Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Gilles Vidal, šéf designu Peugeotu: Design Peugeotu má být blízko klasické eleganci

Ondřej Láník
Diskuze (5)
Letní číslo časopisu AutoDesign&Styling přináší rozhovor s šéfem designu značky Peugeot.

Gilles Vidal je absolventem evropské pobočky Art Centre College of Design ve Vevey. Začínal u Citroënu jako designér exteriérů. Podílel se na modelech C4, C3, C3 Pluriel, Picasso. Později byl jmenován šéfem oddělení Advanced Designu, kde se věnoval návrhům konceptů. Mezi jeho nejvýraznější projekty patří například C-Cactus a C-Metisse, které jsou vysoce ceněné jak laickou, tak i odbornou veřejností. Design značky Peugeot vede od ledna 2010 a spolupodílel se na tvorbě celé nové identity značky.

AutoDesign&Styling: Co si myslíte o designu poslední generace Peugeotu?

Vidal: Vezměme si například model 207 nebo 307, ale i další. Byla a jsou to správná auta pro svou dobu. Odrážejí úspěch naší značky v motosportu a všechny prvky jako velké oblouky nad koly a obří nasávací otvory, vycházejí z našich závodních speciálů, tak jak si to přáli zákazníci. Dnes se už situace změnila, a proto přicházíme s novými návrhy.

AutoDesign&Styling: Pracoval jste také několik let u Citroënu. Můžete popsat, jak rozdílný je přístup k designu mezi oběma značkami?

Vidal: Přístup obou značek je opravdu velmi rozdílný. Citroën může být mnohem odvážnější a tvary jeho modelů přesně odpovídají jejich určení, což je pro něj důležitější než ucelenost designu značky. Jako příklad si vezměme dva velmi rozdílné modely z historie: 2 CV a DS. Jde o dva velmi silné a výrazné designy, které však oba představují úplně jiný svět, přestože jsou pod stejnou značkou. Je to v pořádku, protože v případě Citroënu je tento systém zavedený a dobře funguje.

Peugeot je podobně charismatický, ale umírněnější a má blíže ke klasické eleganci. Cesta k novému a svěžímu designu, který má být ale zároveň jednoduchý a elegantní, je proto v případě Peugeotu o dost složitější. Naše výrobky musejí mít velmi silnou koncepci, aby dokázaly zaujmout. V současnosti je to případ modelu 3008, který je ve své kategorii velmi ojedinělý. V budoucnosti chceme pracovat na dalších projektech s překvapivým, ale jak doufáme, stále čistým designem. Bude to o proporcích, tvarech a jednoduchosti. Například na konceptu SR1 má přední část se vstupem vzduchu mírně negativní sklon, což je dnes málo časté a přitom originální řešení. Zadní část je obdobná, a když se podíváte na auto celkově, tak působí pořád jednoduše.

Celý rozhovor najdete v aktuálním čísle časopisu AutoDesign&Styling, který je právě na stáncích. Více informací naleznete na stránkách časopisu www.auto-design.cz.

Ondřej Láník
Diskuze (5)
Avatar - del42sa
1. 9. 2010 09:39
interiér je zajímavý
interier je zajímavy : [odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]
Avatar - pumpkin
31. 8. 2010 22:23
Re: desing nemastný neslaný
Práve že aj francúzskych v poslednej dobe. Možno budem mať rovnaký názor pri ďalšej generačnej obmene ale tá terajšia (nová) mi príde po dizajnovej stránke skoro až nudná oproti minulej. Teraz mám na mysli napríklad novú C4-ku. Už teraz mi príde okukaná a súca na generačnú obmenu. Ešte že je tu alternatíva DS4. Chcelo by to proste viac odvahy.
31. 8. 2010 15:20
Re: desing nemastný neslaný
To väčšina áut, nie? Ale nie francúzskych.
Avatar - www.skodaoctavia.cz
31. 8. 2010 15:05
desing nemastný neslaný
Mě se design peugeotu nelíbí, neurazí ale ani nenadchne.
31. 8. 2010 10:56
design
no ja doufam že nekecáš a že to tak bude vypadat :-)