Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ducati Scrambler Italia Independent: Měděná a černá

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Móda scramblerů se vrací a Ducati navázala na legendárního předchůdce. Dala se rovněž dohromady s Italia Independent a společně stvořily černý bike.

Původní scramblery měly odolnější tlumiče s delšími drahami, zvednutý přední blatník, nezřídka přední světlo kryté mříží a výše posazenou koncovku výfuku. Nesloužily k závodům, ale pro dovádění v písku a v horách, prostě na nezpevněném povrchu. Jejich móda začala v padesátých letech minulého věku a nyní se vrátila. Ducati u toho byla tenkrát a nenechala si ujít ani velký comeback.

Scrambler měl premiéru loni na Intermotu a nyní se představuje jeho limitovaná edice pro 1.077 šťastlivců. Svou premiéru si odbyla na festivalu Art Basel v Miami. Není divu, klasické jednoválcové Scramblery kubatur 125, 250, 350 a 450 cm3 se vyráběly v letech 1962-1976 také hlavně pro Američany...

Moderní motorce ovšem zůstal v rámu vzduchem chlazený dvouválec 803 cm3, o tom, že by se zvýšil výkon ze základních 75 koní (55 kW) a točivý moment z 68 N.m, se dá s úspěchem pochybovat, tady šlo hlavně o styl. Mimochodem, rám není černý, nýbrž „měděný“, nebo chcete-li tmavě bronzový, aby hezky kontrastoval. Stejně jako paprsková kola a ochranný kryt.

Nebojím se toho, že by ti, kteří se věnují přestavbám motorek, přišli o práci, ale stroj vypadá naprosto úchvatně. Trochu chladně, zároveň stylově a sofistikovaně, řemeslné zpracování je pečlivé. V Boloni se ve spolupráci s módní značkou Italia Independent opravdu činili. Černý motor má kartáčované hlavy, výfuk stejné barvy nese značku Termignoni, hliníková zrcátka jsou namontována hezky na koncích nízkých řídítek. A nádrž znovu matně černá... Nechybí laserem vyrytá plaketka s pořadovým číslem série a loga Italia Independent, jedno najdeme dokonce na koženém sedle.

Firma založená Lapo Elkannem a Andreou Tessitorem k motorce vyvinula stylové sluneční brýle, ostatně je v tomto oboru dost zběhlá... Scrambler převzal prvky z café racerů, připomíná je třeba kratičký přední blatniček. na konečném vzhledu spolupracovali designéři obou společností. Jejich „kolaborace“ už trvá tři roky.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
9. 12. 2015 12:20
Re: ucukanost
Přesně.
Když chce někdo Ducati, s charakteristickým ostrým projevem motoru, musí umět řadit, když chce někdo tahat motor od volnoběhu musí jít jinam. Teď mě nenapadá dvouválec, který to má rád. Snad harley s dvacetikilovou klikovkou. :-)
Scrambler se mi také líbí, akorát na každodenní ježdění, na nic si nehraje a při tom má styl. Takový je - byl i ten Monster.
9. 12. 2015 10:25
ucukanost
Zajímala by mě jestli je tento motor stále ucukaný nebo je již použitelnější do městského provozu?