Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari a Ford ve při o F-150

Diskuze (47)
Ford podal na Ferrari žalobu kvůli pojmenování letošního monopostu F150.

Na 17. března 2011 připadá výročí 150 let od sjednocení Itálie. Ferrari se rozhodlo vzdát poctu tomuto výročí a představilo svůj letošní monopost pro formuli 1 v mírném předstihu 28. ledna, avšak v Turíně, kde k historické události došlo. Formule navíc dostala označení Ferrari F150.

Právě toto pojmenování je důvodem protestů Fordu. Americká automobilka má za to, že Ferrari F150 se příliš podobá značce pickupu Ford F-150, který se vyrábí nepřetržitě od roku 1975 a od roku 1995 je registrovanou ochrannou známkou. Ford má také za to, že Ferrari hodlá parazitovat na goodwill jména, který americká automobilka s modelem F-150 vybudovala.

Žaloba, kterou Ford podal k soudu v Detroitu, má hned několik bodů. Američané se dožadují zákazu výroby, dovozu a prodeje jakýchkoliv předmětů s označením F150. Dále si nárokují všechny zisky, které Ferrari značkou F150 získá. Ford také žaluje Ferrari za kybersquatting – na základě zákona Anticybersquatting Consumer Protection Act chce dosáhnout zablokování domény www.ferrarif150.com a úhrady kompenzace ve výši 100 tisíc dolarů.

Reakce Ferrari je překvapená. Žalobu Fordu považuje za bezpředmětnou, protože F150 je závodním vozem, který se vůbec nedostane do prodeje. Na podobnosti názvů tedy nemůže Ferrari žádným způsobem přímo profitovat. Ferrari F150 se navíc do USA nejspíš nikdy nedostane, protože v letošní sezóně se na území Spojených států žádná velká cena nejede.

Diskuze (47)
28. 2. 2011 15:58
Re: Kam ten svět spěje...
Ano, s výborným image. A je velmi úspěšný... Vzpomínám, co o něm říklal Jeremy Clarkson v Top Gearu. Těch aut se sice ročně prodá skoro milion, ale všechny je koupí venkovští vidláci v USA. Je (resp. bylo) to do té doby nejhorší auto), jaké kdy řídil (horší než starý ruský offroad, byl to křáp, kde nic nepasovalo, nelícovalo. Bylo to auto, které se nehodilo na evropské cesty (a na druhé straně pochybuju, že někdo u Ferrari konstruoval formuli, aby se proháněla po americkém venkově).

Fiat je celý nadržený mít pro Ferrari (o jehož modelu 430 ten stejný Clarkson v tomtéž pořadu prohlásil, že je naopak co do řízení a jízdy skvělá a nepřekonatelná) takovou image, fakt že jo! :yes:

Je to samozřejmě nutné brát s rezervou, bylo to 5 let zpátky. Třeba teď chce Ford poslat pick-up mezi formule a naopak Ferrari formuli mezi farmáře...
Avatar - Trábošík
15. 2. 2011 16:46
Re: Kostým Supermana...
Asi jsem pomalejší, ale jak jsi to myslel s tou baterkou? To by mě zajímalo.

Z mého pohledu je prostě to madlo uvnitř zavazadlového prostoru zbytečná věc. Ale třeba je nějaký rozumný důvod, proč tam je. Všechno má nějaký důvod.
Avatar - Trábošík
15. 2. 2011 16:43
Re: Kostým Supermana...
To jo, beru, ale proč tohle tedy potom není i v Evropě, mimo to - neslyšel jsem, že by se nějaké dítě takhle zavřelo v kufru a bylo nalezeno až další den (ne, že by se asi takové případy nestaly, ale podle mě jich nebude zas tolik). Nevím no.
Avatar - white label
14. 2. 2011 13:41
Re: komedie
Byl to sice jen příklad, ale i tak je článek o F-150 (který se dělal až v šesté generaci v 70tých letech), nikoli o řadě F, jako takové. Ford se mohl ozvat už u F-1, ale každý normální soud by se mu "vysmál" při požadavku zaregistrovat si obecně jedno písmeno s jedním číslem celosvětově! výhradně pro sebe...

Celé je to jen marketingová šaškárna Fordu. Už vidím, jak se někdo při koupi rozhoduje mezi F-150 a F 150... :*) >:-[]
Avatar - Barrichello
14. 2. 2011 13:31
Re: Kostým Supermana...
To madlo maj všechny ameriky. Měl ho i muj Stratus 95.
A ještě že tam je.

Až ti klekne baterka, budeš jí muset vyndat a pak kufr zaklapnout a zamknout klíčem, odnést baterku nabít, tak mě zajímá, jak by sis ten kufr votevřel, bez DO a bez toho, že v kufru žádnej zámek není :-)

A aby se tam nešlo dostat zas tak snadno, mívá to zamykatelný zadní sedadla, takže po zamknutí nejdou bez klíče sklopit >:D

Oni zas tak blbý nejsou. Vše je funkční a promakaný, imho kdopak že to měl jako první třetí brzdový světlo a evropa to od něj musela teprve převzít, hmm :-)