Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v říjnu 2021: VW Golf se propadl mimo top 10, v čele Francouzi

David Bureš
Diskuze (84)

V říjnu se opět projevil fakt, že koncern VW Group má velké potíže s dodávkami výrobních komponentů. Kdysi nejprodávanější auto Evropy - VW Golf, nebylo v říjnu 2021 ani v top 10 modelů.

Volkswagen Golf léta pevně držel pozici nejprodávanějšího automobilu v Evropě. Aktuální osmá generace však po nástupu strádá, už v některých měsících se stalo, že o post jedničky přišla. V říjnu 2021 pak Golf dokonce nebyl ani mezi deseti nejprodávanějšími modely starého kontinentu. Vyplývá to ze statistik analytické společnosti JATO Dynamics.

Do čela pořadí nejprodávanějších modelů v Evropě se totiž podle JATO v říjnu 2021 dostal Peugeot 2008, a to přestože jeho registrace meziročně klesly o 5,2 %. Jiné modely ale spadly ještě více, a tak 18.109 registrovaných kousků 2008 s přehledem stačilo na první příčku.

Druhý následuje Renault Clio s 14.639 registracemi, což bylo o výrazných 34 % méně než před rokem. Třetí příčku obsadila Dacia Sandero s 14.034 registrovanými kusy (meziročně -8,3 %). Cenově dostupný hatchback rumunské značky tak opět dokazuje, že se jeho nová generace povedla - letos pravidelně obsazuje první příčky v tabulce nejžádanějších automobilů.

Peugeot má pak v nejlepší pětce ještě hatchback 208, ten s 13.978 registracemi skončil čtvrtý. Také Renault má ještě jednoho zástupce v rámci top 10, nejlepší desítku uzavírá Captur s 12.099 registrovanými kusy. To je meziročně o 34 % méně, což je důkaz, že Captur v říjnu výrazně ztratil na svého úhlavního rivala, Peugeot 2008.

Poznámku zaslouží i dvojice Fiatů mezi desítkou nejlepších modelů. Šestý je model 500, který jako jediný meziročně rostl, konkrétně o 12 %. Sedmá následuje stařičká Panda, která už vyhlíží nástupce.

Naopak Volkswagen má tentokrát jediného zástupce v nejlepší desítce. Devátý skončil T-Roc, občas nazývaný "Golf SUV", jehož 12.116 registrovaných kousků je o 19 % méně než před rokem.

Pokračují tak potíže Volkswagenu s nedostatkem výrobních komponentů, především polovodičů. Výsledek Golfu mimo top 10 pak znovu dokazuje, že jeho osmá generace přišla na trh ve špatnou dobu. Loni jeho prodeje negativně ovlivňovala pandemie koronaviru, letos pak potíže s výrobou kvůli nedostatku dílů. Za říjen 2021 se Golf mimochodem meziročně propadl o 59 % na výsledných 11.174 kusů.

JATO Dynamics nicméně zároveň přiznává, že za deset měsíců roku Golf zůstává v čele pořadí nejprodávanějších modelů Evropy. Na svém kontě má 186.444 evidovaných kusů, druhá následuje Toyota Yaris. Ani jeden z nich v říjnu nebyl mezi nejlepšími, což dokazuje, že letošní odbyt silně ovlivňují různé výkyvy.

Evropský trh v říjnu 2021: Nejprodávanější modely
Poř. Model Prodeje 10/2021 (ks) Meziroční změna (%)
1. Peugeot 2008 18.109 -5,2
2. Renault Clio 14.639 -34
3. Dacia Sandero 14.034 -8,3
4. Peugeot 208 13.978 -26
5. Ford Focus 12.704 -15
6. Fiat 500 12.555 +12
7. Fiat Panda 12.391 -35
8. Opel/Vauxhall Corsa 12.355 -41
9. Volkswagen T-Roc 12.116 -19
10. Renault Captur 12.099 -34
David Bureš
Diskuze (84)

Doporučujeme

Avatar - Emel
25. 11. 2021 13:20
Re: A je to tu
No dobře, u Golfu je fakt že se to těžko hodnotí, když na trh přišel v covid-roce a letos řešíme covid + čipy... můj dojem je, že proti třídní konkurenci podíl neztratil, ale beru že tady to není úplně jednoznačný.
Avatar - Emel
25. 11. 2021 13:09
Re: Re: A je to tu
Konkurence si vybavuju spoustu, ale žádnou tak ošklivou... tak prostě napiš co myslíš, ne? Tohle se fakt nepovedlo... a hned další generace ukázala, o kolik líp to i Hyundai zvládne udělat.
https://upload.wikimedia.org/…ont_20100328.jpg
Avatar - twistedTSD
24. 11. 2021 21:29
Re: A je to tu
Vždyť prodeje G8 jsou mizérie. Samozřejmě se nedalo čekat, že klesnou k nule, když většina konkurence zaspala, ale není to nic, za co by se měl koncern plácat po zádech.
24. 11. 2021 20:41
Re: Re: A je to tu
ix35 vídám u nás pravidelně jezdit jen jedno a to ještě sem přijede tak jednou za dva tři měsíce. A to je škoda. Za vzhled ho všichni celkem chválí, vypadá totiž menší než ve skutečnosti je. :yes:
Konkurenci si nevybavuješ? A tak, ta asi byla úplně hrozná, na běsy každý rád zapomene, to je fakt. :yes:
24. 11. 2021 17:18
Re: Obraz doby
Tie emisie podla hmotnosti si vybojovali audi/bmw/benz, kedze predavaju vacsie a tazsie auta. Tym znevyhodnili predaj malych, lahkych, ekologickych aut a cele ta hra na ekologiu je este viac ad absurdum...