Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

O nové M2 CS je obrovský zájem. BMW proto navyšuje výrobu ultimátního kupé

BMW M2 CS
BMW M2 CS
BMW M2 CS
BMW M2 CS
75 Fotogalerie
Ondřej Šámal
Diskuze (16)

Mnichovská automobilka se svými sportovními modely slaví úspěchy. Velký hlad není jen po plug-in hybridním M5, ale také ostřejším M2 CS.

Ačkoliv nám politici ještě nedávno podsouvali, že elektromobilita je v následujících letech nevyhnutelná, trh si myslí své. Mercedes-AMG přiznal, že plug-in hybridní čtyřválec v ostrých variantách třídy C a SUV GLC zákazníky příliš nebere a že místo toho vyvíjí větší šesti-a osmiválcem. Audi zase zavrhlo původní termíny přechodu na čistě elektrický pohon s tím, že spalovacích motorů se zatím nevzdává. A BMW zase do světa vypustilo nové M2 CS se zvýšeným výkonem, nižší hmotností a pohonem zadních kol.

Automobilka z bavorské metropole se nyní pochlubila, že o zmíněné dvoudveřové kupé je mimořádný zájem, kvůli kterému plánuje navýšit výrobu. Poptávka je silná zejména na domácím, německém trhu, ale také ve Spojených a v Číně.

Na rozdíl od větších, avšak technicky velmi podobných modelů M3 a M4 s přídomkem CS si BMW M2 vystačí s pohonem pouze zadních kol. Čtyřkolku tahle řada ještě nedostala, pravděpodobně i kvůli strachu z kanibalizace na zmíněných sourozencích.

M2 CS je ve srovnání s konvenční verzí o 37 kilowattů výkonnější, má také o nezanedbatelných 100 Nm více než manuální varianta. V případě osmistupňového automatu je rozdíl poloviční. Hmotnost se snížila o 30 kilogramů díky použití komponentů z uhlíkových kompozitů (CFRP). Standardně je také vybaveno M kovanými koly z lehké slitiny. Přesto M2 CS i tak váží 1700 kilogramů. Proti předchůdci jde o nárůst o 125 kg.

Video placeholder
BMW M2 CS • Zdroj: BMW

Novinka jako první zástupce řady M2 prolomila čtyřsekundovou hodnotu zrychlení z nuly na 100 km/h. Místo 4,0 to CS zabere pouze 3,8 sekundy. Maximální rychlost zároveň není omezená na obligátních 250 km/h, nýbrž dosahuje 302 kilometrů za hodinu.

V Česku tuhle ultimátní variantu zaplatíte 2.798.900 Kč, což je o masivních 882.700 korun více než v případě standardního BMW M2.

Vedle M2 CS se BMW M může těšit také ze zájmu o nové BMW M5. To kvůli stále přísnějším emisím dostalo plug-in hybridní pohon kombinující dvojitě přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru s elektromotorem a trakčním akumulátorem s využitelnou kapacitou 18,6 kWh. Systémový výkon dosahuje masivních 535 kW, točivý moment pak 1000 Nm. Hmotnost vozu ovšem činí minimálně 2435 kilogramů.

Novému BMW M5 ovšem vysoká váha evidentně neškodí. Zákazníci naproti tomu velmi pozitivně vnímají variantu kombi (od 3.784.300 Kč), která doplnila tradiční sedan, který v Česku začíná na 3.732.300 Kč.

Zdroj: Motor1 a BMW, video: BMW

Vstoupit do diskuze (16)