Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda: O konceptu 2&4 s motorem z MotoGP ještě uslyšíme

Michal Fokt
Diskuze (0)
Studie Project 2&4 prý nebyla jen pouhým showcarem pro frankfurtský autosalon, tohle unikátní "auto" údajně čeká "další krok". Bude se snad vyrábět?

Nejnovější počiny Hondy, ať už je to NSX, Civic Type R nebo S660 ukazují, že Honda na sebe stále umí strhnout pozornost, když se jí chce. Potíž je spíše v tom, že se jí moc nechce. Respektive, namístě je možná spíše minulý čas, protože ve Frankfurtu naznačila, že se věci možná mění k lepšímu. Ukázala totiž studii Project 2&4, což je puristický monopost s asymetricky umístěným sedadlem řidiče, poháněný upraveným litrovým V4 ze závodní motorky RC213V pro MotoGP.

Z dostupných informací a fotografií vám musí být jasné, že to je něco naprosto šíleného a patrně i nehomologovatelného a je třeba říci, že z toho bohužel nic reálného nevzejde. To jsme si asi všichni mysleli, nicméně z omylu nás vyvádí designér Hondy Martin Petersson, jenž prozradil, že Project 2&4 čeká "další krok". Lidé v Hondě jsou prý přímo posedlí dokončením auta, i kdyby to mělo být někde ve sklepě. Řada ikonických modelů značky se prý rodila podobným způsobem.

Asi v tom cítíte trošku toho marketingového dipu, ovšem naservírovaného způsobem, který nás nutí k zamyšlení, co by mohlo být tím dalším krokem. Do finále dotažený vůz, s nímž se však bude moci projet jen pár novinářů z nejvýznamnějších globálních médií? Stavba 2&4 pro značkový okruhový pohár? Nebo dokonce dovedení malé série do výroby se silniční homologací? V případě Hondy se může stát opravdu cokoli. Jedno je ovšem jisté - k částečnému opotřebení pneumatik na autosalonu vystaveného exempláře rozhodně nedošlo postrkováním auta po koberci...

Michal Fokt
Diskuze (0)