Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat vede v Británii žebříček automobilek s nejnižšími emisemi CO2

Fiat vede v Británii žebříček automobilek s nejnižšími emisemi CO<sub>2</sub>

Fiat vede v Británii žebříček automobilek s nejnižšími emisemi CO2 Zdroj: acz

Diskuze (26)
Nejnižší kombinovanou spotřebu (a tedy i nejnižší emise CO2) má na britském trhu v prvním pololetí letošního roku Fiat. V průměru 138 g CO2 na 1 km. Pořadí z pohledu od konce vévodí Porsche, kterému zároveň na tamním trhu citelně uby

Evropské limity stále v nedohlednu

Evropská komise se shodne v jednom bodě. Pravidla pro prodej nových aut se musí brzy zpřísnit. Jak a kdy, to zatím jisté není. Původní návrh přitom počítal se zavedením limitu produkce 120 g CO2 na ujetý kilometr už v roce 2012. Samozřejmě by šlo o údaj, který by byl váženým průměrem všech prodaných vozidel dané značky.

Ovšem většina výrobců osobních automobilů se unijním požadavkům ještě neblíží ani zdaleka. Důkazem jsou i aktuální údaje z Velké Británie z měření organizace Clean Green Cars. Za jeden ujetý kilometr vypustí podle studie Clean Green Cars „průměrný“ nový Fiat do ovzduší 138,2 g CO2. Pod 140 g CO2 na km se dokázalo dostat ještě Mini. Na třetím místě jsou pak s mírným odstupem Francouzi se značkou Peugeot. Špatně si nevede ani Škodovka, která se může pochlubit hodnotou 148 g na km.

Průměrný nový vůz prodaný ve Velké Británii v prvním pololetí letošního roku vypouští podle výzkumu Clean Green Cars 160,5 g CO2 na km.

Na opačném konci pelotonu je Porsche s 275,6 g CO2 na ujetý km. Druhý největší konzument je Land Rover (249,2 g g CO2 na km), třetí příčku odzadu obsadil Jeep (218,7 g CO2 na km). Statistika však nezahrnuje výrobce, kteří prodávají v relativně malých sériích, jako například Ferrari nebo Hummer.

ZnačkaEmise CO2 [g/km] (vážený průměr)
Fiat138,2
Mini139,6
Peugeot141,4
Toyota146,3
Citroen146,3
Škoda148,0
Daihatsu150,0
Hyundai151,3
Renault151,6
Seat153,0

Značky s vysokou spotřebou ztrácí

Rostoucí ceny ropy jsou ve sdělovacích prostředcích obligátním tématem, které plní stránky vlastně denně. Ovšem velkou pozornost tomuto trendu věnují samotní zákazníci. Ti jsou stále méně ochotní utrácet za auta s velkou spotřebou (a tedy vysokými emisemi CO2). Kromě Jaguaru, Mercedesu a Alfy Romeo zažili výrobci nejvíce „lačných“ vozů v Británii citelný úbytek zákazníků. Již zmiňované Porsche prodalo za první pololetí letošního roku o 26,5 % méně vozů než ve stejném období vloni. 20 % ztratil Lexus, severská značka Saab pak dokonce 21,7 %. Zdá se, že restrikce Evropské unie nemusí být to nejhorší, co potká výrobce aut s vyšší spotřebou. S rostoucími cenami pohonných hmot zavedou regulace národní trhy (zdaněním podle spotřeby) a koneckonců i samotní zákazníci (viz tabulka).

Výrobce Emise CO2 [g/km] (vážený průměr)Registrace v Británii (leden – červen 08)Meziroční změna [%]
Porsche275,63796-26,5 %
Land Rover249,221865-11,2 %
Jeep218,72683-11,7 %
Chrysler216,24227-14,1 %
Subaru201,03169-3,5 %
Jaguar200,311401+12,4 %
Lexus194,86136-20,0 %
Mercedes-Benz192,842709+4,3 %
Alfa Romeo182,83452+6,8 %
Saab179,710042-21,7 %

Vstoupit do diskuze (26)