Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dotaz: prumerna spotreba - škoda octavia 1.9 tdi 81 Kw chipovano

neregistrovaný "tom1011"
31. 10. 2005 17:47
prumerna spotreba - škoda octavia 1.9 tdi 81 Kw chipovano
Zdravim,

mam dotaz, pred 2 tydny jsem koupil starsi Octavku r.v. 7/2001.

podle zatim kratke zkusenosti se mi jevi, ze auto ma zvlastni stavy.

pokazde kdyz jedu tu stejnou trasu, tak se i pokazde lisi pocitove tah a hlucnost motoru a evidetne prumerna spotreba a to radove o +-1l /100 km.

(kdyz citim, ze auto lepe tahne a je tissi, jede levneji - zvlastni)

At se snazim sebe vic nedokazu stylem jizdy docilit pokazde toho nejlepsiho vysledku.Auto je v naprosto vybornem stavu - nove rozvody, novy olej+filtry, nova napinaci kladka, tlumice, cepy, silentbloky, kotouce +desky. chip v RJ byl dan do noveho vozu podle info predchoziho majitele.

netusite nekdo cim to je nebo je to jenom nejaka moje paranoia???

diky Vsem za odpovedi

Tom 1011
Rozbalit vlákno
4
Avatar - petrumr
31. 10. 2005 18:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "novak1"
31. 10. 2005 18:50
Re: prumerna spotreba - škoda octavia 1.9 tdi 81 Kw chipovan
nemusí to být až tak, ale udělal bych kontrolu ventilu a hadic pneumatiky kolem turba...
neregistrovaný "tom1011"
31. 10. 2005 20:23
Re: prumerna spotreba - škoda octavia 1.9 tdi 81 Kw chipovan
dikyu za tip, ale jsem pouze uzivatel a tuto pochybuju, ze tuto kontrolu

zvladnu sam.

prosim o tip kde v Brne muzu nechat zmerit vahu vzduchu, popripade turbo. prosim dale o ceny za ukony.

dale prosim o cenu za tyto dve soucastky (bez prace) - obavam se, ze

moje nejcernejsi predstavy se naplnuji.

diky
neregistrovaný "vir535"
8. 11. 2005 14:08
Re: prumerna spotreba - škoda octavia 1.9 tdi 81 Kw chipovan
Měl jsem také u TDi problém s výkonem. Náhle poklesl, auto nejelo. 2. den jsem jel do servisu a auto jelo normálně. Dle servisu, pokud by byla špatná váha vzduchu, výkon by byl menší stále, vyměnili mi ventil -cca 1200,- a situace se neopakovala.
neregistrovaný "vpz"
31. 10. 2005 22:46
Je to nejspis vaha vzduchu
Poznas to tak, ze kdyz tomu das na dalnici plny plyn, pocitujes takove oscilace vykonu asi tak s cyklem 1 vteriny. A samozrejme to vic zere...

Vaha vzduchu do Octavky je asi za 6 tisic.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "NiceOne"
1. 11. 2005 08:04
Re: Je to nejspis vaha vzduchu
Vaha vzduchu do Octavky je asi za 6 tisic.

Nikoliv. V autokelly ji maji za cca 2400 vc. DPH.
neregistrovaný "tom1011"
31. 10. 2005 23:00
Bez nadpisu
To jsem zatim neregistroval.

Spis uvazuju o premereni nez takove zkouseni.

diky
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "novak1"
1. 11. 2005 07:37
Re: Re:
váha vzduchu je v servisu cca za 2500.- Ventil 1000.- Tipnul bych si na ventil. Zajeď do servisu, Váha se měřit snad ani nedá. MAximálně připojí VAG půjdou to projet a měří jak tlakuje turbo....
neregistrovaný "tom1011"
1. 11. 2005 19:20
Re: Re:
diky za tipy

mas zkusenosti s nejakym servisem v Brně?
Avatar - petrumr
6. 11. 2005 15:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "tom1011"
7. 11. 2005 09:35
Re: Re:
kolik je na te vaze najeto bohuzel nevim - jsem druhy majitel vozu a musim "verit" pouze tachometru - 113200 km
10. 6. 2007 23:48
Re: Re:
Vaha zvduchu se měřit nechá, alespon u opelu
neregistrovaný "Fojťan"
6. 11. 2005 22:22
Bez nadpisu
v prnim autorizovanem servisu problem na 99% vyresi. podobne se mi stavalo s tdi ve fabii, ale bez chipu. auto nejelo a vic zralo, ale bez vykyvu. bylo to samozrejme vaha vzduchu, to ze je vadna zjistili normalne v servisu, v tom neni problem. stala 6500.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jaguar1"
7. 11. 2005 10:19
TDI 81kW
Se starsim TDI 81kW jsem jezdil 1 rok, kolik mel motor ve skutecnosti najeto nikdo nevi...a byly problemy a investice: Po roce jsem to vzdal. Reklama o spotrebe je skvela ale motor je bohuzel ponekud "preslechteny" a haklivy. STARE TDI NE !!! Ted benzin 1,6 - sice se to vykonově srovnat se "zdravym" TDI neda, ale je to jednoduchy motor. S TDi jsem jezdil v městě za 6 l a mimo 5,2 l i pri prumerech okolo 100 km/h.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "tom1011"
7. 11. 2005 10:59
Re: TDI 81kW
jaky rok vyroby to byl? co vsechno jsi resil a za kolik?

ta spotreba kterou udavas preci neni spatna
neregistrovaný "jaguar1"
7. 11. 2005 13:37
opravy
Jezdim denně a potřebuju spolehlivost. Z problémů: Nadměrné vibrace tlumiče řemene (zřetelně slyšitelné) - nikdo si s tím nevěděl rady: ve značkovém servise to řešili vskutku skvěle, vyměnili tlumič a za 30 dní to bylo to samé - nevyřešili podstatu. S tím souvisely problémy s kladkama - vše vyměněné. Následně pak odešla kladka alternátoru. Hlavní byl nestabilní výkon motoru - při předjížděcích manévrech - po sešlápnutí plynu se vlastně nedělo nic, motor neměl výkon. Váhu vzduchu nepomohla (nová byla sice jen repasovaná); hrozilo nové turbo, výměna ložisek je levnější, jsou lidi co to umí, ale do toho jsem už nešel. Bylo toho víc - vlastně člověk čekal co se stane. Připouštím, že šlo zřejmě o hodně ojetý kus i když servisní knížky byly přímo ukázkové. Za peníze je možné všechno. Vzpomínám si na přímé soupeření s fiatem JTD 1,9 - neměl jsem šanci - auto nejelo. Tolik moje neradostná zkušenost.

Přeji at se problemy vyřeší.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tom1011"
9. 11. 2005 16:36
Bez nadpisu
u me je situace velmi podobna, jedu v patek na zmereni vykonnosti turba, zmereni vahy vzduchu.

o jaky ventil se prosim te jednalo, souvisi to z turbem tzn. ze by to mohli odhalit pri pmereni?

diky
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "jaromir 59"
19. 6. 2009 15:24
Re: Bez nadpisu
Mám podobnou závadu na octavii 81kW.R.V.2004. Vlevé části blatníku a sání jsem vyměnil plastový díl s tím že to bude v pořádku ale není závada je stále stejná.Nikdo nezná příčinu.Při teplém motoru a přidání plynu a následném povolení se ozve divný šelest.Prosím o radu.
neregistrovaný "tom1011"
11. 11. 2005 08:33
mereni
Takze dnes jsem byl na popisovaném měření snad všeho co se dá změřit elektronickou cestou přes RJ a NIC nezjistili - vse je v naprostém pořádku

TURBO, Váha, Ventil, Vstřiky, Cerpadlo, bez problému je to zvláštní.

Takže nevím jestli mám být rád nebo mám plakat.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Mitsi"
11. 11. 2005 09:05
Re: mereni
Moje zkušenost: Takováto měření prakticky nikdy neodhalí, kde je problém. A to i v případě, že auto nejde vůbec nastartovat! Tester totiž hlásil, že je vše OK... :P
neregistrovaný "tom1011"
11. 11. 2005 09:07
mereni
Rad bych uvital dalsi tipy na vyreseni zminovaneho problemu.

dekuji
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "novak1"
11. 11. 2005 14:00
Re: mereni
nerozumím...Nebál bych se servisu, ať to spraví ne? Nepřemýšlej za ně.. Tady není prostor na to aby tě moc oje...li. Tady se vymění ventil - jede to ne-ano. Ano zaplať ne ať si ventil vemou zpět a testnou výměnu váhy...Ano-NE? atd..
neregistrovaný "tom1011"
14. 11. 2005 15:47
Re: mereni
no ono totiz neni asi co spravovat, nic nikde nehlasi vadu.

zatim nechci obetovat cas a penize za metodu pokus - omyl.
neregistrovaný "libor111"
12. 11. 2005 18:37
Bez nadpisu
Mám podobnou závadu na 81kW. Pokud 4-ku nebo 5-ku rozjíždím z nízkých otáček s plně sešlápnutým plynem, na 2800ot mi spadne výkon a obnovím ho vypnutím a znovunastartováním mototru. Na 1,2,a 3-ku to neudělá. Pokud ale řadím 4-ku z 3-ky nad 2000ot je vše OK. Kromě toho se mi ozývají divné zvuky při poklesu otáček tj. když zhodím nohu z plynu např. při řazení, nebo když to protůruju při volnoběhu. Váhu vzduchu mám novou a na výpisu z diagnostiky to píše ,,Regulace plnicího tlaku-Regulační mez překročena,, Motor má najeto 100 000km zdá se mi že to je málo na vadné turbo. Hadičky u ventilů jsou OK a ventily se zdají taky dobré ale neznám přesnou jejich funkci abych je prozkoušel.

Ještě mě napadá jak jsem psal o tom hluku při uvolnění pedálu plynu jestli to nemůže být nějaký ten tlumič řemene, jak níže někdo psal. Vubec jsem to ještě neslyšel.

Pokud můžete tak poraďte
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Matheas Ropak
30. 8. 2009 23:44
Re: Bez nadpisu
Váha vzduchu je v ....
neregistrovaný "libor111"
13. 11. 2005 15:07
škoda octavia 1.9 tdi 81 Kw
jak se dájí přezkoušet podtlakové ventily k turbu a recirkulaci spalin, zná někdo funkci?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "theo"
13. 11. 2005 17:31
Bez nadpisu
Já bych to tipoval na váhu vzduchu, kterou by měl examiner odhalit. Jak to zkoušeli ? Protůrovali u toho pořádně motor nebo prověřovali na neběžícím autě s klíčkem? Co výpisy chyb po vymazání a opětovným projetí ? Určitě by mělo něco na examineru vyběhnout.

BTW - jeden kamarád dával dohromady jednu havárku (JTD) a nešlo mu nastartovat i když všechno bylo podle examineru OK. Nakonec našel závadu v nějaké ucpané hadičce. Ale podle toho, co zde píšeš, je to spíš něco elekronickýho.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "libor111"
13. 11. 2005 17:36
Re: Re:
Po vymazání RJ to píše znovu to samé-regulační mez překročena, váhu vzduchu mám novou a chybu nepíše.
neregistrovaný "libor111"
13. 11. 2005 17:47
Re: Re:
Už jsem z toho zoufalý, jak už jsem psal po sundání nohy z plyn. padálu to dělá hluk v levém předním podběhu, tam je sání. Kromě toho při studeném rozjezdu při přidání plynu to zarachotí a škubne.V servise mi říkali že to je doběh turba. Myslím si že to je nesmysl protože mi to nedělalo a kolegovi to taky nedělá. Možná že obě závady které jsem níže popisoval mají něco společného. Já jenom doufám že to neni turbo. Mohly by to dělat i ty ventily které natáčejí lopatky nebo částečně pouští spaliny do sání. V úterý jdu do servisu a tam mi budou zkušebně měnit ten ventil tak uvidím. Já jsem je měl vytáhnuté a zkoušel jsem je profukem. Jeden z nich vůbec při přivedení 12v nereagoval.
neregistrovaný "tom1011"
14. 11. 2005 15:52
Re: Re:
vim, ze mam octavku chipnutou, bracha, ktery ma moznost v ramci firmy se projet s mnozstvim aut, mimo jine nechipnutou 81Kw, rikal ze to neni vubec poznat. byl bych velmi nerad aby ten chip tam delal nejakou "elektronickou" neplechu. ale vubec nemam v teto rovine zadne informace.

podle meho selskeho rozumu, pokud v servisu nic nenasli, tak snad zbyva uz jen tohle.
neregistrovaný "tom1011"
14. 11. 2005 15:53
Re: Re:
opravdu nevim jak to zkouseli, ale vim ze s tim jezdili a tip na tento servis jsem dostal od jednoho velmi dobreho znameho mechanika.
neregistrovaný "Iv"
5. 5. 2007 14:21
Ztráta výkonu TDi
Při akcelaraci na jakýkoliv rychlostní stupeň, to najednou přestane táhnout a za chvíli to zase začne, ale míň, než dříve. Porucha je více patrná v teplém počasí. Když je zima, je to skoro OK. Poradíte, na co se mám připravit?
Rozbalit vlákno
0
15. 4. 2010 21:27
Spadnutí výkonu
Většina z vás má problém s výkonem...už jste zkoušeli vyčistit turbo? jsou tam počítačem řízené lopatky a ty se cca po 50.000km zanesou, stačí jen vyčistit a jede se dál, pokud to nepomůže, tak je v háji váha, nebo čidlo, dělalo mi to taky a bylo to turbem...zdarec všem
Rozbalit vlákno
8
15. 4. 2010 21:30
Re: Spadnutí výkonu
spadnutí výkonu se vysvětlí tím, že lopatky se nemohou dostat tam, kde hcou a tak je počítač odstaví a jede se bez turba, odzkoušet se to dá o táhlého kopce na 3. nebo 4. převodový stupeň a postupně přidávat plyn, ale pomalu...
Avatar - Slavek-TDM
16. 4. 2010 10:01
Re: Spadnutí výkonu
Smarja panno, podivej se na DATUM tech prispevku, na ktery reagujes. 5 (slovy pet) let stary... V lepsim pripade jen 3 (slovy tri) roky stary. Ty lidi uz tyhle auta mozna ani nemaji...
neregistrovaný "Hooonza"
16. 4. 2010 10:02
Re: Spadnutí výkonu
No to se teda po 50.000 km nezanese ;-) To se stává, když Uživatel odstaví ještě rozpálený motor, nebo když je turbo tepelně přetěžováno např. kvůli čipu. Dále pak můžou být příčinou velmi krátké trasy nebo špatné palivo - obojí má na svědomí zvýšenou kouřivost.

Vyčištění nikdy nepomůže natrvalo.
Avatar - superkutil
16. 4. 2010 11:06
Re: Spadnutí výkonu
Mě takovéto pulzování tahu motoru dělal vadný EGR ventil. Po výměně v pohodě.
neregistrovaný "Hooonza"
16. 4. 2010 13:15
Re: Spadnutí výkonu
Pulzování je něco jinýho. Tady ti výkon spadne (řj skočí do nouzového režimu) a znovu ho máš až když vypneš a nastartuješ motor.
Avatar - superkutil
18. 4. 2010 00:46
Re: Spadnutí výkonu
A co myslíš, že mi udělal EGR, když jsem byl za polárním kruhem, 800km od servisu Ford. Než jsem z Norska dojel do Čech, tak padl motor do nouzáku 14x. Pulzování bylo zpočátku, pak už padal do nouzáku.
neregistrovaný "Hooonza"
18. 4. 2010 20:26
Re: Spadnutí výkonu
Ale tos 16.4. v 11:06 nepsal ;-)
neregistrovaný "Lamela"
6. 11. 2010 20:12
Re: Spojky LUK
Nabízím kompletní spojku + dvouhmot.setrvačník od firmy Luk - OctII 1.9Tdi 77kw - 12.999,-kč a OctI 1.9tdi 66kw a 81kw - 9.999,-kč :yes:

Nejnovější příspěvky v diskuzích

Název diskuse
Vytvořil(a)
Poslední reakce
Reakcí
olgakarto
30. 8. 2020 22:35
13
Multivan_T5
11. 8. 2020 16:04
208
Mirek596
31. 7. 2020 14:18
30
Mirek596
14. 7. 2020 11:44
2
milan ben
16. 6. 2020 15:11
593
BětkaN
5. 6. 2020 11:31
10
mihirmane
22. 4. 2020 14:26
3
sanju pawar
4. 4. 2020 19:54
75
Santana68
24. 3. 2020 11:09
4
Santana68
24. 3. 2020 09:57
14
akash patil
21. 3. 2020 18:04
2