Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang Mach 1 se vrací. Čekali jsme na něj 17 let

David Bureš David Bureš 17. 6. 2020 • 10:31
28
3
Zobrazit náhledy (28)
Ford Mustang Mach 1 Ford Mustang Mach 1 Ford Mustang Mach 1 Ford Mustang Mach 1 Ford Mustang Mach 1 Ford Mustang Mach 1 Ford Mustang Mach 1 Ford Mustang Mach 1 Ford Mustang Mach 1 Ford Mustang Mach 1 Ford Mustang Mach 1 Ford Mustang Mach 1 Ford Mustang Mach 1 Ford Mustang Mach 1 Ford Mustang Mach 1 Ford Mustang Mach 1 Ford Mustang Mach 1 Ford Mustang Mach 1 Ford Mustang Mach 1 Ford Mustang Mach 1 Ford Mustang Mach 1 Ford Mustang Mach 1 Ford Mustang Mach 1

Mach 1 je už tradiční verzí Fordu Mustang, poprvé se v jeho nabídce objevil už v roce 1969. Nyní se vrací jako vyplnění mezery mezi běžnými verzemi a vrcholnými modely Shelby.

Ford Mustang se v současné generaci prezentuje jakožto nejprodávanější sportovní automobil na světě.Velké popularitě napomáhá i široká nabídka variant, která je nyní ještě bohatší. Přichází totiž Ford Mustang ve verzi Mach 1. Slavné označení se do nabídky amerického muscle caru vrací po dlouhých 17 letech.

Mach 1 se do nabídky Mustangu dostává jakožto doplněk mezi standardními modely a vrcholnými variantami nesoucími logo Shelby. Má jít o nejvíce přizpůsobený Mustang s pětilitrovým osmiválcem pro jízdu na okruzích. Charakter přímo odpovídá originálu z roku 1969.

video

„Mach 1 byl vždy spojkou mezi základními Mustangy a modely Shelby. Z hlediska stylu a ovládání se originálnímu Machu 1 dařilo vyčnívat, a to i v rámci nabídky Mustangu, a jak název napovídá, uměl se opravdu hýbat,“ říká Ted Ryan, manažer historického dědictví u Fordu.

To v případě novinky konkrétně znamená, že v útrobách pracuje pětilitrový vidlicový osmiválec vyladěný na 480 koní (358 kW) a 569 N.m, který využívá komponentů z Shelby GT 350. Nemluvíme tu přitom jen o sacím potrubí nebo chladiči motorového oleje, ale také o šestistupňovém manuálu Tremec se systémem automatických meziplynů. Komu by však manuální převodovka s chladičem oleje z GT 350 a dvoukotoučovou spojkou z Mustangu GT nevyhovovala, může zvolit desetistupňový automat. Ten má vylepšený měnič a účinnější chlazení.

Jen silný motor ale konstruktérům nestačil. Tlumiče MagneRide jsou nově nakalibrovány. Tužší jsou i přední pružiny, zatímco posilovač brzd pochází z Mustangu GT a zadní pomocný rám s tvrdšími pouzdry zase z Shelby GT500. Nechybí pak ani pneumatiky Michelin PS4.

Vylepšená technika je přitom zabalena do upravené karoserie. Maska chladiče s uprostřed umístěným cválajícím koněm a imitacemi přídavných světel se změnila po vzoru originálního Mach 1, který vzdával hold překonání rychlosti zvuku („mach 1“). Nejde přitom jen o designový prvek, Ford tvrdí, že přepracovaná příď pomáhá aerodynamice i chlazení motoru. Kvůli aerodynamice je tu i nové zakrytování podvozku.

Verze s manuálem pak upravenou příď doplňuje také o splitter a další aerodynamické prvky. Uvnitř zase najdeme jiné prahy, bílou hlavici řadicí páky nebo speciální grafiku na digitálním přístrojovém štítu.

Nabídka laků karoserie je pak omezená na šedou Iconic, černou Shadow, bílou Oxford, modrou Velocity, oranžovou Twister, červenou Race, žlutou Grabber a pro Mach 1 specifickou šedou Fighter Jet. Doplnit je lze o „rychlé“ pruhy v červené, bílé nebo oranžové barvě.

Ford Mustang Mach 1 je v tuto chvíli potvrzen pouze pro severoamerický trh. V USA a v Kanadě se začne prodávat na jaře 2021.

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
18. 6. 2020 11:35
Dobrá zpráva
legendární verze se vrací :yes: :yes:
Avatar - iudex
18. 6. 2020 10:50
Lepšie než Octavia
Tak postupne má Mustang tých verzií viac ako nejaká Octavia. :D
1. 2,3Ecoboost
2. GT s 5,0 V8 450k
3. Bullit s 5,0 460k
4. tento Mach 1 s 5,0 480k
5. GT350 s 5,2 V8 tuším 526k
6. GT350R s 5,2 V8 o nejaký chlp viac
7. GT500 s fúkaným 5,2 V8 a 760k
A v USA majú ešte nejaké performance packy, ktoré Ecoboostu pridajú nejakú tú desiatku koní navyše.
Takže ten výber je fakt bohatý, človek by až nečakal od športiaka. :yes:
Avatar - fostek
17. 6. 2020 18:22
Tak uvidíme, kolik koní
bude mít ´Vette pro Evropu s OPF.
Podle mě to bude +- nastejno. TAk kolik bude přirážka za motor za sedačkama?
Bojím se, že pro Vette bude už i Camaro kanibal.

edit, aha tak pouze Severní Amerika....hm. Kdo by to tipnul, že yankeeové budou poslední drtiči s manuálem.
Třeba fakt bude krize...při tý minulý jsem vyčuchal Mustanga v Anchorage za asi 17.000USD a dolar stál mnohem, mnohem míň než teď.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku