Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

General Motors představuje novou generaci motorů Ecotec

Michal Fokt Michal Fokt 21. 3. 2014 • 07:14
5
Celkem 11 variant motorů o objemu od 1,0 do 1,5 l uvede General Motors do menších vozů svých značek v několika příštích letech.

Americký koncern General Motors představuje svou novou řadu modulárních maloobjemových motorů, které se objeví ve všem menším, než jsou kompaktní SUV jednotlivých značek a to od nynějška do roku 2017, kdy se těchto Ecoteců bude vyrábět až 2,5 milionu. Paleta motorů o objemu 1,0 - 1,5 l bude činit neuvěřitelných 11 variant, což je však dáno tím, že půjde jak o tří-, tak o čtyřválce a to jak atmosférické, tak přeplňované.

Nejslabší tříválcový Ecotec 1,0 l bude mít výkon 56 kW a točivý moment 95 N.m, nejsilnější čtyřválec 1.5 Ecotec Turbo pak 123 kW a 250 N.m. Jako první půjde do výroby přeplňovaný litrový tříválec pro Opel Adam a čtyřválce 1.4 Ecotec Turbo (110 kW a 235 N.m) a 1.5 Ecotec (84 kW, 146 N.m) pro čínskou verzi Chevroletu Cruze.

Nové motory Ecotec se budou vyrábět v továrnách Flint (Michigan, USA), Shenyang (Čína), Szentgotthárd (Maďarsko), Toluca (Mexico) a Changwon (Jižní Korea) a GM slibuje, že jsou navrhovány tak, aby je bylo možné zkombinovat s elektromotorem do hybridního ústrojí, popřípadě přizpůsobit ke spalování alternativních paliv.

Přeplňovaný litrový motor nahradí v nabídce atmosférickou šestnáctistovku a při srovnatelných výkonových parametrech bude o 20 % úspornější, zatímco motory 1.4 Turbo budou o 5 % spořivější, než ty dosavadní. GM se také chlubí, že motor 1.4 Ecotec Turbo bude o 50 % tišší, než motor Volkswagen EA211 1.4 TSI a o 25 % tišší, než 1.0 EcoBoost od Fordu. To vše díky přímému vstřikování, proměnnému časování ventilů, proměnné délce sacího potrubí a pochopitelně přeplňování. Jako velkou výhodu GM vidí i modularitu motorů, které sdílejí maximální možné množství dílů a mají stejné vrtání válců.

Související články

Témata
Články odjinud