Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

FIA GT: Ohlédnutí za závodem na Masarykově okruhu

Diskuze (8)
Jednou z největších událostí letošní sezóny na Masarykově okruhu se stal třetí závod seriálu FIA GT1. Do Brna se sjely ostré speciály značek Aston Martin, Corvette, Ford, Lamborghini, Maserati a Nissan.

V kvalifikačním závodě FIA GT1 zvítězilo Maserati MC12 týmu Vitaphone s piloty Bartelsem a Bertolinim, kteří loni vybojovali celkové vítězství v šampionátu. Druhé místo si zajistili Tomáš Enge a Darren Turner na Aston Martinu DBR9 z Young Driver AMR. Třetím místem Nissanu GT-R s posádkou Dumbreck/Krumm potvrdil tým Sumo Power GT svoji rostoucí formu.

Hlavní závod vyhrál Ford GT1 pilotovaný posádkou Mutsch/Grosjean. Pořadí na druhém a třetím místě bylo stejné jako v kvalifikačním závodě, tedy Enge/Turner a Dumbreck/Krumm. Díky hůře zvládnuté strategii střídání jezdců při výjezdu safety caru se vozy Maserati umístily v poli – nejlepší na pátém místě.

Kromě královské kategorie GT1 se po okruhu proháněly i speciály GT3. Zde v obou závodech zvítězila francouzská posádka Lambotte/Parisy na voze Corvette Z06R GT3, situaci ji ale ve druhém závodu značně ulehčily penalizace pro Ferrari 430 Scuderia s posádkou Petrobelli/Alessi. České barvy v šampionátu GT3 hájí Martin Matzke, který společně s Nikolausem Mayr-Melnhofem pilotuje BMW Alpina B6 GT3. První závod dokončili na 16. místě, ve druhém závodě vybojovali 4. místo.

Doporučujeme
FIA GT1 v Brně: výsledky, velká galerie a povídání s Hansem Reiterem (AUTOFUN)

Zatímco kolegové ze sesterského webu Autofun se zaměřili především na značku Lamborghini, naše redakce využila pozvání Nissan High Performance Center, oficiálního prodejce Nissanu GT-R pro ČR. Díky tomu vám můžeme zprostředkovat zajímavé fotografie z boxů týmů Sumo Power GT a Swiss Racing Team.

Nissan GT-R je v letošním šampionátu FIA GT1 novinkou. Pravidla neumožňují použít tři klíčové konstrukční prvky produkčního GT-R: motor 3,8 V6 s dvěma turbodmychadly IHI, pohon všech kol ani dvouspojkovou převodovku. Závodní speciál proto pohání atmosférický 5,6 V8 o výkonu 600 koní, který je odvozen od pohonné jednotky v Infiniti QX56. Motor pohání pouze zadní kola skrze šestistupňovou sekvenční převodovku Ricardo, umístěnou u zadní nápravy. Od ostatních vozů GT1 se Nissan GT-R liší pravostranným řízením.

Další letošní novinkou v závodech GT1 je Lamborghini Murciélago R-SV postavené firmou Reiter. Základem tohoto vozu je Murciélago LP670-4 SV, kvůli omezením se však i tento vůz musel vzdát pohonu všech kol, restriktory navíc snižují výkon motoru pod úroveň produkční verze. V seriálu dále startují týmy s vozy Maserati MC12 (závodí od roku 2004), Aston Martin DBR9 (od 2005), Corvette C6.R (od 2005) a Ford GT1 (od 2009).

Doporučujeme
FIA GT: ošklivá havárie při závodě v Brně (AUTOFUN)

Kromě závodů GT1 a GT3 byly součástí závodního víkendu také podniky Porsche Carrera Cup Italia a kvůli vážné nehodě předčasně ukončeného Lamborghini Blancpain Super Trofeo.

Diskuze (8)
1. 6. 2010 14:58
Re: GT-R
:yes: přesně! "ohlédnutí za GT1" a je tam 50 fotek GT-R :-! to je fakt NÁHODA.

Btw. teda když už dělám reklamu Nissanu - byla tam celá a nádherná historická linie Zetek, takže promovat by to šlo i přitažlivěji :-!
Avatar - Ricardo
30. 5. 2010 00:08
Re: GT-R
No tak komplexní fotky máš v tom odkazu na Autofun, to už bylo na hlavní stránce v pondělí nebo v úterý.
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: GT-R
vrkuboy - přesně tak >:D >:D
29. 5. 2010 23:08
Re: GT-R
To byla spíše reakce na autory článku... chudáci akreditovaní novináři se dostali jen do jednoho boxu, všude jinde je nikdo nepustil a i fotit cokoliv jiného než Nssan bylo zakázané. >:D
Avatar - Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
Re: GT-R
vrkuboy - jezdilo,my jen komentovali náš,,dream car,, ;-)