Ferrari čelí v Číně cenzuře kvůli tragické nehodě

Pokud chce Číňan zadat klíčové slovo „Ferrari“ do internetových vyhledávačů a sociálních sítí, má prostě smůlu. Proč? Médii se šíří zpráva o nedělní smrtelné nehodě v tunelu na okraji metropole Pekingu. V hlavní roli havárie, která se odehrála ve čtvrti Haidian nedaleko chrámu Baofu, bylo černé Ferrari 458 Spider. Auto bouralo ve vysoké rychlosti a následky byly tragické.
Muž-řidič se potkal se smrtí, dvě další ženy utrpěly těžká zranění. Moment, otevřená 458 je přece dvoumístným roadsterem, takže co dělali na palubě tři lidé? Rychlost musela být značná, protože auto se rozpadlo na několik částí a začalo hořet. Posádka byla vymrštěna ven, bezpečnostní pásy jí zřejmě nic neříkaly. Místní policisté by ji za jejich nepoužití a za překročení obsaditelnosti při případné kontrole ovšem nejspíš nepokutovali. Celou nepříjemnou záležitost by uniformovaní muži přešli s úsměvem, protože mrtvým řidičem byl s největší pravděpodobností dvacetiletý nemanželský syn vysoce postaveného úředníka čínské vlády, člena politbyra Jia Qinglina.
Starším čtenářům to jistě leccos připomene... Jenže celá záležitost dopadla jinak a mnohem hůře: smrtí. Tatínek se poté zřejmě naštval, uvedl věci do pohybu a výsledkem je to, že čínští fanoušci Ferrari nic o své oblíbené značce na Síti sítí nenajdou. Tedy, zatím je původ mrtvého předmětem spekulací, ale vzhledem k tomu, že rovněž veškeré dosud publikované materiály o nehodě byly z čínského internetu staženy velmi rychle, je to velmi podezřelé. Mlčí i nemocnice, kde jsou obě přeživší ženy hospitalizovány, k celé události se nevyjadřují ani čínské deníky, které vycházejí v angličtině.
Ne že by byla Čína jedinou zemí, kde se cenzuruje internet. Ale v automobilové sféře jsou zásahy takového druhu poněkud paradoxní vzhledem k tomu, že v současnosti je tamní trh s novými vozy největší na světě. Dobře, Ferrari nemá na celková čísla až zas takový vliv, ale zkrátka a dobře i zde existují lidé, kteří si jej mohou dovolit. Byť mají většinou rudou knížku v ruce. Nesmíme zapomínat, že globální ekonomický růst státu, kde žije zhruba pětina obyvatel planety, je navíc stále v rozporu s dodržováním lidských práv. I když mnozí namítnou, že se Čína ohledně pracovní doby dělníků a jejich podmínek v továrnách nachází vlastně v raném stádiu kapitalismu.