Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrické hasičské vozy budou sloužit i ve Vídni. První tam měli už před 120 lety

Elektrický hasičský vůz Rosenbauer
Elektrický hasičský vůz Rosenbauer
Elektrický hasičský vůz Rosenbauer
Elektrický hasičský vůz Rosenbauer
14 Fotogalerie
Diskuze (11)

Město Vídeň následovalo Berlín a pro své profesionální hasiče pořídilo dvojici elektrických cisternových automobilových stříkaček od společnosti Rosenbauer.

Představitelé rakouského hlavního města se rozhodli zařadit mezi inovátory v oblasti hasičské techniky a pro své profesionální hasiče pořídili rovnou dvě cisternové automobilové stříkačky od společnosti Rosenbauer, jak informoval web Požáry.cz. Nejde přitom o první elektrické vozy ve flotile vídeňských hasičů.

Zhruba před 120 lety totiž profesionální hasiči z Vídně zavedli do služby svůj první čistě elektrický hasičský vůz, jak dodala společnost Rosenbauer. Tento vůz se přitom dochoval ve Vídeňském hasičském muzeu, je zrenovovaný, provozuschopný a hasiči ho vystavili při přebírání nových stříkaček Rosenbauer. Navíc hasiči využívají i elektrické osobní vozy – samozřejmě nikoliv k typickým výjezdům.

Video placeholder
Rosenbauer CFT • Zdroj: Rosenbauer Group

K těm budou určeny právě vozy Rosenbauer řady RT (Revolutionary Technology), osazené baterií s kapacitou 66 kWh, která napájí dvojici elektromotorů - každý s nejvyšším výkonem 180 kW. Aby relativně malé baterii uložené v podlaze nedošla energie při delších zásazích, je vůz vybaven také záložním generátorem (EBU).

Spalovací motor v roli generátoru by měla nabízet výkon až 225 kW, díky čemuž by měl zvládnout udržet v chodu čerpadla i všechny důležité systémy, navíc by měl současně dobíjet baterii. Schopnosti vozu se tak díky tomuto systému značně rozšiřují.

Dodejme, že vůz měří 7800 mm na délku, 2350 mm na šířku a 3200 na výšku. Základem je šasi Rosenbauer RT 4x4 a hmotnost stroje se pohybuje kolem 16 tun.  Kromě generátoru energie pro pohon má vůz také nádrž na 2000 litrů vody a 100 litrů pěny. Vodní dělo lze přitom ovládat pohodlně z kabiny.

Exteriér vozu může zaujmout relativně nízkou světlou výškou, ovšem jde o hasičský vůz do města. Zajímavé jsou přední a zadní světla, umístěna v rozích karoserie a propojená po bocích. Zmínit ale můžeme i absenci klasických zrcátek, které nahradily kamery, a v předním nárazníku vidíme otvor pro připojení navijáku.

Dodejme, že společnost Rosenbauer již zákazníkům z celého světa předala celkem 21 elektrických hasičských vozidel řady RT v různých konfiguracích. Kromě Vídně a Berlína tak tyto vozy slouží například i v Los Angeles.

Vstoupit do diskuze (11)