Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dočkáme se sportovního elektromobilu BMW iX3? Podle insiderů má smysl

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 5. 7. 2020 • 03:57
23
4
Zobrazit náhledy (23)
BMW iX3 Concept BMW iX3 Concept BMW iX3 Concept BMW iX3 Concept BMW iX3 Concept BMW iX3 Concept BMW iX3 Concept BMW iX3 Concept BMW iX3 Concept BMW iX3 Concept BMW iX3 Concept BMW iX3 Concept BMW iX3 Concept BMW iX3 Concept BMW iX3 Concept BMW iX3 Concept BMW iX3 Concept BMW iX3 Concept

BMW v souvislosti s připravovaným elektrickým SUV iX3 zatím hovoří o jediné variantě zaměřené především na efektivitu. Naučí jej časem i sportovat?

Na technické podrobnosti sériového BMW iX3 si musíme ještě nějaký čas počkat. Už teď ale víme, že se předběžně počítá s jedinou variantou pohonu - elektromotorem roztáčejícím zadní kola, přičemž vůz má nabídnout především co možná nejdelší dojezd. Dva roky starý koncept iX3 sliboval výkon 200 kW a akumulátor s kapacitou přes 70 kWh, což by mělo vystačit na více než 400 kilometrů na jedno nabití.

A dál? Dál zatím nic. BMW o sportovní variantě svého elektrického SUV nikdy nemluvilo a vypadá to, že něco podobného v brzké budoucnosti ani nechystá. Všechno se ale může změnit, vždyť jeho první verze přijede na trh až v příštím roce. Takové Audi e-tron se v sériové podobě představilo na podzim roku 2018 a až nyní se dočkalo provedení e-tron S se třemi elektromotory a chutí sportovat.

video

Insider Nico DeMattia ze serveru BMW Blog, jenž pravidelně a jako jeden z prvních informuje o novinkách mnichovské značky, se nyní pokusil vysvětlit, proč by podle něj sportovní BMW iX3 mělo smysl. „BMW je známé pro výrobu výkonných automobilů. V průběhu let měnilo tvar aut, ale vždy se zaměřovalo na výkon. Debut vozu bez jediné silné verze by se tak úplně nenesl v duchu značky,“ vysvětluje ve svém příspěvku.

„Proč by to BMW mělo udělat? Ze stejného důvodu, proč Audi právě představilo sportovní e-tron. Pokud Teslu nedokážete porazit v dojezdu na jedno nabití, můžete váš elektromobil udělat více vzrušující, zajímavější a tím i více žádoucí,“ vysvětluje DeMattia s tím, že by ostřejší iX3 (sám si oblíbil “pracovní” označení iX3 M40i) mohla nabídnout na poměry elektromobilů nebývalé jízdní vlastnosti navzdory nižšímu dojezdu.

„Jen si to představte: elektrická X3 s výkonem a jízdními schopnostmi X3 M? Věřím, že za takový elektromobil by si zákazníci rádi připlatili,“ říká DeMattia. „Elektromobily budou ještě nějaký čas dražší než jejich spalovací protějšky. Minimálně do doby, než se vyvine efektivnější technika. Aby zákazník za takové auto zaplatil, musí mu značka nabídnout něco speciálního. A myslím si, že právě toto je cesta,“ uzavírá autor z BMW Blogu. Závěrem však dodává, že žádné zákulisní informace o takovém autě nemá a celý jeho příspěvek je tak jen názorem jednoho člověka.

Související články

Témata
Avatar - elektrikar
6. 7. 2020 14:35
Jak ubohé
Tesla mezi tím instaluje do aut 820 koní a 1000Nm a v BMW hovoří o něčem, co má konkurovat 3l benzínu označovaném jako 40i. ROFL :-[]
Avatar - Hammunasakra
6. 7. 2020 09:36
Re: Honééém kluci a děvčatáá honém !!!
Ale já my oni VÍ = že tys byl na ZŠ za školou = a asi nikdy nebudeš vědět

Už alespoň víš že dieslový osobáky fungujou JEN na základě dotace

EV při prolomení ca 100$/kWh bez ni a někde pod 70$/kWh benzín definitivně (s)končí = to JÁ VÍM, MY VÍME, ONI VĚDÍ = ty to víš? ;-)

Bonus http://www.hybrid.cz/…ilu-zoe-v-evrope
Avatar - WinDiesel
6. 7. 2020 09:11
Re: Honééém kluci a děvčatáá honém !!!
JA VIM, MY VÍME, ONI NEVI :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku