Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v roce 2014: Škoda skončila 11. mezi značkami

Evropský trh v roce 2014: Škoda skončila 11. mezi značkami

Evropský trh v roce 2014: Škoda skončila 11. mezi značkami Zdroj: acz

Diskuze (239)
Nárůst prodejů loni v Evropě zaznamenaly Mazda, Dacia nebo Jeep. Naopak se nedařilo Smartu či Hondě.

Na evropském trhu se během loňského roku prodalo 13.006.451 nových automobilů, což je o 5,4 % více než v roce 2013. Vyplývá to ze statistik Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA), která počítá data registrací aut ve státech Evropské unie (bez nedůležité Malty) a států sdružení EFTA (Island, Norsko a Švýcarsko).

Největším evropským trhem zůstává Německo, kde bylo loni prodáno 3.036.773 aut (+2,9 %). Následuje Velká Británie s 2.476.435 prodanými vozy (+9,3 %), Francie (1.795.885 prodaných aut) a Itálie (1.359.616 prodaných aut). V celé Evropské unii se v roce 2014 prodalo 12.550.771 vozů (+5,7 %).

V České republice bylo loni registrováno 192.314 nových aut, což je o 16,7 procenta více než v roce 2013. Díky výraznému nárůstu jsme v prodejích předstihli Dánsko, kde se loni prodalo 189.051 aut (+3,8 %).

Evropským prodejům vládne německý koncern VW Group, který v EU a státech EFTA loni prodal 3.313.435 aut, což byl sedmiprocentní nárůst proti předchozímu roku. Následují francouzští výrobci PSA Peugeot Citroën (1.390.900 prodaných aut) a Renault Group (1.237.606).

Mezi značkami je na tom s přehledem nejlépe Volkswagen. Jeho 1.619.921 prodaných aut znamená, že samotná značka Volkswagen v Evropě prodala více aut než koncern PSA nebo koncern Renault.

Mladoboleslavská značka Škoda loni na evropských trzích rostla slušným tempem, zaznamenala zde nárůst prodejů o 13,9 %. Díky 582.140 prodaným vozům Škoda skončila na 11. příčce mezi značkami. Toto číslo znamená, že si proti roku 2013 vyměnila pozici s Toyotou. Její evropské prodeje v roce 2014 poporostly jen o 1,1 %.

Škoda zaznamenala jeden z těch vyšších nárůstů prodejů. Dále se významně dařilo Mazdě (+18,7 %), Dacii (+23,3 %), Mitsubishi (+25 %), Lexusu (+30,3 %) nebo Jeepu (+69,6 %). Úbytek prodejů zaznamenalo jen minimum značek. Mezi ně patří Lancia/Chrysler (-3,6 %) a Honda (-4,9 %), výrazně prodeje klesly Alfě Romeo (-8,2 %), Smartu (-14,9 %) a Chevroletu (-73,1 %). U posledního jmenovaného výrobce je to samozřejmě způsobeno tím, že se stahuje z evropského trhu.

Evropský trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v 2014 [ks]Prodeje 2013 [ks]Meziroční změna [%]
1.Volkswagen1.619.9211.553.251+4,3
2.Ford947.951901.343+5,2
3.Opel/Vauxhall885.372824.787+7,3
4.Renault874.504801.273+9,1
5.Peugeot782.855739.944+5,8
6.Audi726.059694.600+4,5
7.BMW676.410641.196+5,5
8.Mercedes-Benz652.373617.244+5,7
9.Citroën608.045601.277+1,1
10.Fiat586.271573.674+2,2
11.Škoda582.140511.172+13,9
12.Toyota527.380521.742+1,1
13.Nissan477.183422.043+13,1
14.Hyundai424.467422.444+0,5
15.Dacia363.102294.434+23,3
16.Kia353.719339.306+4,2
17.Seat328.334289.356+13,5
18.Volvo254.610230.063+10,7
19.Mazda175.028147.461+18,7
20.Suzuki162.828152.341+6,9
21.Mini156.902153.501+2,2
22.Honda133.268140.061-4,9
23.Land Rover115.826108.865+6,4
24.Mitsubishi102.36481.861+25,0
25.Lancia/Chrysler72.16874.847-3,6

Vstoupit do diskuze (239)