Faceliftované Porsche Taycan dostává novou základní čtyřkolku a verze GTS
Porsche Taycan 4 je nejdostupnější čtyřkolkou v nabídce elektromobilu a verze GTS jsou nově výrazně silnější.
Porsche začátkem letošního roku uvedlo výraznou modernizaci vlajkového elektromobilu Taycan a postupně rozšiřuje modelové portfolio. Aktuálně představuje hned tři nové varianty a láká na dlouhý dojezd i pořádnou elektrickou sílu. Sportovní sedan na baterky z nabídky Porsche je poprvé k dispozici s pohonem všech kol a rychlý Taycan GTS je o sto koní silnější než předcházející evoluce.
Novým nejdostupnějším modelem s pohonem všech kol v nabídce elektromobilu je Porsche Taycan 4, o němž Porsche uvádí, že je dojezdovým šampionem mezi taycany se čtyřkolkou. Novinka je dostupná se dvěma bateriemi – Performance a Performance Plus. Na konkrétní baterii pochopitelně závisí maximální dojezd. Standardní verze Performance láká na až 559 kilometrů, zatímco Performance Plus slibuje až 643 kilometrů podle WLTP.
Zákazníkem zvolený akumulátor současně ovlivňuje i maximální výkon – verze Performance disponuje až 300 kW a varianta Performance Plus až 320 kW. Obě hodnoty jsou špičkové a elektromobil jich dosáhne pouze s aktivovanou funkcí Launch Control. Taycan 4 přitom akceleruje z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy a je o dvě desetiny rychlejší než sourozenec s pohonem zadních kol, a to navzdory nárůstu hmotnosti o 80 kilogramů.
Porsche ke svému základnímu taycanu se čtyřkolkou uvádí, že solidního maximálního dojezdu dosahuje i díky vylepšené strategii pohonu všech kol. Standardně rozjíždí pouze pomocí zadního elektromotoru a ten přední připojuje v případě potřeby – například při akceleraci nebo rekuperaci, kdy jej připojí během několika milisekund.
Druhou novou variantou je Taycan GTS, který je dostupný v karosářských variantách sedan a Sport Turismo. Automobilka zveřejňuje, že nejnovější verze GTS je nejsilnější variantou pod modelem Turbo a je o 75 kW silnější než verze vycházející z modelu před velkou modernizací. Ve výsledku tak disponuje maximálním výkonem 515 kW při použití launch controlu, a kdyby vám to nestačilo, nabízí nový overboost o dalších 70 kW po 10 sekund. S potřebným paketem Sport Chrono jej aktivujete stiskem tlačítka.
Ve sprintu z 0 na 100 km/h je Porsche Taycan GTS v obou karosářských variantách o 0,4 sekundy rychlejší než předchůdce – zvládne to za 3,3 sekundy. Sedan pak zvládne zrychlení z 0 na 200 km/h za pouhých 10,4 sekundy, s nimiž je o 1,6 sekundy rychlejší než předchůdce. A s velkým vylepšením nabízí i delší dojezd – vzrostl o 120 kilometrů na výsledných 628 kilometrů podle WLTP.
Nová Porsche Taycan už mají i oficiální českou cenu. Taycan 4 se u nás prodává od 2.742.397 Kč, Taycan GTS od 3.812.011 Kč a Taycan GTS Sport Turismo stojí minimálně 3.837.047 Kč. Zákazníci si je mohou objednat a u prodejců se objeví nejdříve začátkem příštího roku 2025.