Polestar 5 se rýsuje. Čtyřdveřové gran turismo dorazí v roce 2024
Značka Volva zaměřená na sportovně laděné elektrovozy postupně rozšiřuje nabídku. Nyní se rýsuje sériová verze loňského konceptu Precept.
Polestar býval kdysi úpravcem vozů Volvo, stavěl závodní speciály i sportovní verze sériových aut. Od roku 2017 však hraje roli osamostatněné značky zaměřené na produkci sportovně laděných vozů s elektrickým pohonem. Nyní se rýsuje další model Polestaru.
Bude se jmenovat Polestar 5 a půjde o sportovně laděné gran turismo se čtyřmi dveřmi a elektrickým pohonem. Uveden má být v roce 2024.
Vzhledem k charakteru není takovým překvapením, že Polestar 5 bude vycházet z loni představeného konceptu Precept, jak firma sama potvrzuje. Sériové auto přitom studii bude mít hodně blízko.
„Jsem velice hrdý, když vidím, jak velká část designu konceptu se promítá do Polestaru 5 – což je skvělý úspěch našich designérů i inženýrů,“ komentuje designér Thomas Ingenlath, dnes působící jako generální ředitel Polestaru.
Přední partie si tak mají uchovat tvar „žraločího nosu“, stejně jako netradičně pojaté, velice minimalistické světlomety. Obdobně koncová světla budou minimalistická. Netradičně pojatá příď přitom souvisí s elektrickým pohonem v útrobách, místo klasické masky je tu zóna určená pro čidla bezpečnostních asistentů. Rozměrově pak Polestar 5 bude podle všeho hodně velkým autem, koncept měl rozvor s délkou 3,1 metru.
Uvnitř pak koncept používal množství udržitelných materiálů. Třeba kompozity na bázi lnu užité na panelech dveří a sedadlech byly o 50 % lehčí než konvenční materiály, navíc o 80 % redukovaly plastový odpad. Naopak čalounění sedadel bylo utvořeno z recyklovaných PET lahví. Přestože zatím není jasné, co všechno se v tomto směru objeví i v sérii, je jasné, že tyto myšlenky konceptu použity budou. Alespoň v nějaké míře.
Stejně tak moc nevíme o technice. Polestar 5 bude elektromobil, výkonové parametry ale neznáme.
Polestar se osamostatnil v roce 2017 jako značka zaměřená na sportovně laděné vozy s elektrickým pohonem, za níž stojí Volvo a jeho mateřská automobilka, čínské Geely. První model, kupé Polestar 1, byl ještě plug-in hybrid se čtyřválcem pod kapotou, od té doby značka prezentuje výhradně elektrovozy.
Zatím je tu liftback Polestar 2 vycházející z někdejšího konceptu Volvo Concept 40.2. V roce 2022 má pak následovat Polestar 3, SUV s dvěma řadami sedadel a elektrickým pohonem, zřejmě o velikosti budoucího Volva XC90. Rok na to dorazí i Polestar 3, SUV odvozené od „dvojky“, které bude hrát roli nejdostupnějšího SUV v nabídce značky.