Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

FGR Midalu: Jednostopý šestiválec dospěl do výroby

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 28. 9. 2016 • 05:50
30
5
Zobrazit náhledy (30)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Motocyklovou značku FGR Miroslava Felgra z Ústí nad Orlicí známe hlavně ze závodních tratí. Pamatujete se na prototyp Midalu s obřím vidlicovým šestiválcem? Bude se nakonec přece jen vyrábět.

Zdálo se, že kolem projektu luxusního naháče s dvouapůllitrovým V6 je nějak ticho po pěšině. Omyl. FGR Factory, jak zní oficiální název firmy, prezentovala svou vizi luxusní sportovní jednomístné motorky poprvé před skoro šesti lety, už v lednu 2011. Už hmotnou, šlo o jezdící prototyp. Následovaly testy a vývoj...

(Malo)sériová podoba stroje byla odhalena v Ústí nad Orlicí 27. září 2016. Změnilo se toho hodně. Byla by určitě škoda neukázat, že mašina je částečně z uhlíkových vláken, takže úvodní produkční exemplář postrádá lakování. Karbonový je kromě samonosné osmnáctilitrové nádrže třeba i držák registrační značky. Výfukové potrubí dostalo tři spojené koncovky na každé straně. Větrný štítek se zmenšil a obsahuje efektněji tvarované světlo místo původního kulatého.

Základ konstrukce pochopitelně zůstal. To znamená v masivním ocelovém trubkovém rámu uložený kapalinou chlazený vidlicový šestiválec vlastní konstrukce objemu 2442 cm3. Véčko má devadesátistupňový úhel, agregát je podčtvercový (90 x 64 mm), čtyřventilový s rozvodem DOHC a už nutným vstřikováním a pracuje při kompresi 9,9:1. Výkon oficiálně u FGR neudávají, alespoň prozatím, určitě se pohybuje přes 200 koní (147 kW), u prototypu se dokonce odhadoval na 240 koní (177 kW).

Nezměnil se ani řetězový převod na zadní sedmnáctipalcové kolo (přední vyznává stejný průměr, jen je užší), rychlostní skříň má šest stupňů. Odpružení a tlumiče od Öhlinsu včetně toho centrálního na zadní hliníkové kyvné vidlici se dají plně nastavit. Brzdy se čtyřpístkovými třmeny od Bremba mají vpředu dva 320mm kotouče, vzadu stačí jediný s průměrem 215 mm. Kožené sedlo je od asfaltu vzdáleno do výšky 786 mm. Midalu váží i přes aplikaci lehkých materiálů 262 kg. Základní silueta ani design nádrže se neměnily. Na promo videu se za řídítky objevil Karel Abraham.

Předpokládaná cena? Kolem tří milionů korun za kus. Nikdo přece nemůže počítat s tím, že malosériová mašina bude levná. Kolik jich vznikne, to záleží na konkrétních objednávkách movitých zájemců. Pro ty, kdo si funkční midalu v životní velikosti nemůžou dovolit, má FGR k dispozici kalendář s novinkou na příští rok. Stojí 15 eur (405 korun) a je jich k dispozici jen 300.

Související články

Témata
29. 9. 2016 10:23
Re: Trochu drahé
Já jsem právě měl tušení že už jsem slyšel o podobných strojích, se šesti válci, takže tímto jste mi to potvrdil. Ta cena je skutečně úlet, kdybych chtěl dát já tři miliony za motorku tak bych jí dal spíše za nějaký custom chopper a nikoli za něco takového. Třeba si to ale nějaké kupující najde. Uvidíme
28. 9. 2016 22:06
Re: Trochu drahé
Cena je totální úlet. Firma Keanu Reevese staví motorky kolem 80 000 USD a dokážu si představit, že jeho ksicht jich pár prodá. Ale kdo si koupí výkonově podprůměrný V6 za takové peníze? Leda blázen. Horex VR6 podobného ražení stál cca 25 000 EUR.
28. 9. 2016 18:27
Dotace
Ono je to cele mozna jinak. Rika se, ze slo hlavne o ziskani dotace z EU. Prototyp uz byl a mnohamilionova dotace je pry doma...a kdyz si to za nesmyslnou cenu nikdo nekoupi, nikdo brecet nebude :-)
28. 9. 2016 17:32
Trochu drahé
Motorka je to pěkná, to bezdebat, ale ta cena to je opravdu jen pro ty nejmovitější. Jinak designově opravdu zajímavý stroj, technicky také. Ovšem myslím si že podobně schopné motorky se dají sehnat i za nižší cenu. :-)
Avatar - Panamira
28. 9. 2016 17:15
Padajo
Se divím,že motocykl nechali řídit člověku proslavenému pády z něj.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud