Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mondeo ST: Vize sportovní verze

David Bureš David Bureš 7. 10. 2014
4
22
Zatím poslední Mondeo s označením ST bylo odvozeno od minulé, druhé generace tohoto vozu. Vrátí se zpět ve čtvrté generaci Mondea?

Nová generace Fordu Mondeo dorazí na trh i v luxusním provedení Vignale. Nejen nám by se ale k dynamickému výrazu auta hodila i sportovní varianta s označením ST. Její možnou podobu naznačuje maďarský designér skrývající se pod přezdívkou X-Tomi.

Vize nového Mondea ST je přesně podle našeho gusta. Automobil dostal přiostřený výraz díky voštinové mřížce masky chladiče a novému přednímu nárazníku. Vzadu se podobně jako v menším Focusu ST objevuje centrálně umístěná dvojitá koncovka výfuku. Celek doplňují sportovně laděná kola, jejichž design rovněž odkazuje na Focus ST.

Ford se zatím nevyjádřil k možnosti výroby sportovní varianty nového Mondea. V případě výroby se však nabízí použití přeplňovaného čtyřválce 2.3 EcoBoost z nejnovějšího Mustangu.

Pokud by sportovní varianta Fordu přece jen dostala zelenou, nemusela by vůbec nést jméno ST. Nedávno se totiž vyrojily spekulace, že by automobilka mohla označovat sportovní modely staronovým názvem 999. Ford by tímto krokem sjednotil divize zaměřené na sportovní auta z různých koutů světa – v Evropě taková auta tvoří Team RS, v Austrálii naopak znají označení Ford Performance Vehicles a v USA pak Special Vehicle Team.

Zatím poslední Mondeo s označením ST bylo odvozeno od druhé generace tohoto vozu, od odcházející třetí generace takto pojmenovaná varianta nevznikla. Mondeo ST220 dobře známe i z českých dálnic, auta poháněná třílitrovým šestiválcem o výkonu 166 kW nadále používá i česká policie.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - praděda7
Fordova snaha o úspornost je pochybná....
praděda7
| 27. 11. 2014
Nejde víc než souhlasit. Sedlám po delší odmlce (20 roků) další šestiválec, tentokrát "v oleji", a jsem opět nadšen z power delivery a celkového good feelin´...... :-!
Fordova snaha o úspornost je pochybná....
momack
| 8. 10. 2014
Ano, žiju v jiném světě. V kultivovanosti 6 (moje bmw GT5),8 (masík quatroporte) a 12 válce (Bentley resp. VW phaeton s jinou kastí) se prostě jakýkoliv čtyř či nedejbož tříhrnek nemůže ani náznakem rovnat. Navíc je stále faktem, že obsah motoru ani turbem nenahradíš a existují v mém okolí skupiny lidí, kteří by Tě za jízdu poddimenzovanou motorizací odsoudily k záhubě. Prostě je to tak, že za pohodlí se platí a kvalita se nedá nahradit nějakým turbem (ač ho všechny mé výše zmíněné modely mají, stejně mají MOTOR a ne startér :-) )
Avatar - AUDIRS6
Fordova snaha o úspornost je pochybná....
AUDIRS6
| 7. 10. 2014
Akurat by som toto nikdy neriesil pod Toporom >:-[] ......
Avatar - peV
Fordova snaha o úspornost je pochybná....
peV
| 7. 10. 2014
Ale kulový. Dnešní majitel Volva drží smutek. Este tak ten hybrid, ale ten je zas jen ve verzi autobus se sedmi sicnami.
Volvo dokázalo, že a) Švédi žijou mimo realitu b) Číňani jim nechávají volnou ruku, protože jinak by čtyřváleček nemohl být jediná volba ani ve snu.

Jinak XC90 je krásný auto, který se bude dobře prodávat, protože spoustě kupců je fakt jedno, co to auto žene vpřed. Jízdní výkony budou podle mě OK.
Fordova snaha o úspornost je pochybná....
pargi
| 7. 10. 2014
Kolik znáš dnešních majitelů Volva?