. 2007 14:48
Re: Re:
Nechci delat chytreho, par aut jsem mel, ale nechapu proc si v dnesni dobe kupovat slozity, hlucny naftovy motor, ktery bude zrat 7-8l/100km, kdyz muzes koupit benzin, ktery je tichy, pohodlny na provoz a nemusis u nej cekat az zabere turbo. Nehlede na to, kdyz ho muzes koupit v tom Foresteru, ktery nejenom, ze je o tridu lepsi nez Skodovka, ale hlavne se nekrade a muzes ho nechat nekde stat.
neregistrovaný "rex1"
14. 2. 2007 21:50
Re: Re:
ten rozdíl ve spotřebě sice vypadá lákavě, ale pokud nebudeš jezdit dlouhé štreky, ale máš auto jen pro radost tak se vyplatí spíš benzín. firma pro svoje obchoďáky kteří najedou i 100kkm za rok nikdy nekoupí nic jiného než diesel, ale ty má možnost výběru. jestli se máš rád kup si fajnovej benzín nebo fajnovej diesel. tím ale určitě není 2.0tdi dpf.
neregistrovaný "pohodář"
14. 2. 2007 22:01
Re: Re:
no 6,5l nafty je iluze

u 4x4, navíc při těch krátkých pojížďkách, které popisuješ jako tvůj běžný způsob užívání a 20-25kkm.....počítej tak mezi 7-8l v kombinaci
14. 2. 2007 22:03
Re: Re:
Michale, musíš počítat i vyšší pořizovací cenu (v desítkách tisíc) a vyšší náklady (auž vidím ty krvežíznivé davy, jak se na mě sápou, že to není pravda :roll: ). Pokud ročně najedeš 20kkm tak diselem ušetříš na spotřebě okolo 15-18 tisíc korun, ale diesely jsou obecně (čest výjimkám, rozhodně ale ne 2.0TDI) o něco poruchovější. nevím, rozhodni se sám, já bych při tvém kilometrickém ročním proběhu benzín nezatracoval, ale jde o to, co máš rád, co ti sedí... Já bych (jenže já jsem napůl blázen!!!!) si pořídil forestera v turbu (z dánska okolo 700kkč) a spotřebu neřešil, protože těch 25 ročně určitě nenajezdím, pokud bych chtěl SUV. Není rychlejší SUV, sprint má za šest vteřin a to by mi tu spotřebu okolo 11l vynahradilo. Ale znova říkám - líbí se ti skautík, běž do něj, bude to jistě dobré auto 8)
neregistrovaný "rex1"
14. 2. 2007 22:21
Re: Re:
škoda že ten scoutík nemá 2.0TFSI. jinak ten forestr je fakt dobrej, ale co ten design? když jsem ho ukazoval přítelkyni zeptala se zda je to lada či co >:D
14. 2. 2007 22:26
Re: Re:
moje se zase ptala, proš se nechám předjet od vytuněného trabanta, když nás předlel Cooper S (no taky nekecám!). mě se forester líbí mnohem víc než O2, ale to je snad normální...někdo má rád holky, jinej zase vdolky ;-)
neregistrovaný "Pucmeloud1"
15. 2. 2007 20:48
Re: Re:
Alessio: jednou si tak frcime a ma zena najednou prohlasi. Pred nama jede nejaky novy Mercedes. Vypada stejne jako ostatni ale proc ma tak divne jmeno "Kompre550R".....Koukam na to co ma na mysli a..........ma milovana zena tak dekodovala "KOMPRESSOR" (a ty Ska tam opravdu vypadaji jako petky) >:D

michal1: pokud nepotrebujes auto do terenu tak Scout bude urcite dobra volba a pri tvych pojizdkach a rocnim najezdu bych urcite bral benzin
neregistrovaný "michal11"
15. 2. 2007 18:59
Bez nadpisu
Tak po zveřejnění cen asi (teda skoro jistě) pujdu do skauta. Vybodnu se na TDi i s filtrem a vidím to na 2.0 FSi. A hotovo. ještě je tu levnější varianta 4x4 1.9 TDi, ale ten skaut se mi fakt líbí. Ještě musím zjistit, co ochota dealerů slevit. Skaut je novinka a tak se možná budou cukat. No uvidíme
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "rex1"
15. 2. 2007 20:50
Re: Re:
prý tam má přijít i 1.8TFSI což by byl zase můj favorit. jinak souhlas s tím že 02 je vzhledem taky nic moc. nicméně jako celek ujde, s dobrým poměrem ceny a kvality. třeba to ten přicházející facelift trochu vylepší.
20. 2. 2007 11:42
Re: Re:
michale: každopádně dobrá volba - ale turbo je turbo (1,8TFSi) ;-)
Avatar - mysak2
8. 5. 2007 08:41
TDI
Zdarec. Vždycky jsem byl a stále jsem fandou aut z koncernu VW a obzvláště s motorama TDI 66 a 81kw. KDyž mě ale včera předjížděla O2 TDi a viděl jsem ten černej dým valící se z vejfuku musím * že jsem z toho měl opravdu zvláštní pocit. Není to totiž první O2 u které jsem si toho všimnul. Možná nebyly tyto O2 ještě zahřáté nevím ??? Každopádně to ve mě vzbuzuje otázku co pude z vejfuku po 300 000km?
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Honzax"
9. 5. 2007 14:03
Re: TDI
A co bys čekal, dehťák bude vždycky dehťák, i kdyby měl elektroniku úplně ve všem, jediný, co by asi pomohlo, je filtr pevných částic, jinak nevím.
neregistrovaný "Hooonza"
18. 4. 2008 08:55
Re: TDI
Zapomínáš brát v úvahu, že většina Octavií TDI je čipnutá...

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
mfilip
15. 12. 2004 09:42
1364
Eve Cage
8. 2. 2024 11:11
503
petko Baco
25. 12. 2023 11:44
1356
anonymous
30. 1. 2021 00:01
4
anonymous
5. 8. 2021 17:44
77
Andy_Kaufman
28. 5. 2006 20:57
2797
VilemSin
24. 9. 2021 09:59
1219
PetrS12
11. 8. 2021 11:10
1207
PetrS12
26. 7. 2021 13:40
19
KarelPetrasek
27. 5. 2021 18:10
1077
alitero
15. 3. 2021 13:12
5
PaKe
2. 2. 2021 08:46
4
Midlosek
31. 1. 2021 11:20
57