Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

General Motors: milion prodaných vozů v Číně pro rok 2007

Aleš Jungmann
Diskuze (10)
General Motors zaznamenal v komunistické zemi velký kapitalistický úspěch.

O koncernu General Motors se rozhodně nedá říci, že by prožíval nejlepší léta své existence. Potýká se s finančními problémy, v poslední době se ale, zdá se, začíná blýskat na lepší časy.

Z Číny totiž přišla zpráva, že koncern GM zaznamenal na tamějším trhu zajímavý prodejní úspěch. Jako prvnímu zahraničnímu výrobci se mu totiž podařilo prodat více než milion automobilů ročně. Před pěti lety to byla teprve desetina, před dvěma lety polovina.

Za úspěchem stojí nejen značky a modely, od kterých bychom to očekávali (například Chevrolet Captiva a Epica či značka Cadillac), ale také mnohými již odepisovaný Buick. Ten se v Číně dokonce prodával lépe než doma v USA (!).

Miliontým letošním předaným vozem koncernu GM zákazníkovi se stal (patrně ne náhodou) luxusní Buick Park Avenue. Nový majitel, Zhang Jianping, se na svůj v pořadí již druhý Buick prý velmi těší a cítí se poctěn tím, že právě on se stal miliontým zákazníkem, kterému GM předal v tomto roce nový vůz.

Aleš Jungmann
Diskuze (10)
24. 12. 2007 14:05
Re: Pekné čísla
Ja súhlasím, len z toho všetkého vyplýva, že ten komunizmus je predsa reformovateľný, hoci aj kapitalistickými metódami, a všetci tí jeho kritici sa predsa mýlia.
24. 12. 2007 12:33
Re: Pekné čísla
Dnesni system v Cine nema nic spolecneho s Leninem, je to kapitalismus nehrubsiho zrna. Lenin zase nemel nikdy nic spolecneho s Marxismem, Lenin psal pred 1917 clanky, ktere evropske levicove casopisy odmitaly otisknout, protoze byly nesmyslne. Lenin byl dusevne nemocny terorista, vlastizradce, ktery se dohodl s Nemci a nechal jim podstatnou cast evropskeho Ruska vcetne hlavniho mesta Petrohradu. Lenin trpel chorobou mozku, ktera se mimo jine projevuje prehnanou sebeduverou. Nakonec na ni zemrel (nikoliv na syfilis). Uspech Ciny souvisi se nenarocnosti, vytrvalosti a tvrdosti Cinanu. Jestli neco udelal komunismus pro ekonomicky rozvoj Ciny, tak jedine to, ze ho o 80 let zpozdil.
24. 12. 2007 01:09
Pekné čísla
Len nechápem jednu skutočnosť, prečo bol komunizmus v Európe nereformovateľný a v Ázii, v Číne tak prekvitá. Nemal predsa ten Lenin v niečom pravdu? Veď tvrdil, že vyhrá ten spoločenský systém, ktorý bude vo výrobe efektívnejší. A Čína vyrába a predáva najefektívnejšie, či sa nám to páči, alebo nie.
23. 12. 2007 23:36
Proc zrovna GM?
Jeden z duvodu, proc tak rychle roste v Cine automobilka americka a ne treba evropska, jako VW, ktery by k tomu mel mit teoreticky lepsi vychozi pozici, podle meho je, ze miliony Cinanu, zejmena z te vrstvy, ktera si nove auto muze dovolit, ma s USA vlastni nebo alespon zprostredkovanou zkusenost a USA budou vzdy tim statem, se kterym se bude Cina pomerovat, EU, nebo snad titerne Nemecko to rozhodne nebudou. To, co pro nas symbolizovalo za komunistu "zapad", bylo z geografickych duvodu neco jineho, nez pro Cinu. Takze bude-li chtit si Cinan koupit auto, tak s Chevym, byt montovanym v Korei (na image audi take neubira, ze se dela v Madarsku nebo na Slovensku), si koupi jeste tu aureolu americkeho vyrobku, narozdil treba od VW, ktery diky sve dlouhe pritomnosti na trhu neco jako prichut zakazaneho ovoce nabidnout nemuze.
V kazdem pripade, ze se GM dari je dobra zprava a pral bych si (nam) v novem roce vice takovych!
23. 12. 2007 23:08
Re: ropa
chces rict, ze Cina nepouzije sve rezervy na nakup ropy a surovin, protoze ... chapu. Jasne.