Ford Focus ST dostává novou Sadu ST s upraveným podvozkem
Vylepšený podvozek s nastavitelnými tlumiči, většími brzdami a novými koly slibuje ještě více zábavy na okruzích.
Automobilka Ford dnes představila nové volitelné příslušenství pro ostrý hatchback Focus ST, kterým je „Sada ST“. Paket vyvíjený divizí Ford Performance byl důkladně testován na polygonech Ford i na Severní smyčce Nürburgringu se dodává přímo z výroby a slibuje ještě lepší zážitek z ostré sportovní jízdy.
Zřejmě nejdůležitější novinkou Sady ST pro závodní trať jsou nové tlumiče, které byly vyvinuty ve spolupráci se společností KW Automotive. Tlumiče s nerezovým pláštěm nabízejí nastavení tlumení při tlačení ve 12 krocích a nastavení tlumení v roztažení (odskoku) až v 16 krocích. Dvojice režimů nastavení tak usnadňuje ideální vyladění podvozku pro konkrétní tratě.
Nové tlumiče jsou navíc kombinovány s upravenými pružinami, které jsou oproti standardnímu Focusu ST o polovinu tužší a snižují světlou výšku o 10 mm. V místech, kde to legislativa umožňuje, však podvozek může být snížen ještě o dalších 5 mm. Práškově lakované pružiny přitom slibují menší náklony a rychlejší změny směru.
Nová jsou také 19“ litá kola, vyráběná procesem tlakového tvarování, při kterém dochází ke zhutňování hliníkové slitiny. I při menším množství materiálu (s nižší hmotností) je tak dosaženo vysoké pevnosti v tahu a vysoké odolnosti proti nárazům. V případě Sady ST došlo ke snížení hmotnosti kol o 10 %, což přispívá k lepšímu kontaktu pneumatik s asfaltem při akceleraci, brzdění i zatáčení.
Nová kola jsou navíc obuta do pneumatik Pirelli P Zero Corsa, které by měly nabízet optimalizovanou přilnavost na okruhu nebo na suché vozovce. Vylepšením ale prošly i brzdy, které mají vpředu o 10 % větší průměr a v kombinaci s čtyřpístkovými třmeny Brembo by měly mít lepší nástup i rychlejší odvod tepla.
Sada ST ale přináší i několik designových inovací exteriéru, které mají zdůraznit sportovnost modelu s novým paketem. Zadní spoiler, zadní difuzor a stylizované otvory v předním nárazníku jsou tak bez ohledu na barvu karoserie lakovány leskle černou barvou v odstínu Agate.
Stejná leskle černá barva navíc zdobí i střechu, přední horní mřížku masky a kryty zpětných zrcátek. Podobný tmavý vzhled s vysokým leskem navíc dostala i litá kola, za nimiž prosvítají výrazné červené brzdové třmeny. Specialitou jsou však i černé obrysy loga ST, namísto standardních chromovaných.
Připomeňme, že pod kapotou Fordu Focus ST je uložen 2,3litrový čtyřválec s přeplňováním dvoucestným turbodmychadlem (twin-scroll), nabízející nejvyšší výkon 206 kW (280 k) a 420 Nm točivého momentu. Na stovku tak Focus ST akceleruje za 5,7 sekundy a jeho maximální rychlost je 250 km/h.
Jízdní zážitek navíc zlepšují funkce jako možnost řazení nahoru bez ubrání plynu či elektronicky řízený samosvorný diferenciál eLDS s hydraulicky ovládanými spojkami, který je schopen přenést až 100 % dostupného točivého momentu na kolo s lepší trakcí.